Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Det lär säkert snöa imorrn.

Av Biddy - 5 april 2009 20:57


Eftersom jag la om till sommarhjul i dag. Jag & Murphy - vi är ett bra team. Han brukar hålla lite koll på vad jag gör.


Väldigt praktiskt att byta hjul på lilla fågelskiten jämfört med på Galanten. Kunde ta båda hjulen på samma sida utan att behöva byta plats på domkraften. Hihi. Domkraften tål 700 kg....hela bilen väger väl 840 eller nåt sånt.


Men det började faktiskt inte så bra. Fick världens låsning i knät på första knäböjningen..... Meniskhelvetet såklart. Precis när en granne kom förbi såklart. Lätt att småprata artigt samtidigt som knäet gör ont så in i h..... och jag var tvungen att stödja mig på bilen.


Fick sätta mig på ett av däcken och böja fram och tillbaka - fram och tillbaka ett bra tag (20 min?) innan det gav med sig. Ungefär som kroppen och knoppen hade en diskussion och knoppen vann över kroppen som tyckte att "okej dådå - jag stoppar väl tebaks meniskbiten på insidan igen om du ska va såhär envis". Väl. Det där sista blev kanske lite flummigt. Men jag var ett tag inne på att jag kanske skulle behövt ringa Alexandra - jag var väldigt orolig att jag inte skulle få upp låsningen alls.


Passade sen på att ta fram gammelbilens alu-sommarhjul från förrådet och lägga ut på trädäcket - för att tvätta och annonsera till salu snart. Och det blev mycket bättre plats i förrådet. Fiatens vinterhjul är som små dvärgar jämfört med Galantens sommarhjul.


Och för att vara ännu duktigare tog jag bort de 2 stora sopsäckarna som har stått i min trädgård sen i höstas. Och resterna av monsterrosen. Och alla tomma krukor efter häckplantera och perennerna som jag planterade i höstas. (Eller somras. Eller när det var). Stoppade allt in i bilen och sen i väg till vårt soprum. Som jag inte alls kom in i - det satt ett riktigt MONSTERhänglås på dörren som jag garanterad inte har nyckel till. Jaha. Då har vi säkert inte skött oss tycker styrelsen då. Tror jag nog.


Så nu åker jag runt med ett styck död monsterros - dvs rötter och grenar - i lilla fågelskiten.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards