Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Härlig dag i går!

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.


Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg mig själv och vovven i bilen ut till stallet.


Hade ambitionen att longera och sen jobba för hand - men ridbanan/hagen hade liiiite för mycket snö på sig så det var rena självmordsförsöket (fara för hjärtattack) att börja promenera runt där med pålle i trav - så vi gjorde en lite förenklad variant. Öppnor, sjänkelvikningar och ngn öppna i skritt och trav på långa tyglar runt på gårdsplan - som Roland håller perfekt i ordning.


Och ursäkta mig - jag är faktiskt inte en lat person (jo det är jag - men inte när jag är i stallet) men GUUUUUUD vad skönt att slippa mockningen!


Det blev lite bråttom - men sen hem - byta om - kasta i mig ett glas juice - kasta upp tvätten på linorna och in i torktumlaren - och sen ned till Power Gym med gubben. Som nog mest följde med som sällskap för han hade redan kört ett dagpass ben och sen var han nytatuerad (började fylla i draken med rött) - men han sa han körde ett bra armpass..... Nåja - jag körde en ny variant på de stela maskinerna - först 20 reps som uppvärmning - sen 12 - sen 8. Meningen är att tyngden ska va så att man precis klarar 12 och sen precis klarar 8. Jag måste börja skriva upp vilka tyngder jag kör med så att jag inte tar för lätta vikter. Som gubben påstår att jag gör mest hela tiden....


Jag kände mig STARK!


Sen hem - äta lite - hann till och med gå in på FB och kolla läget - och jag har fått många kommentarer efter flytten  - varma goa sånna - känns så himla trist att lämna Ålsta och alla härliga människor - då är det superdupermegabra med FB, MSN och allt sånt som gör att man faktiskt kan hålla kontakten ändå.


Men samtidigt förstår jag att Roland verkligen kommer ta hand om pålle.


Och i dag ska vi till Hagby Säteri och träffa Tina som jobbar där. Hon ska visa mig ridhuset och förklara rutiner etc och jag vill visa nyllet så att hon fattar att jag är (relativt) normal. Jörgen vill spana in gården (jag med såklart).


Nu är det jobbdags :-)


Ska nog slå en plingeling till Jojo i dag oxå.


Ja - och sen ska jag skicka ägarbytespappret till ex-gubben så hunden min blir min även i SKKs register (hon är min - men "bara" hos jordbruksverket).


P&K!

 
 
Ingen bild

Jojo

3 februari 2010 18:07

sänder lite tjääärelk :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 2 februari 2010 07:57

Nu har pållen alltså gått och blivit Eskilstunabo. Det blev han i lördags. Bästaste stallägeren Ulrika följde med och lämnade av oss - och hon grät en skvätt då hon åkte hem. Ushc att man kan ha sån ångest att lämna ett stall - jag var tveksam till a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards