Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Biddy - 2 februari 2010 07:57

Nu har pållen alltså gått och blivit Eskilstunabo. Det blev han i lördags. Bästaste stallägeren Ulrika följde med och lämnade av oss - och hon grät en skvätt då hon åkte hem. Ushc att man kan ha sån ångest att lämna ett stall - jag var tveksam till att jag skulle överleve en enda dag utan Ålsta.


Pålle var jag inte orolig för - finns det bara nåt att tugga på så är han nöjd. Nu bor han hos Roland långt ute på landet i ett litet men mysigt stall - han har en egen hage utan kompisar att klättra på - och får massor med hö i hagen både morgon och lunch. Och morötter. Och alldeles för mycket korn/havrekross bara för att Roland tycker synd om han som inte ska ha nåt egentligen. "han får en näve morgon och kväll - basta". Jaja - jag kan ju säga att Roland har VÄLDIGT stora nävor....han kan nog få rida pålle själv om en månad eller så - då blir det nog slut på utfodringen - hehe.


Jo - pålle har bytt namn - numer heter han Kristian. Japp. Rolands idé. Jag ska nog göra namnlapp i dag med Kristian på.


Roland undrade på söndag vad jag hade drogat hästen med. "han var så snäll och lugn som bara den". Det är klart - man kan nog lätt vänja sig med en häst som lägger sig och sover när han blir själv i stallet....och som står och liksom säger "vad gör ni där i andra hagen egentligen" när de 3 andra stallpolarna springer som några galningar (ja - eller som hästar dådå) och är alldeles till sig över den nya hästen.


Men han är ju så snygg så just det förstår jag juh    


Oj - det finns massor massor MASSOR med smileys här nu!!   


Undrar hur de kommer se ut med svart bakgrund. Hoppas de ser bättre ut än just nu när jag skriver...


Det var en parantes.


Roland har en alldeles speciell stolthet i sitt hantverksmässiga hästmannaskap. En sån som inger trygghet till max. Det känns väldigt bra faktiskt.


Jag har sån tur att Anette som har travaren Nova jobbar dagtid precis som jag. Så jag kommer få massor med ridsällskap. Vi var ute i söndags på en liiiiten runda på en ganska så dryg 1 timma - kilometervis med plogade skogsvägar helt bilfria på vintern att galoppera på - och sen en kort sväng i går på 45 min. Han verkar gilla snö pålleplutt. Anette har en medryttare som rider dagtid. OCh hon har en svägerska som verkar vilja rida oxå. Hm. Kanske har en uterittsmedryttare snart? Det vore skönt för pålle att få ut och galoppa på dagtid oxå.


Närmaste ridhus ligger 15 minuters ridväg bort - de har en grupp som brukar hoppa på söndagar - sen kan man betala årskort till det otroliga priset av 2500 SEK....  Jag ska dit i morrn och kolla. Och Jörgen kommer med. Måste ju kolla in gårdar! Varje gård som finns att kolla på ska kollas på.


Nähe - ska jag jobba lite nu då?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards