Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Det är svårt att bli vuxen.

Av Biddy - 5 mars 2009 11:51


Måste tugga i mig en hel del saker framöver känner jag.


Måste ta på allvar det jag får höra om hur folk uppfattar mig. Det handlar ju om att jag själv är mest ansvarig för hur jag uppfattas. Vill jag uppfattas mer som jag tycker jag själv är måste jag lägga om några saker.


Måste först och främst lära mig hur jag skapar distans i mig själv till mina ideal. Så att de inte förorenar och förgiftar min kommunikation med min omvärld. För det går igen i många delar av mitt liv.


Inte roligt att höra att jag "hoppade på nån" - jag tyckte inte jag gjorde det men jag vet ju att diskussionen blev mer än den borde varit, och i och med att vi var 2 så var ju 50% mitt fel.


Vad ville jag? Jo - få feedback från hästägaren att "jag litar på dig, jag tror på dig, jeg förstår att jag har överreagerat, tack för att du fick mig ned på jorden igen - nu är jag lugnare" - men det funkar juh inte så med hästfolk. 


Vad fick jag? Ett "vilt" försvar jag inte förstod - som jag måste ta på allvar. För försvaret var en reaktion på just det att jag uppfattades som "angripare" - och det är det jag måste lära mig ändra på. Jag har ingen lust alls att uppfattas som en angripare. Jag vill heller uppfattas som en som har något bra att bidra med. Men oavsett hur sann min kompetens må vara spelar juh det ingen roll när jag inte förmår få mottagaren att förstå det. Eller hur?


Många hästtjejer behandlar sina hästar utifrån de konstigaste motiv - och inte alls utifrån hästens bästa. Jo - de TROR det - det har skapat sig en egen sannhet om hur hästar fungerar - för det finns väl ingen som kan känna en häst bättre en den egna ägaren....?


Jo - det gör det - det finns de som har större kunskap. I samhället i övrigt kan man ringa socialnämnden om barn behandlas illa - men i ett litet stallsamhälle kan man inte ringa nån. Jo - kanske - men några få bara.


Jag funderade i går på om jag skulle ta ett till snack med personen i fråga i dag. Men jag har bestämt mig för att det inte är värt det - det är helt upp till henne att leva med sin inkompetens på vissa områden i sitt hästägande. Just för att hon har sin egen sanning - och jag har min egen sanning - och vi har våra egna hästar så finns det ingen anledning att gå vidare.


Jag får ta vår diskussion som en egen liten vändpunkt i min egen utveckling. Vända det till något bättre.


...och sen ska jag samla mod till nästa dust...som är något helt annat...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards