Alla inlägg under oktober 2008

Av Biddy - 31 oktober 2008 23:03


Jag hittade till en liten hemsida med en liten och bra sammanfattning om pulsträning. Och om det stämmer att maxpuls för tjejer är 226 minus åldern skulle jag haft 189 (och om nån vecka 188..) - så det är alltså en hög puls jag har.

Av Biddy - 31 oktober 2008 22:38


Måste ju variera lite. Så i dag blev det långa tyglar. Han är klart pigg och jag tycker han är lite busig - fick säga åt honom på skarpen ett par gånger att han skulle fokusera. Men han är ju duktig.


Han är oxå jäkligt skitig - men i morgon blir det bad! Och så ska han få ett tjockare täcke på sig - pälsen stod rakt upp på hela han så han har nog varit lite kall.


Stackar portugis.....

Av Biddy - 31 oktober 2008 22:29


Och det är inget skämt! Fast jag vet inte vad det betyder egentligen - har alltid vetat att jag kan komma upp i hög puls - sen blev jag såklart osäker när Alexandra och Jonas tyckte att det måste vara fel....


....men pulsmätarbältet ljuger inte! Var uppe i 205!


Körde 50 minuter på crosstrainern efter jobbet i dag - tiden gick väldigt fort faktiskt - och det kändes bra. Och roligt att se pulsen såklart.

Så nu måste jag kolla upp vad det innebär - om det är bra eller dåligt - eller vanligt eller ovanligt.


Men först ska jag cyberspacelifa lite...

Av Biddy - 31 oktober 2008 12:33


...vill jag be att få ta en liten paus från mitt liv. Kan nån stoppa jorden ett tag - för min skull - så jag hinner i fatt mig själv, mina beslut, mina känslor, mitt allt och lite till?


För JUST NU har jag väldigt dålig koll på nåt. Kan INTE ta tag i en enda sak i mitt liv och granska det objektivt.


Vet inte vem jag är, hur jag är, vad jag vill, vet inte varför eller varför inte om en enda ingående liten beståndsdel av mitt liv.


Bläh....


(haha - jo - jag vet en sak - jag vill blogga.....)

Av Biddy - 30 oktober 2008 23:33


Tänkte ändå liva upp mig lite genom att läsa några roliga bloggar innan jag kramar kudden - men det hjälpte inte. Hittade bara blondinbloggar - av unga tjejer som kanske inte är blondiner på utsidan men definitivt på insidan. Hittade en video till och med av en av dem - jag tänkte "men hon kanske är smart och inte bara totalt megaytlig".


Hah.....tji fick jag.


Suck - det är bara för trist.


I alla fall. Jag ÄR lite nyfiken på om det kanske skulle gå att få in lite pengar på bloggningen. Inte för att besöksantalet är särskilt stort men det finns sätt att ändra det på. Måste kolla upp det närmare årsskiftet. Men inte nu. NU ska kudden kramas. NU!!

Av Biddy - 30 oktober 2008 22:53


Har mått rätt bra innerst inne senaste dagarna. Tror jag. Men nu ramlade jag ned i nåt svart litet hål - segt som fan - fick en riktigt vakuumkänsla inombords....


Måste städa i vänträsket på Facebook framöver. Kan inte ha kvar alla som jag inte ens har träffat. Kan inte ha ett antal bilder och kommentarer att drömma små dumma dagdrömmar om.


Var inne och startade igång Singelty igen. Fick ett par totalt orealistiska kontakter - från killar på runt 20. Vad fan är det för FEL på dem?????? Jag avböjde artigt en av dem och killen svarade (efter ett par brev fram och tillbaka) snälla ge mig en chans...inte ens 20 år...känns inte ens roligt....bara patetiskt.


Och jag känner lite patetisk. Usch. Dubbelusch. Bättre att gå och krama kudden då än att sitta här och grotta ned mig i mitt svarta hål.


Och USCH en gång till bara....

Av Biddy - 30 oktober 2008 21:47


..fick både middag och sockerkaka och te och kanelbulle. Och allt var supergott!


Och fick med mig ett par böcker att läsa.


Och har på mig pulsmätaren nu. Min bloggpuls vid bloggning halvliggandes med PCn i knät i soffan är på ca 63-66...


Jonas som är lite av en triatlet fick frågan om han visste vart Colting är. Han trodde han hade hört nån nämna att Colting är ordentligt trött på världen. Hm. Jag är en del av världen - det kanske var en av mina kommentarer som fick det att "rinna över" - om det nu stämmer dådå. I så fall vore det fruktansvärt - men vad fan - det jag vet att jag inte kommer att få veta kan jag helt enkelt låta bli att bry mig om - eller hur?


Ska kolla runt lite grann nu....


Får se om jag hittar nåt roligt att återkomma om - eller om det här räcker.

Av Biddy - 30 oktober 2008 18:14


Fick inbjudan att vara med i en grupp på FB - se bilden.


Men jag kan liksom inte riktigt vara med på det. För om man tänker lite längre...så finns det väl inte så mycket fel med att kanske låta nån lägga en liten lätt handflata på nån liten stjärt då och då. I vissa sammanhang - fattar ni?


Inte för att jag själv tycker det är så himla kul - men vissa tycker ju faktiskt det. Och det handlar om att ge och få eller hur?


..hehe..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards