Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Biddy - 28 mars 2009 23:44


Jag höll på och provade lite kläder - olika sammansättningar etc - tidigare på kvällen. Sen hörde jag det kom en lastbil utanför - men det kan väl hända tänkte jag - men när blåljus började blinka blev jag lite lätt oroad - det gick rätt snabbt att fatta att det var en brandbil.


Där jeg stod i trosor och nån top bara....tänk om ett gäng brandmän skulle knacka på dörren...??


Men det är klart de inte gjorde - så jag fick väl vara god och klä på mig och gå ut och titta - och 2 uppgångar bort visade det sig att det brann. Ingen stor brand - inga lågor eller så - men tillräckligt för 2 brandbilar, en ambulans och ett gäng poliser.


Som tur var så blev ingen skadad. En av granntanterna (inte helt ung) var lite orolig - det hade kommit endel rök in till henne så hon fick sitta utanför och få lite syrgas. Jag frågade om hon ville komma in till mig en sväng men hon var så nöjd att sitta ute och ha sällskap - var väl lite spännande oxå. Men hon hade koll på mig (fast det här var alltså första gången jag pratade med henne) hon visste att jag är norsk och att jag inte har bott här så länge. Hehe. Känns tryggt.


Och sen fick jag med mig 1 brandman in i lägenheten till slut....men han var alltså bara intresserad av att kolla om även jag hade fått in rök.


Skämt åsido.


VARFÖR är killar i uniform så snygga....??


Av Biddy - 28 mars 2009 23:39


Det som jag faktiskt skulle säga som del av förra inlägget var juh att jag inte red i dag! Cessan lånade pålle och red ut med sin nya medryttare eller kompis eller vad det var. Rätt skönt - och hon hade haft skoj och det var viktigast faktiskt.


Det är väldigt skönt med en häst som alla kan rida :-)

Av Biddy - 28 mars 2009 22:31


I dag var det dags att vara bygghjälp i stallet. Hade morgonen oxå så det var en tidig morgon. Och det blev en lång dag!

Erik hade hunnit ta bort nästan alla bultar etc på Zuritos box innan jag var klar med mina "plikter" - sen var det till att börja konka boxdelar hit och dit och fram och tebaks. Stackars Ulrika fick migrän - men Erik och jag fick lite hjälp när hon orkade.


Vi byggde den nya boxen först - sen satte vi dit Zuritos box igen.


Det var väldigt mycket konstiga reaktioner i stallet i dag. Det var bara en som var riktig riktigt positiv. Konstigt. Hur det kan bli. Men jag har verkligen försökt att ta alla negativa reaktioner som mental träning. Just det som jag behöver - alltså - just träning på att fundera på min egen reaktion. Den som JAG är ansvarig för - den som jag kan bestämma över.


Så om nån vill va en bitch så skiter jag i det. Det är faktiskt inte mitt problem att andra har issues med sånt som ligger utanför min kontroll. Sen om deras synpunkter grundar sig på förnuft eller känsla eller egenpåhittade sanningar - det skiter jag oxå i.


Ja - eller jobbar hårt på saken vill säga...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards