Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Biddy - 27 mars 2008 00:00

2 telefonsamtal samma dag!

Nu planeras det resa - hit till mig - och jag kan säga såpass att mina tankar om vad vi ska göra INTE lämpar sig för nån blogg alls! Hihi!

Kanske ganska snart nu ........


Middag hos Ramesh på kvällen - med 2 av hans polare med namn som var rätt omöjlig att uttala - det blev enkla förkortningar som Prim och Surf. Rätt coolt egenligen!

Grabbarna hade gjort hemlagad indisk mat åt Alex, Geir & mig:  kycklingcurry, sallad (med yoghurt), ris och dal (på gula linser) och köpt äkta nanbröd. Riktigt smarrigt. Och riktigt trevligt! Varma, öppna, vänliga, trevliga grabbar. Full förståelse för kulturskillnader och de stod ut med de konstigaste frågor från oss. Vilka inte var få!

Det är mycket som är konstigt här i världen. Som att sitta i Sverige och titta på Google Earth på en gata på andra sidan världen (nästan) - där grabbarna jobbar!

Eller som att höra att en indisk kille på 27 hade träffat sin blivande fru 5 gånger - i hemlighet - för egentligen får han inte göra det innan giftermålet...

Av Biddy - 27 mars 2008 00:00


Ulrika mockade och fodrade! Kändes heeelt ok att inte åka till stallet. Får väl se sen om skon sitter kvar eller inte.....

Av Biddy - 27 mars 2008 00:00


Jag tycker man borde vara MYCKET väluppfostrad om man (som jag):

  • har kommti upp i en ålder av 37 (förlåt - 22 var det),
  • er "kvinna",
  • högskoleutbildad,
  • håller på med "snobbsport" (ridning - och DRESSYR dessutom),
  • äger bostaden själv,
  • har ett "bra" jobb (strategisk inköpare)
  • har en såkallad lycklig uppväxst med välutbildade föräldrar och snällt syskon
  • har fått göra massor med lagsporter, scouter, skolorkester etc i uppväxten
  • i vuxen ålder har gått en del kurser i presentationsteknik, förhandlingsteknik, internationella relationer, kommunikation etc etc

Så då är frågan...varför känner jag mig inte så?


Jag svär alldeles för mycket och jag kan skämta snusk med grabbarna på jobbet - och tycker det är kul! Och jag ÄLSKAR mitt ovårdade språk....

Jag frågar ständigt saker som man inte "får" fråga - såkallade känsliga frågor. Exv: Man får INTE fråga när barnet kommer till den som gifte sig för 8 månader sen - det kan vara KÄNSLIGT - de kanske har PROBLEM.


Och sen har jag enorma problem att förstå att jag måste PAKETERA min åsikt på ett ATTRAKTIVT sätt - då de fakta jag har - oavsett hur himla bra de skulle vara - faktiskt inte duger på egen hand - utan måste följas åt av - just det - rätt paketering. 

När jag själv lyssnar bilr jag då å andra hand otålig när folk inte kommer till poängen - jag har själv ingen användning för glansiga ord - jag vill ha fakta.


Fortsättning följer kanske. Om jag orkar. Eller kanske inte - kanske hellre en annan dag.


Nu är jobbet slut - och jag likaså!! Kanske blir nån liten mening till i dag - men inte på det här inlägget.

Av Biddy - 27 mars 2008 00:00


Var supertrött i går kväll. Tänkte dock kolla om jag skulle komma över 25, men SHIT! efter 15 var krämen slut i armarna. Så jag borstade tänderna - sen blev jag så jädrans irriterad på mig själv så jag tänkte "nej nu jävlar" och sen gjorde jag 21. Kan man slå ihop dem kanske? 


I morse tog jag först 10 med fötterna på sängen - sen 20 vanliga. Men jag är fortfarande darrig i överkroppen - flera timmar efter (och JA - JAG BLOGGAR PÅ JOBBET!) (det går snabbt...) 


Och just möjligheten att komma upp i över 40 inom 1 månad känns inte ens som ... en möjlighet... känns mer som totalt orealistiskt... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards