Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Nu blir det flummigt.....

Av Biddy - 29 mars 2009 14:00


Tänkte på de otroligt konstiga drömmarna jag hade i natt. Jag kommer bara ihåg vissa fraktioner dock, några hänger samman - andra inte. Som den ordningsmänniska jag är (...??) blir det i punktform såklart...


  • jag och syrran bodde tillsammans i samma lägenhet. Riktigt läcker. Hade jag varit duktig på att rita kunde jag ritat upp den.... Syrran hade fixat svarta glansiga gardiner...i köket...
  • Lägenheten var på 2 våningar - vi hade öppen eldstad i övervåningen (kan det kopplas till branden i går tro...?). Vi hade en liten gul kattunge. Som hoppade in i elden. Det gick inte så bra. Jag tog ut den med en lång, stor pincett men det var för sent - den skrynklade ihop till ett svart litet kol bara - död. Och samtidigt hade jag bilden av den framför mig när dens kropp på annan plats bara blev slapp när själen lyfte.
  • Jag var på studiebesök till någon form av industri med mycket övervakning tillsammans med en ung kille (som konstigt nog var relativt identisk till utseendet med en av brandmännen från i går...) . Han betedde sig på samma sätt oxå - lite stressad, ansvarsfull, trevlig, öppen eller nåt. Det var väl kanske ett gäng på 10 ingenjörer som satt vi arbetsplatser och jobbade med statistik och övervakning av processer i datasystem. Jag fick se lite vad de arbetade med - och jag kommer i håg känslan av vördnad inför det att de var så oerhört  duktiga. (Kom ihåg nu att jag normalt sätt inte tycker jag är så duktig - det är en av de mentala sakerna jag jobbar hårt med nu.) Fast "min kille" - som jag hade fått följa med - behövde hjälp med ett mail. Det kunde jag minsann. I övrigt hade jag en pärm med sånt som innehöll mitt eget jobb - det var väldigt lite och väldigt enkla saker i den pärmen....jämför det det "riktiga viktiga" jobbet människorna i drömmen utförde.
  • Sen hade hans fru eller flickvän med deras barn dit. Fanns en lite soffgrupp där barnet kröp omkring på golvet. Och jag lekte med det. Och fick beröm av mamman för den fina reaktionen jag fick från barnet i leken. Mycket flummigt.....yes. 

En helt annan del (tror det var senare på natten) handlade om hoppträning. Och dressyrträning.

  • Jag var i ett stall nånstans - det skulle då komma en tränare och jag frågade en av eleverna "var hon tränare inom klassisk dressyr eller modern rollkür-dressyr" - och hon var väl mer mot rollkür tyckte tjejen (ingen tjej jag känner vad jag vet. Bara ett ansikte).
  • Sen var det hoppträning - jag skulle inte rida själv dock. Men jag satte upp hinder - helt lik övning som den jag hade på hoppträningen senast - men nu var ridbanan väääldigt lång och smal så jag fick lite problem att ställa upp hindrena.
  • En för mig ny kompis skulle sen rida min häst. Och hop fattade inte riktigt skillnaden på stöd och kontakt (med munnen). Så min häst gick såklart inte sååå bra fram. Så jag fick skrika lite på henne.

Det var väl allt jag kom i håg. Men det var nog för att göra mig förvirrad då jag vaknade i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards