Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Biddy - 16 januari 2008 00:00

Dags för första hoppträningen för Harald på Ålsta. Oj - vad nervös jag var.....

Men det gick alldeles utmärkt. Helt fantastiskt bra faktiskt. Vi var ju inte direkt en "homogen" grupp för att säga så; ett galet fullblod (Haralds ord - inte mina), en kallblodstravare (som inte bara hoppar bra kan jag lova!!!), jag med min lilla portugisiska tjurfäktningshäst - och "äntligen en med lite kvalitet" (återigen Haralds ord), och han menade då Fizzie som är 4 och efter Feliziano. Hon behövde endast lyfta lite på tassarna så var hon över.  MIn lilla portugis vinglade lite i början - vi "vägrade" även på ett hinder men det var nog mest ryttarfel - och sen på slutet fick vi hoppa en hel bana (hela 7 hinder - på ca hela 60 cm!!). Då var han även lite "på hugget" och på några hinder sög han riktigt bra, och vingligheten försvann. Det känns som han tycker det börjar bli roligt att röra ordentligt på sig!  

Jag fick massor med beröm - eller hästen då alltså - över hur cool och snäll och söt och rar han är - så jag var så mallig så jag höll på att spricka itu!


Harald tyckte han hade bra inställning till arbetet, så nu kommer jag vara med fler gånger framöver!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards