Alla inlägg under maj 2009

Av Biddy - 11 maj 2009 14:46


..kan man göra såhär:


1) spring i lite snabbare tempo än det du egentligen klarar av exv på en lördag.... Och helst ska det då vara ca 1 månad sen du spring senaste gången. Blandad grus och asfalt och lite höjdvariationer är bäst. Och se till att inte värma upp så bra.


2) kör ett mastigt styrekträningspass på morgonen efter - helst ska det då ha gått 1 år sen senast du var i skrotlokalen....


3) slå golfbollar med olika klubbor (inkl några riktigt "hål") i drygt 2 timmar direkt efter styrketräningspasset - låt säg att det är 2a ggn i ditt liv du håller i en golfklubba.  Så att du fortfarande inte har lärt dig att INTE ta i så det skulle kunna räcka för att ta död på allt levande i din omedelbara närhet med klubborna...


Jag lovar - du kommer känna dig som en alien håller på att bryta sig ut ur din kropp från insidan....


För det gör jag i dag. Och det värsta är att det kommer antagligen bli ännu värre i morgon.


Hjälp....

Av Biddy - 7 maj 2009 09:31


Känns mer skrivsugen i dag. Och i natt. Blev lite mycket antar jag i går - med försäljningen av hästen och även med alla tankar kring hunden. Det har inte känts som hon har varit borta ur mitt liv - hon har juh varit så nära i avstånd räknat - hos ex-mannen. Men nu som han inte vill ha kvar henne - och jag inte vet hur jag kan få till det med henne så blev det lite tankar i går. Skär i hjärtat att tänka på att hon inte ska få vara i mitt liv. Mycket mer än med hästen.


Var lite annat skit som dök upp i går oxå. Som är av just den karaktär som inte lämpar sig på bloggen.


Tillsammans med häst- och hundtankar och för varmt i sovrummet fick jag stora problem att sova, tror inte jag sov annat än ett par timmar på morgonen. Var uppe en sväng mellan 1 och 2 och skrev i min skrivbok. Den seriösa. Ja - jämfört med bloggen alltså. Men det hjälpte inte riktigt heller.


Är lite liten, ynklig, vilsen och sårbar i dag.


Av Biddy - 6 maj 2009 14:45


I dag blev han någon annans. Besiktningen gick utan problem - och Rülker tyckte han var en väldigt VÄLDIGT fin liten häst. Vilket han är förståss. Så nu tillhör han den bästaste av bästa familjer tror jag - de är så söta, varma, trevliga, rara så jag nästan dör!!


Och vi kommer ha kontakt - och jag kommer få skrika lite på tjejerna framöver - så det känns riktigt bra.


Fast jag undrar lite när jag ska fatta det på riktigt....

Av Biddy - 5 maj 2009 09:51


Det här blir världens snabbaste uppdatering....men den är riktigt spännande - hihi :-)


Killfronten: har kille nu - är kär - är VÄLDIGT nöjd :-))) Han är så fin så fin inifrån och ut och han är mitt bästa lyckopiller.


Hästfronten: har lånat ut hästen sen snart en vecka till världens sötaste familj och jag har förhåppningsvis ingen häst från i morgon. Besiktning 0930 - men han bryter säkert benet på väg in i transporten eller så....


Hundfronten: jag har varit hundvakt åt ex-hunden i några dagar. Och i går meddelade ex-mannen att han ditchar hunden för att satsa på allergiska tanten. Så om jag vill kan jag få tillbaka henne på heltid. Men då måstejag hitta hundvakt på dagarna. Hjälp!!


Träningsfronten: gjorde sit-ups i sängen i morse.....


Boendet: det rör på sig. Långsamt. Möblerade om i köksskåpen i går.....så nu står alla glas i rätt ordning.... Väldigt viktigt...


Lilla täppan: perenner beställda från Odla - alla avenbokhäckväxterna har överlevt - har rensat allt ogräs. Utom där jag ska ha plattor.


Övrigt: jag mår bättre och bättre. Och jag ska snart börja leta tatuering - om nu pålle bara går genom besiktningen.


PUSS!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards