Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Jag gör som med hästen....

Av Biddy - 5 april 2009 19:25


...med min egen träning... Tror på variation. Eller nåt?


Jag har inte sprungit min mil-runda sen Gud vet när. Och löpbandet i vårt gym (bostadsrättsföreningens) är paj. Och inte har jag fulgt upp med armhävningar varje dag. Och inte har jag gjort ett träningsprogram till de apparater etc som finns i vårt gym. Och inte har jag börjar med chins igen i stallet....


Men jag har byggt en massa och tagit en massa stallpass och promenixat med pålle en hel del.


Och i lördags fick jag följa med som "femte hjulet" (lång story....) på gym. Och då tog jag chansen att kolla om jag kunde hålla i gång med löpning i en timma i sträck på löpbandet. Och det kunde jag. Med 10 minuters gång före och efter. Inte snabbt - men det var rytmen och tekniken i löpningen jag ville åt.


Det enda som tog "stryk" var huden under mina knölar på fötterna. 2 st saftiga blåsor. Men men, jag sprang i ett sträck i en timma!!!


Sen fick jag hänga med till golfbana. Jag har inte slagit nån gång - och jag fick prova båda 7´an och Driver´n.... Med den första slog jag 120 meter - med den andra 140 meter.


Fast Driver´n var lite svår.....lång, lätt, bollen på peg, vänstra foten vid bollen - svårare än att bara mosa ned en klubba i gräset.... MYCKET svårare...


Jörgen: "du behöver inte ta i så mycket"

Jag: "det gör jag inte"

Jörgen: "du tar i som en galning"

Jag: "nej det gör jag inte - jag tar inte i mycket alls"

Jörgen: "jo - du tar i som en galning"

Jag: "jag tar knappt i alls - inte enligt vad jag tycker är att ta i"

Jörgen: "golf handlar inte om styrka - du behöver bara göra rörelsen (eller nåt sånt)"

Jag: " okej - jag provar att inte ta i nu då"


.....140 meter.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards