Alla inlägg under januari 2009

Av Biddy - 31 januari 2009 21:50


Senast jag skrev var tydligen söndag - för nästan en vecka sen. Hjälp. Men jag har faktiskt haft lite anledning. Bl a en begravning i Norge. Min kära och förr ganska nära faster Karin dog på tisdag kväll. Och på onsdag kväll fick jag veta att begravningen skulle vara på fredag (igår).


De är snabba att få ned folk i jorden i Norge.


Det blev flyg torsdag eftermiddag till Oslo - möta upp farsan och syrran där - vidare alla 3 till Ålesund.


Vi var hos Carl och Einar på kvällen. Konstigt det där med vissa i släkten - när man ses är det alltid som det bara var i går - fast det kanske var 10 år sen eller nåt. Jag kommer inte i håg när jag såg Carl senast - men vi har alltid haft bra kontakt och den var precis samma.


På begravningen var jag tröstare. Satt mellan Carl och farsan och höll båda i handen. Gjorde gott att känna att jag kunde göra det för dem.


Jag älskar verkligen min släkt. Även om det var en begravning var det härligt att se dem igen. Och nu saknar jag dem såklart redan.


Suck.

Av Biddy - 25 januari 2009 16:47


Inte ett jävla skit. Kan man säga om man inte är så fin på det - och det är ju inte jag....direkt...


Ska ringa jävla kundservice igen. Hur fasen kan det vara fel på Tele2 när mms-en faktiskt kommer TILL min mobil men sen inte kan komma IN i den typ? Mycket konstigt tycker jag....


Jag vill bara att det ska FUNGERA!! NUUUU!!!

Av Biddy - 25 januari 2009 15:39


Jag kan bara ta emot mms från vissa. Några. De två som just nu var aktuella som jag INTE fick ta emot mms från råkade vara Tele2-abonnenter - och jag har Telenor.


Såklart menar då kundservice på Telenor att det är fel hos Tele2.


Och det är bara 5e ggn jag provar få igång skiten efter att jag bytte abonnemang. Och telefon.


AARRRRHHHGGGGHH!!

Av Biddy - 25 januari 2009 13:49


...jag tycker sådana här inlägg är rätt patetiska:


Läste din profil. Du verkar ha funnit vad du letat efter. Det glädjer mig. Ni tjejer har nog lättare att hitta "rätt" här än vi killar då det är betydligt fler killar än tjejer. Så ni kan välja och vraka, men visst finns det säkert en och annan knäppskalle på en sida som denna, och precis som vi killar, men än mer, så är ju utseendefixeringen enorm idag. Jag lämmnar snart denna saiten, inget för mig. Får inga "napp" heller, även om jag skulle nöja mig med vänskap med det motsatta könet, även om det verkar vara komplicerat på sikt, det vet jag. Att jag inte får napp... det stör mig inte. Det är inte synd om mig, även om Strindgerg sa att det är synd om människorna. Men han talade säkert väldigt mycket för sig själv. Det är ju det vi gör. Hela tiden. Subjektiva bedömningar.

Lycka till vem du än är.


Killen har varit inne på saiten i 1 månad....snacka om tålamod.....


Jaja. Vad säger man?

Av Biddy - 25 januari 2009 12:14


Efter att på mystiskt vis ha sparat 3 inlägg utan varken innehåll eller rubrik tar jag det från början igen.


Och det jag skulle skriva var att det närmaste jag kommer nybakat bröd är att tina några frysta frallor (bakade av Coop) i micron...men det smakar gott och doftar fantastiskt...!!


Det är låååång brunch i sängen som gäller just nu. Med kaffe och juice och fusknybakade frallor (ja - just nu har jag bara kaffet kvar dådå). Riktigt mysigt.


Nu blir det inte lika mysigt. Ska uppdatera hästannonser....


Av Biddy - 24 januari 2009 20:00


Ja - jag tar det väl på djupaste allvar - precis som jag gör med allt annat på Facebook....



Av Biddy - 24 januari 2009 17:57


..och inte tuttar. HUR kan de göra så HIMLA ont? Det är ju bara kött, fläsk och lite hud - inte ens mycket? Jag behöver inte ens röra på mig - bara sitta här - så känns de som två väldigt ömma blåmärken.


Me hate PMS.


Nej  - nu ska jag gå och sova i badet en liten stund innan det är dags för tvätt och städ.


Jippie.



Av Biddy - 24 januari 2009 17:43


Tydligen. Eller oxå kan det vara bra med uppdaterade annonser (ja ja - i morgon ska det faktiskt ske). Men jag hade en SUPERtrevlig familj som provred i dag. De känner dock inte riktigt till rasen sen tidigare. Och en av döttrena var lite orolig för att han kanske skulle vara lite liten - men hon såg rätt lagom ut på honom ändå. De skulle lära sig såååå mycket med en sån häst. Men hästgfolk vet oftast bäst redan innan.


Det är bara jag som är ödmjuk - jag vet inte bäst - jag vet ALLRA bäst.... hehe...


Stina hoppade honom i dag. Uppe på en oxer på 105. Red honom superfint. Men han var liiite trött i kroppen i dag. Växer kanske lite? Var inte superpiggast i går heller - men sen har han ju nu hoppat 2 dagar denna veckan. Mycket det!! Så han var lite tam i dag.


Jo - Helena hoppade honom i torsdags - inte så många språng men ändå. Hon red honom bra. Tyckte det var annorlunda att rida honom - lite samma med tjejerna i dag - men hur kan det vara konstigt med en häst man inte behöver "fippla" med i munnen? Det är väl det man vill ha? En som håller "truten" så att säga?


Sen i går fick jag MEGAbråk på örat av tyskan i vårt stall. Jag ville inte lyssna. Jag ville (och FÖRSÖKTE hårt) få henne att hålla KÄFT men det gick inte. Och till slut trillade jag dit. Och käftade tillbaka. Och hon började med sitt j.....a tyska system igen. Och ja....på den vägen blev det. Katastrof. Catfight. Gråt och tänders gnissel....jag inte jag då - jag var nästan filbunke...


Prova gärna att främja nåt som helst tyskt för en norska vars morfar var med i kriget...och särskilt nåt som har med häst och dressyr att göra...


Läs din jävla hästhistoria först  - kärring!! Där satt den. Tänker jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards