Alla inlägg under juli 2008

Av Biddy - 31 juli 2008 22:34


Började först kolla genom FB (are U interested) - skulle även ta med Q500 & Singelty. Men en FB-vän kom in och började chatta - så det gick inte att göra nåt vettigt. I alla fall inte blogga samtidigt.


Så jag tog bort det första försöket till inlägg.


När han hoppade ur började jag kolla lite igen - TÄNKTE börja på nytt inlägg - men gjorde nåt knas med tangenterna så rubbet försvann.


Så det här är 3e gången jag försöker avsluta kvällen. Med att säga att jag är för trött för att ens blogga (och nu måste jag sudda typ vart 3e ord för jag skriver fel hela tiden).


Dags för bingen.


Go natt!

Av Biddy - 31 juli 2008 21:59


Vet inte vad som har hänt - men på eftermiddagen i dag - ja eller då jag kom till stallet - så var jag väldigt mycket bättre i ryggen. Kändes nästan som normalt - utom när jag svankade. Smärtan är kvar men mycket bättre.


Så antagligen har jag slappnat av massor - för sen dess har jag varit helt slut - megatrött. Men jag måste ju gå genom lilla internetrutinen innan jag lägger mig.....


Eller?

Av Biddy - 30 juli 2008 22:50


...så har jag ont i örat.


Jag har ALDRIG (inte vad jag kan komma i håg) haft ont i örat. Och nu har jag det. Typ varje gång jag sväljer.


Jag måste ha gjort nån illa eller så tror jag.


Nu är det i alla fall gonatt.


Ska bara mysa lite till med mitt portvinsglas...

Av Biddy - 30 juli 2008 22:13


...det är inget kul i dag. Eller - det är rätt deppigt. Typ gråten-i-halsen-deppigt. Typ att-jag-aldig-nånsin-lär-mig-deppigt.


I morse fick jag nästan bilen upp i 200 på mätaren. Ca 198 tror jag det kan ha varit. Skulle behövt lite mer nedförsbacke. Det var väl egentligen dagens höjdpunkt...sen har det bara gått - just det - nedför.


Var hos naprapat (eller nåt - jag vet inte riktigt vad hon var) ca lunch i dag. Hon var duktig - justerade beckenet - tryckte och klämde och knådade och hade sig. Jag visste ju redan att jag inte skulle få några utslag i form av utstrålande smärtor eller så och att alla reflexer skulle vara i ordning. Fast jag fick ingen förklaring till vad smärtan kan bero på. Men jag ska stretcha. Jag är tvärstel i alla muskler kring höfterna - och sätet (för mycket ridning - för lite sex...) Och jag ska helst inte sitta. Och inte rida. Sen ska jag tillbaka nästa vecka till henne igen. Till dess är det bara att fortsätta med piller. Och göra minst möjligt.


Vilken tur då - skulle ha städat undan sängen efter Ingrid - och diskat - och tvättat kläder - och säkert en massa annat som jag nu helt enkelt kan skita i...


Fick vattnat ridhuset i alla fall.


Jag har sån jäkla ångest (ja - inte riktig ångest då men ändå) för att det ska vara nåt med ryggen som inte går bort på en vecka eller två. Och jag känner mig lite dum och har dåligt samvete för att jag tycker synd om mig själv - jag KAN ju faktiskt gå, stå, sitta, ligga etc så det kan ju inte vara så himla farligt med mig. Men jag kan inte rida. Och inte göra armhävningar (som om jag har gjort så många sista veckan....?). Och jag måste tänka på varje steg jag tar. Men hon som satt på bänken utanför jobbet när jag stack därifrån i kväll - hon har nog inte ens en säng.


Men det är ändå mitt liv - mitt återtagna, aktiva, smala, hästliv som jag inte vill förlora...


Fick i alla fall gjort 7,75 (hakan kom inte över) chins med underhandsgrepp i dag. Med benen mot magen - för att vara säker på att inte svanka....


Och allra sist i dag - kära GUD (eller nån annan kraft i det här universet) ge mig en stark, varm, mjuk kropp som jag kan krypa intill nu, så jag kan få känna mig riktigt liten och svag ett tag. Så jag kan slippa ta hand om mig själv och lämna till en annan bara för en liten, liten stund. Just nu skulle jag behöva det.

Av Biddy - 29 juli 2008 18:48


....var hos en superbra läkare i dag. Fick recept på superbra hästkurpiller. Trots att de "bara" är antiinflammatoriska och muskelavslappande blev jag så yr i mössan så jag blev tvungen att gå och lägga mig 1,5 t efter att jag hade tagit pillret. Stolpiller. Bäst så - annars blir magen paj.


Smärtan är betydligt bättre - men jag kan fortfarande inte svanka = jag kan inte rida. Och jag är rätt seg i kroppen (och huvudet)....


Fick tid på ett fysioterapicenter i Västerås: Levade, som bl a jobbar rätt mycket med ryttare. Snacka om lyckoträff. Hade jag INTE fått komma till just denna läkaren hade jag inte fått komma dit - och det känns väldigt bra. Tiden är i morgon 1130, får se vad de säger.


Sen har jag fått snällaste Alexandra (som jobbar i vårt stall) att rida pålle veckan ut. Och hon mockar oxå. Så det enda jag behöve göra är kvällsfodringarna och ta in Belize så hon får sin mat - samt vattna ridhuset. Känns som det är hanterbart faktiskt. Fast det känns som nåt jäkla skit oxå - det bara MÅSTE gå över snabbt!


Eller - jag fär vänta till i morgon bitti och se hur det känns då. Eventuellt tar jag inte Idomee på dagen om jag blir så snurrig av den - tar den ev bara på natten.


Nu väntar jag på kompis Eric som är på väg. Vi ska käka pastasallad på nån gräsmatta nån stans - kanske nede vid Steninge?


Av Biddy - 28 juli 2008 22:21


Måste erkänna att jag har extremt svårt att slita mig från datorn i dag. Var tvungen att kolla in Are You Interested - men orkade inte ens titta på 3 sen fick det vara nog. Så nu är det ned med naproxen & pepsid och VÄLDIGT go´ natt!!


Håll tummarna nu för att ryggen kommer ha slappnat av lite till i morgon!

Av Biddy - 28 juli 2008 22:10


Jag vågar såklart inte rida nu med ryggen. Och vridningar och dragningar gör oxå ont. Mockningen var inte rolig. Så han fick endast springa lös i ridhuset i dag - men OJ vad han sprang. Han har ju inte kommit på att bocka när jag rider än - men han kan absolut när han vill - och hade han gjort nåt liknande under ridning som han gjorde i dag hade jag flygit långt.....tur han är snäll min lilla portugis....

Av Biddy - 28 juli 2008 21:54


Ett kort mail från han på semester i dag igen. Nu kommer han vara datorlös i ett par veckor eller så framöver - men han vill ha mail.


Oj - vad han ska få mail! Och då är det kvalitet och inte kvantitet som gäller... hihi.


Har fått så många Yes i dag så jag blir snurrig. Undrar vad folk har för liv? Exv 23-åriga Mustafa från Turkiet? Vad i all sin dar kan han tänkas vilja mig? Adoption kanske? Eller nån snubbe från Colorado - som satt på ett groteskt monster av en motorcykel - med 6 rejäla pipor så det ut som ut från en groteskt stor motor - och sen ett groteskt högt chopperstyre - och hela cirkusen var målat i tema the American flag. Yeah...


Men jag har lite kommunikation med några som kan misstänkas vara helt vanliga killar....skam den som ger sig....


Singelty - halvdött. Meddelande från en icke-intressant.


Q500 - halvdött. Meddelande från en jag tror jag har fått meddelande från tidigare. Måste kolla på en gång. Snubbe på 29 från Göteborg. Som har åldersbegränsat sina tjejer till upp till 29. Men hallå?! Jag är (på insidan 22 men i passet står det) 37. Var tvungen att fråga om han hade glömt kolla åldern.


Eller så tar jag det tills vidare som en komplimang...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards