Alla inlägg under februari 2008

Av Biddy - 5 februari 2008 00:00


21 armhävningar - i går kväll - efter midnatt....TUNGT!

Vad har jag gett mig in på.....



Av Biddy - 4 februari 2008 00:00


Äntligen! Har inte tränat på nästan 3 veckor (eller det kanske är mer?)


Lilla Pålle har INTE blivit tjockare - måste nog kolla över foderstaten ännu en gång. Får se vad som händer framöver när jag lägger på soja åt honom.

Övningar:

  • sjänkelvikning i skritt - känns som de sitter riktigt bra nu.
  • fick börja flytta i trav nu - kändes väl sådär men det var en helt ok start - har ju inte gjort det tidigare.
  • korta traven lite - sen länga (ingen längning - bara lite mer fram) och fram och ned med nosen.

Sen tränger han in med höger bog. Fick göra en del olika saker - bästa var att göra ett antal 90°-vändningar med bibehållen yttertygel och ledande inner - då kom han runt med kroppen och inte bara med framparten - det var det som funkade bäst.

Galoppen var superbra! Börjar kännas "längre"!


Viktigaste hemläxan:

Nosen fram! NOSEN FRAM!!! Att det ska va så svårt. Sen öva på vändningarna så han måste använda hela kroppen.


Criccos åsikt:

Skritten bra, sjänkelvikningarna bra, galoppen bra - bra övergångar skritt/trav.  Måste dock få fram nosen.


Min åsikt:

Han gick inte fram. Men han rörde sig bättre än senast jag red. Jag red bättre med kroppen i dag - sämre med händerna dock.


Nästa blir på söndag. Jippie!

Av Biddy - 4 februari 2008 00:00


Vad ska man säga? Jag överlevde skidåkningen - överlevde festandet - skapade ingen superstor skandal - dansade järnet (låter löjligt att skriva det men det var ju faktiskt det jag gjorde..) - fick grymmaste träningsvärken NÅNSIN - och hade inte ens baksmälla. Vilket ju var väldigt märkligt. Och jag är inte ens trött - vilket "alla" verkar vara. Kanske är i hygglig form i alla fall?


Hade viljestyrka nog att fortsätta med armhävningarna - varje morgon. Upp till 20 st nu. Inte illa med tanke på att för 1 vecka sen tog jag de första på ??? år - och jag startade på 12.

Mackan menar på att vi måste upp i 50-60 i alla fall till vår "tävling" i maj. Jisses. Jag som aldrig nånsin har klarat mer än 40. Och det var 92!! Hjälp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards