Alla inlägg under december 2008

Av Biddy - 31 december 2008 11:13


Känns avlägset - sitter nu och har ätit lite soppa - gott gott och bra för att få i mig lite värma - oavsett dubbla superställ blir det kyligt att gå runt i några minusgrader i stallet de 3 timmarna morgonpasset tar.


Nu ska jag packa väskan och sen åka och handla till i kväll. Ska vara tillbaka till stallet innan 14. Sen hjälpa Ulrika & Erik med intag - sen långa tyglarjobb för pålle och mig - sen dusch och mat och nyårsafton (och lite kvällsfodring) (på fyllan....?? hehe)


Och lilla PCn får vara hemma ensam tills i morgon eftermiddag.


Så då "syns" vi i det nya året nästa gång dådå.


Känns lite konstigt att skriva men så är det ju.....

Av Biddy - 30 december 2008 23:04


...skulle jobbat honom på långa tyglar i dag - men Sandra kom och skulle ha lektioner och jag behöver spåret - särskilt om jag skulle fortsatt att öva på galoppen, så det blev lite pannkaka i dag. Men jag och Ulrika gick promenad med våra hästar ned till båtklubben - i mörkret - HUR härligt som helst. Och min lilla portugis han bara hänger på. Fast det är första gången vad jag vet som han är på promenad i mörkret på vintern sådär.


Han är sååååå härlig nu! Mysig och gosig och lagom uppfostrad och bara världens bästa!


Lisa berättade att hon håller på och försöker sälja in han som hopphäst till sin kompis. Som vill ha en sån häst som i Arn (Rosario  - han står ju på Helmer) - och en sån är ju min! hehe! Och han älskar dessutom att hoppa!


Och sen fick jag ett mail från en som vill komma och titta/provrida i dag - GUD vad roligt! Hon skrev inget om sig själv - men det kommer väl. Det vore bra med lite flyt nu!

Av Biddy - 30 december 2008 14:51


....men min förkylnings- och stresshärjade kropp säger ifrån.


Hem och vila innan stallet. In med Ipren och ned i ett bad - jag har fan frusit sen jag kom hit i morse!!!


Är det meningen att man ska behöva använda långkallingar på jobbet?

Av Biddy - 30 december 2008 14:05


...alltså mannen i mitt liv. Finns liksom inte plats till han. Nu. Så jag har avslutat medlemsskapet på Q500 i dag - och vilken söt liten avskedsbild de har!


Suck.

Av Biddy - 30 december 2008 12:06


Lite ekorrvarning här.


Jag kom på att jag måste ändra min presentation. Då kom jag på att om jag ändrar den kommer jag om ett tag framöver antagligen inte komma ihåg hur jag tänkte "då". Så då kom jag på att jag kan kopiera in den gamla presentationen i ett inlägg - och spara på ett gammalt datum. Så att jag sen kan gå tilbaka och läsa om hur jag var då. För det är säkert jätteviktigt för mig. Eller hur?


Varför är jag så viktig för mig själv - vore väl bättre om jag inte vore det?

Av Biddy - 30 december 2008 11:23


...med eller mot mig - om han vill vara kvar i mitt liv vill säga.


Det varierar förståss hela tiden men just nu är det några få saker som jag har klarat av att hänga upp mig på helt och hållet. Hang-ups som det heter. So what - jag har hang-ups i mitt liv - låt mig så ha dem och styras av dem ett litet tag då... 


Man:  

- säger inte åt mig att koppla av...(med mindre det är i samband med ett par händer och massageolja)

- säger inte åt mig att softa ner ett par steg...(med mindre jag går för fort på promenaden)

- använder inte begreppet "sen" om en tidsram som överstiger samma dag... (och som visar vara allt från en halv dag till 5 dagar)


Och om det nu skulle va nåt slags test så floppar jag så gärna på det utan minsta prestigeförlust. Tack gode gud att jag inte är kär dock - då hade jag suttit kraftigt i skiten.  


Jag kan faktiskt inte jobba bort alla mina svaga sidor på en gång - särskilt nu som jag håller på att gå i väggen - jag tar en sak i taget - och finns det då killar som kan ge mig bekräftelse på det sätt jag föredrar (just nu i alla fall) så väljer jag såklart en sån.  


Visst var det nån som skrev nåt om "där en föll stod tusen och åter tusen kvar"?


Av Biddy - 30 december 2008 11:07


..eller vad jag nu ska kalla det...har väl inte varit världens atlet på sistone...


- i dag blir det "kombiträning" av mig och pålle - ska jobba med långa tyglar igen och ska nog köra över 1 timma i dag - och mer galopp så jag kommer att få mig en ordentlig genomkörare. Vilket behövs...


- I går vad det ridlektion (räknas det som träning tro - normalt inte av mig men nu måste jag fylla ut träningskontot lite - hehe)

- söndag - 1 timmas promenad med farsan och syrran i Norge (rätt långsamt för syrran kunde inte gå så snabbt med nya fjällkängor och ont i ryggen stackarn) men jag blev svettig ändå. Jag blev svettig varje promenad för jag hade dubbla superställ på mig :)

- lördag - drygt 1 timmas ordentlig promenad med farsan

- fredag - drygt 1,5 timmas promenad med farsan

- torsdag - kort promenad till macken och tillbaka (30 min)

- ondag (julafton - inget)

- tisdag - arbetade pålle på lösa tyglar - = promenad i väldigt varierande tempo - och även galopp just denna dagen = snabb jogging i ridhuset....WOW!

Av Biddy - 30 december 2008 10:56


Måste bli kort och konsist...


I går måndag: lektion för Cricco. Gick superbra - lite "stoppig" men väldigt bra. Vi gjorde sluta på volten i skritt. Han fattade mycket snabbare än mig... Och han var sååå fin i traven. Han är sån jäkla fin liten häst att det finns bara inte. Hans äldre bror Vem-Ja står på Helmer Ridcenter men han finns bara med på bild - inte på listan över hästar till salu. Det gjorde han förr. Fast min är finare - har bättre gång fast han är mindre såklart. Jag har ju sett båda live....inom loppet av 1 timma nede hos Lynce innan jag tog hem min. Cricco har ridit båda.


Söndag - Lisa

Lördag - Lisa (vet inte om hon red båda eller en av dagarna)(men hon gillar honom - det är SÅ roligt :) !!

Fredag - Ulrika - ridhuset

Torsdag - Ulrika  - longering

Onsdag (julafton) - Ulrika skrittur - utan longering innan - han hade varit HELT filbunke. Fint!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards