Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Biddy - 29 mars 2008 14:53

Tog en "snabb" titt in på FB - skulle ju åkt härifrån (tvättstugan väntar) för ett litet tag sen....krånglade mig in på GROUPS - och tänk! Det finns grupper för:

  • min barnskola
  • min högstadieskola (flera stycken!! Jag joinade 2...)
  • mitt närmaste samhälls-centrum (kan man skriva så?)
  • mitt gamla discohak
  • mitt största dock inte närmaste samhälle (alltså inom samma kommun)

Så nu har min grupptillhörighetskänsla stärkts otroligt!! Och även tillhörigheten till mitt gamla land... hihi.


Jo - hittade en gammal klasskompis från högstadiet som jag var rätt så bra kompis med - skickade friend request - får se om han svara.

Jo - fick friend request av Jennie från "gammelstallet" - kan hon vara en av de som läser mig? Hej på dig Jennie i så fall ;-)

Och genom henne hittade jag Maria - ägare till Fridde - min gamla medryttar pålleplutt - hoppas hon är aktiv och svarar!


GLAD JAG I DAG!

Av Biddy - 29 mars 2008 13:45


Hur ont kan man ha i sin kropp?? I dag har jag riktigt ont. Efter träningen med Alexandra i går. Jag kan säga att "armhänvningsschemat" 15+15+så-många-som-möjligt-på-kvällen" sprack i går. Och i morse. Och det är ytterst tveksamt om eftermiddagens och kvällens övningar kommer genomföras....


Det jävliga är att det brukar bli värst dag 2...... shit pommes frittes.... Om det stämmer kommer jag ha mycket svårt att röra de flesta delar av min kropp i morgon.

Stackars mig??? Eller egentligen "ska man vara fin får man lida pin"...


Om jag bara hade haft min vanliga lägenhet - med mitt stooooora, varma badrum med mitt fin-fina badkar - då kunde jag glidit ned i ett varmt bad och legat där tills musklerna var mjuka igen. Alltså - jag kan ju åka dit, men det är liksom bara trist att vara där så det är väl bättre att längta tills det blir klart.....

Av Biddy - 29 mars 2008 13:33

Alltså - när skrev jag senast? Om skon? Måste varit i torsdags....


I går var i alla fall skon borta. Såklart. Oj vilken fransig liten hov där bak.... Ut i ridhuset - släppa loss - jaga på lite - öm i tassen. Så han fick vila. Det är faktiskt helt okej - han mår inte alls dåligt av att vila 2 dagar på raken.


I dag har jag haft morgonpasset, i alldeles superhärligt vårväder, och alla hästarna var så trevliga att släppa ut i dag!! De är inte det alla gånger...men oftast!


Xijade fick stå inne tills allt var klart - sen blev det arbete på linan. Han möjligtvis ömmade något litet i tassen, men han verkade inte störas av det. Han fick jobba lite sidvärts i skritt och trav (på linan - ja) och sen mycket variation på storlek på volt i trav och även galopp. Det var jobbigt tyckte han!! Sen är han tillbaks till att hänga lite på linan - men jag vet ju att det bara är för att någon ägare (??) har tränat för lite start-stopp och övergångar på linan så det blir MÅNGA övergångar i alla gångarter nästa gång!! Som kommer bli tisdag.


Det blir sjukhagen tills på tisdag (hovis) så att det inte blir ännu mer fransigt. Han är ok med det, men han skriker såklart efter sin "bitch" Dior (som är en vallack) - och JA - jag har en homosexuell häst - som är rädd för ston och som är alldeles för intresserad av sina hagpolare - och han är inte svår direkt - även ca 20-åriga Olsson är fin-fin. Som tur är tycker inte Olsson likadant - så han fostrar lite då och då. Tur jag har en tålig häst - för han har väl i snitt 0,75 spark per dag den där... Ta i trä!! Faktum är att jag aldrig har stött på en häst som är så lite påverkad av sparkar, sår etc etc etc. som min lilla Lusitano-kille.


;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards