Alla inlägg under mars 2009

Av Biddy - 29 mars 2009 23:51


Snart är det måndag. Om några timmar ska jag jobba. Om några fler timmar ska jag köpa boxmattor och stapla in i min lilla fågelskit (kom just på att jag har glömt mäta om mattorna går in i bilen - SHIT!!!). Så alltså OM jag får in de i bilen ska de sen täcka golvet i Xijades nya box ;-)  


Nåja.


Too late i dag i vilket fall som helst. Att mäta bilen.


Och den sista tanken jag har i dag och som jag lyckligt kommer somna till är att om sån ca 19-20 timmar får jag träffa mitt guld igen :-)


Puss & go natt :-)

Av Biddy - 29 mars 2009 22:59


Enda riktiga skivaffären som finns i Väsby var stängt. Såklart. Men jag hitade 2 skivor på centrums fotoshop. Eller nåt.


En ölhävarrockskiva. Med blandat men en del heavy och det var därför jag köpte den. Den ligger i bilen och ska lyssnas på i morgon.


Sen av nån komplett oförståelig anledning klarade min korkhjärna att blanda ihop Dusty Springfield med Lynn Anderson. Totalt hjärnsläpp alltså. Så jag kom ut med 40 låtar med Dusty Springfield. Okej - några klassiker men de flesta är rätt intetsägande....och även klassikerna blir lite tråkiga när hon sjunger.


Fan.


Nåja - duger väl att somna till. Eller kanske vråla till i bilen?  

Av Biddy - 29 mars 2009 14:35


Eller kanske jag bara kan säga att jag är i det andliga hörnet i dag...?


Bloggar. Surfar. Spelar Somethings gotten hold of my heart om och om igen.


På PCn - från Youtube....


Jaja.


Nu ska jag nog ut ocj köpa lite Soft Cell tror jag....

Av Biddy - 29 mars 2009 14:00


Tänkte på de otroligt konstiga drömmarna jag hade i natt. Jag kommer bara ihåg vissa fraktioner dock, några hänger samman - andra inte. Som den ordningsmänniska jag är (...??) blir det i punktform såklart...


  • jag och syrran bodde tillsammans i samma lägenhet. Riktigt läcker. Hade jag varit duktig på att rita kunde jag ritat upp den.... Syrran hade fixat svarta glansiga gardiner...i köket...
  • Lägenheten var på 2 våningar - vi hade öppen eldstad i övervåningen (kan det kopplas till branden i går tro...?). Vi hade en liten gul kattunge. Som hoppade in i elden. Det gick inte så bra. Jag tog ut den med en lång, stor pincett men det var för sent - den skrynklade ihop till ett svart litet kol bara - död. Och samtidigt hade jag bilden av den framför mig när dens kropp på annan plats bara blev slapp när själen lyfte.
  • Jag var på studiebesök till någon form av industri med mycket övervakning tillsammans med en ung kille (som konstigt nog var relativt identisk till utseendet med en av brandmännen från i går...) . Han betedde sig på samma sätt oxå - lite stressad, ansvarsfull, trevlig, öppen eller nåt. Det var väl kanske ett gäng på 10 ingenjörer som satt vi arbetsplatser och jobbade med statistik och övervakning av processer i datasystem. Jag fick se lite vad de arbetade med - och jag kommer i håg känslan av vördnad inför det att de var så oerhört  duktiga. (Kom ihåg nu att jag normalt sätt inte tycker jag är så duktig - det är en av de mentala sakerna jag jobbar hårt med nu.) Fast "min kille" - som jag hade fått följa med - behövde hjälp med ett mail. Det kunde jag minsann. I övrigt hade jag en pärm med sånt som innehöll mitt eget jobb - det var väldigt lite och väldigt enkla saker i den pärmen....jämför det det "riktiga viktiga" jobbet människorna i drömmen utförde.
  • Sen hade hans fru eller flickvän med deras barn dit. Fanns en lite soffgrupp där barnet kröp omkring på golvet. Och jag lekte med det. Och fick beröm av mamman för den fina reaktionen jag fick från barnet i leken. Mycket flummigt.....yes. 

En helt annan del (tror det var senare på natten) handlade om hoppträning. Och dressyrträning.

  • Jag var i ett stall nånstans - det skulle då komma en tränare och jag frågade en av eleverna "var hon tränare inom klassisk dressyr eller modern rollkür-dressyr" - och hon var väl mer mot rollkür tyckte tjejen (ingen tjej jag känner vad jag vet. Bara ett ansikte).
  • Sen var det hoppträning - jag skulle inte rida själv dock. Men jag satte upp hinder - helt lik övning som den jag hade på hoppträningen senast - men nu var ridbanan väääldigt lång och smal så jag fick lite problem att ställa upp hindrena.
  • En för mig ny kompis skulle sen rida min häst. Och hop fattade inte riktigt skillnaden på stöd och kontakt (med munnen). Så min häst gick såklart inte sååå bra fram. Så jag fick skrika lite på henne.

Det var väl allt jag kom i håg. Men det var nog för att göra mig förvirrad då jag vaknade i alla fall.

Av Biddy - 29 mars 2009 13:48


Vill någon - typ ANYONE (som alltså betyder VEM F.. SOM HELST) förklara för mig (och de av mina hjärnceller som alltså har tagit semester) hur jag får in själva Youtube-filmen direkt i ett inlägg?


Jag vill ju bara lyssna på en av mina favvolåtar juh.....

Av Biddy - 29 mars 2009 13:39


Jag hade sovmorgon i dag. Och vaknade halv 7.... Kul. Not. Tur att jag hade vett nog att inte kliva upp...vaknade igen vid 10 eller nåt - låg kvar och bara "var" i sängen.


Hittils i dag har jag (forutom att tänka) gjort följande:

- klivit upp och tämjt håret och tänderna etc (gjort mig i ordning)

- gått 50 meter till pizzerian och köpt en pizza och druckit en kopp kaffe

- gått hem igen och ätit pizzan

- läst boken Le Petit Prince (fast inte på franska utom på danska) och i och med att det är en av de vackraste böckerna på denna jord så grät jag floder......

- slagit i gång datorn och lyssnat på en av mina absoluta favoritlåtar Somethings gotten hold of my heart på youtube.

- bloggat (ja - det är det jag gör nu...)


http://www.youtube.com/watch?v=cfXlmD9RGRY
Av Biddy - 28 mars 2009 23:44


Jag höll på och provade lite kläder - olika sammansättningar etc - tidigare på kvällen. Sen hörde jag det kom en lastbil utanför - men det kan väl hända tänkte jag - men när blåljus började blinka blev jag lite lätt oroad - det gick rätt snabbt att fatta att det var en brandbil.


Där jeg stod i trosor och nån top bara....tänk om ett gäng brandmän skulle knacka på dörren...??


Men det är klart de inte gjorde - så jag fick väl vara god och klä på mig och gå ut och titta - och 2 uppgångar bort visade det sig att det brann. Ingen stor brand - inga lågor eller så - men tillräckligt för 2 brandbilar, en ambulans och ett gäng poliser.


Som tur var så blev ingen skadad. En av granntanterna (inte helt ung) var lite orolig - det hade kommit endel rök in till henne så hon fick sitta utanför och få lite syrgas. Jag frågade om hon ville komma in till mig en sväng men hon var så nöjd att sitta ute och ha sällskap - var väl lite spännande oxå. Men hon hade koll på mig (fast det här var alltså första gången jag pratade med henne) hon visste att jag är norsk och att jag inte har bott här så länge. Hehe. Känns tryggt.


Och sen fick jag med mig 1 brandman in i lägenheten till slut....men han var alltså bara intresserad av att kolla om även jag hade fått in rök.


Skämt åsido.


VARFÖR är killar i uniform så snygga....??


Av Biddy - 28 mars 2009 23:39


Det som jag faktiskt skulle säga som del av förra inlägget var juh att jag inte red i dag! Cessan lånade pålle och red ut med sin nya medryttare eller kompis eller vad det var. Rätt skönt - och hon hade haft skoj och det var viktigast faktiskt.


Det är väldigt skönt med en häst som alla kan rida :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards