Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Biddy - 10 mars 2009 22:11


Det är kvävjande. Känns som långsamt rinnande isvatten i bröstkorgen. Så långsamt att det blir svårt att andas. Och illamående. Det gör ont. Jag tar mig i att spänna käkarna.


Det är absolut ingen känsla jag gärna frivilligt igen vill känna.


Don´t break my heart. My achy breaky heart....


(och by the way - världens sexigaste countrysångare ser ni här...)

Av Biddy - 10 mars 2009 20:47


Det går framåt. I dag har jag borrat 5 hål i min lägenhet. 1 hål i taket till taklampan och 4 hål i ena hallväggen att fästa 2 skoskåp med. Jag har ett skåp och ska köpa ett till. Tänkte jag. Det är bara det att jag kollade Ikea EFTER att jag hade borrat mina fina hål - och skåpet har SÅKLART utgått ur deras sortiment.


Jävlar.


Blocket kanske.....?

Av Biddy - 10 mars 2009 20:25


Här skriver jag hyggligt mycket ur hjärtat - inte ett jävla skit om mode och nagellack (annat än att du inte hittar sånt på mig) - och sen är det nån som skickar en kommentar "hej - vill du ha fler besökare på din blogg? Bli medlem av gratismode....".


Yeah. Just NOT my style.


....och bloggen var dessutom skitdålig.....


YTLIGHET!! Fuck off...


Läste nämligen i dag att vrede är en positiv känsla - därav utbrottet...

Av Biddy - 10 mars 2009 18:55


..eller jag utsatte det. Jag hade mötet - genomgick det - men det avslöjades inget igenkännande från varken hennes eller min sida.


På nåt sätt ville jag inte störa, inte ta chansen på att bli uppfattat felaktig, inte tränga mig på i en verklighet jag inte var öppet inbjuden att delta i.


Om det låter flummigt - skit i det då.


Jag (och hon) vet nog vad jag menar. Det räcker.

Av Biddy - 10 mars 2009 16:10

Jag tänker inte skriva var jag har hämtat det här ifrån. Varför jag inte tänker göra det vet jag inte riktigt - men det bara känns så. Jag tänker inte hellre förklara varför jag har stulet just dessa - det bara är så.


Det falska jaget är en strategisk summa av människans överlevnadsmekanismer och med hjälp av detta överlever människan situationer som annars hade varit omöjliga att överleva. Hon är alltså totalt hänvisad sin egen överlevnadsstrategi! Hela hennes liv byggs upp kring den och är beroende av den. De psykiska beslut som hon fattade i barndomen håller även i vuxen ålder. Hon har blivit en person som försöker lyfta sig själv i håret. Hon lever likt ett flarn som försöker styra strömmens riktning i stället för att lita på strömmen och låta den bära henne. Hon litar inte på livet utan har tagit det i egna händer. Hon har blivit egenmäktig.


Sådan är hennes situation och utgångspunkt när hon kallas ut på resan. Först måste hon avstå från allt hon har byggt upp för att det skall bära hennes liv. Hon måste börja försöka skrota skrota ned det falska liv hon dittils levt. Alla de konstruktioner hon byggt upp i sitt anletes svett måste hon låta rasa samman och i stället lita på någonting som ännu inte finns. Vilken utmaning, vilka krav! Att ge upp sina konstruktioner gör bara den som redan håller på att förgås under dem.


Utbrändhet kan vara den enda räddningen till för en människa som är totalt övertygad om att hennes livsval håller. Den egna styrkan måste först brytas ned, den egna kraften måste bli kraftlöshet.


Här ligger sammanbrottets visdom. Allt äkta mentalt och andligt växande föds ut förvirring, ur att man gått vilse, ur kraftlösheten, ur att man mist kontrollen, genom att man möter sin egen ondska och sjukdom.

Av Biddy - 10 mars 2009 13:13


...eller vad man nu kan kalla det. Fast det känns mest som positivt - att få ha kontakt och närhet med sine varmare känslor ser jag hellre som en förmån än som en svaghet. Och jag hoppas verkligen min egen utveckling ger mig mer och mer sånt och inte mindre och mindre.


Men jag tycker synd om de som å andra sidan inte kan öppna sina hjärtan för enkla saker här i livet. Som krånglar till det och försvårar och försvarar och även förvränger det till något negativt så att kärleken försvinner.


Det kan vara så enkelt och vackert - som de fina orden och mysiga bilden. Blant annat.


Av Biddy - 10 mars 2009 12:46


I och för sig kan man fråga sig vilken nytta snön gör nu - i mars - men min mening är juh alltså att snö aldrig är fel.


Jag har sagt det förr. Jag blir såååå lycklig av snö. När det snör känner jag mig nästan som nykär. Hihi. Kan inte hjälpa för det - måste bara öppna själen och ta emot bubblande fnissande lyckokänslor.


Bättre lyckopiller finns (nästan) inte :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards