Alla inlägg under december 2007

Av Biddy - 31 december 2007 15:00

Hade morgon och insläpp i stallet. Snälla söta rara Sara kom och hjälpte mig på morgonen!!

Sen red vi ut - Sara och Ulrika och jag. Jag kan så klart inga vägar än, men vi red i alla fall "ut åt Aspvik". Red förbi stora fina Aspvik.

Det var perfekt underlag - inte så fruset att det var hårt - men tillräckligt på gång att frysa så att det inte var blött och lerigt. Vi var ute i 1 t 20 min, skritt - lite trav - ett par galopper - och lite klättring.

Vi gjorde våra första sjänkelvikningar i trav!!!! Jag kollade med Sara för säkerhets skull - "är han rak nu? Och får han med sig alla benen nu??" - och det gjorde han! Lilla guldklimpen! Jag kunde även flytta nåt steg i galoppen.


Världens coolaste lilla Lusitano! 

Av Biddy - 30 december 2007 13:20

Övningar:

  • sjänkelvikning i skritt på rakt spår  - jag har dock svårt att rida honom rak - ytterbogen skjuter ut.  
  • sjänkelvikning i skritt på volt och nu kan jag av nån väldigt konstig anledning hålla honom spikrak. Fick öva in känslan att framdelen leder samt att känna inre bak.
  • sjänkelvikning i skritt kombinerat med serpentin med 3 bågar. Tror det gick bra.
  • första embryo till något som kan vara längning i traven. Lilla killen KAN sträcka ut sina framben i traven!! Hans trav är lite markbunden och han lyfter benen fint upp - med knälyft - men han sträcker inte gärna fram dem så bra.....än. Kan ha lite att göra med att han är Lusitano kanske??
  • Lite "full fart" i galoppen oxå! Hans galopp är mycket mycket bra!!

Viktigaste hemläxan:

INTE sitta och tjuvsjänkla hela tiden! Gå betyder gå tills annan signal ges. Mycket viktigt att han lär sig att behålla gångarten själv! Jag får öva massor på det!!


Criccos åsikt i dag:

Cricco var väldigt nöjd med mig och häst. Både sits och ridning är betydligt bättre än i mitten på november, och hon tycker han utvecklas för varje gång.


Min åsikt i dag:

Jag SKÄMS att jag sitter och tjuvsjänklar! Fy på mig!

Jag jobbar nästan varje sekund med min sits och är inte nöjd....än....men det är klart jag märker att jag har bättre takt i traven exv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards