Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Biddy - 26 mars 2008 00:00

Lotta red ut en sväng och även en liten stund i ridhuset i tisdags, och han var tydligen trött efter lektionen i måndags.


Insidan av höger baksko sitter nu med 1 söm! Och kanterna är rätt fransiga. Hovis kommer på tisdag - men frågan är om skon kommer sitta kvar..... Om det blir varmt lär det ju tina upp i hagen igen och då är jag rädd det är kört, för den leran är INTE att leka med! Xijade är den enda i den hagen som hittils inte har tappat nån sko så jag ska väl va glad för det lilla...


Det blev jobb på linan - duktig va han men väldigt långt från pigg. Jag har ju inte räknat om foderstaten sen vi fick nya höt, men han lägger i alla fall på sig nu, så fel är det ju inte. Får se om jag hinner under morgondagen..



Av Biddy - 26 mars 2008 00:00

Jag är såååå förvånad! I morse kunde jag ta 20 st utan större ansträngning! Så nu ska jag försöka höja ribban lite.... Det kändes väldigt kul. Nästan så jag längtar till att känna hur många jag kan ta i kväll...


Sen stötte jag på Mackan - han berättade att han har börjat köra DIPS!!!! Shit! I hörnet i sitt kök. Jag har inte ett enda hörn i hela lägenheten!

Räddningen blev Alexandra. (Min kompis Alexandra som paddlar och som är MYCKET vältränad!!) Vi ska träna tillsammans på fredag morgon. Innan jobbet. Och jäklar vad jag ska köra dips. Och bänkpress. Och lats. Och en massa annat. 


;-)

Av Biddy - 26 mars 2008 00:00

Funderade en del i går. Bl a på varför jag måste skriva av mig. Och det är väl bara att erkänna att

  • med familjen i annat land
  • utan partner/tvillingsjäl i mitt liv just nu
  • i brist på en verkligen verkligen supervän

- ja - då MÅSTE jag ha ett ställe att få ut tankerna. För det går ju liksom inte få stopp på DEN verksamheten direkt!


Tänk vad skönt det skulle va om jag verkligen kunde säga "stopp nu tankarna - ta en fikapaus - återkom om 30 minuter"....


En annan sak jag funderade på i går var kontakt över nätet. Exv via Q500, eller via Facebook. Nu har jag gått på några smällar (naiv flicka????) och börjar väl lära mig lite, men varför VARFÖR är det så svårt för vissa att bara meddela att "du - tjejen - nu har vi haft lite kontakt och det känns inte som jag vill veta mer/blir intresserad/hinner med/orkar med" eller va FAN som helst - men tystnad är tydligen ok?


Tänk om....tänk om jag hittar drömjobbet - eller drömkåken - eller vad som helst i vilken som helst situation - och sen är den personen som står mellan mig och det jag så gärna gärna vill ha just en sån person jag dissade på ett (enligt mina normer då då) totalt oetiskt sätt. Tänk om... Vad säger man på engelska? What goes around comes around. Man får tillbaka det nån gång.


Och jag glömmer inte namn så jädrans lätt kan jag säga....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards