Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Biddy - 30 mars 2008 00:00

Ridhuset utan doja = inga problem. Tuffa lilla hästen.

Kändes dock väldigt fel att vara inomhus just den dagen då VÅREN bestämde sig för att komma med sol och superskän värme! Det blev hyggligt varmt i ridhuset kan jag säga - så jag red i T-shirt - och fick massor med mer sommarkänslor! Guuud vad skönt!


Ridningen gick väl hyfsat bra. Det var "sporrar på"-dag i dag, inget spö, och mycket galopparbete. Korta - och länga. Han tycker nu att längningen är rätt så roligt - såpass roligt att han bara väntar på att få dra iväg. De första 2-3 sprången är riktigt bra - då tar han i med hela sig - men det gör han ju inte mer än just de 2-3 första......

Provade även länge i traven men då kommer portugis-symaskins-benen i gång ordentligt. Men det är bättre än tidigare - han fattar ju att han ska ta i. Han fattar bara inte riktigt HUR han ska ta i......men det kommer. Snart snart snart. Gjorde även några trav - halt - trav. Funkar hyggligt. Gjorde en galoppfatting från skritt. Gick ok. Det enda som inte funkade var sjänkelvikningarna i trav. Jag rider honom som en ostbåge.....och jag fick honom inte rak så jag slutade med det. Bättre att göra något jag kan få till i så fall!


Lilla pålle tycker det är supertråkigt att vara i lilla sjukhagen. Han skriker på sin bitch - som självklart svarar tillbaka - och det är så trist så trist. Oj vilket spektakel det kommer bli när han får komma ut till hagpolarna igen! Tur jag inte är där för att se.


Av Biddy - 30 mars 2008 00:00


Och av en kändis! För han är ju faktiskt kändis - har varit på TV och allt! Hihihi.

Och allt killen skriver är "alltid kul att hitta gamla vänner". Men HÅLLA! Och killen är artist - så något litet mer poetiskt eller lite längre eller filosofiskt eller så kunde jag väl fått???????

Säger hon som inte ens hade tänkt så långt som att nån skulle titta in och läsa lilla dagboken....


Och i morgon är en stor dag. 3e intervjun på det jag verkligen hoppas ska bli mitt nya jobb. Fick frågan i stallet i dag om jag inte trivs på mitt (nuvarande) jobb - och jag gillar ju verkligen mina arbetskamrater - särskilt alla "mina" ingenjörer - kommer gråta floder om/när jag ska lämna dem - men det är ju det här med utveckling. Det här jobbet tror jag kan vara en väg mot projektledare - inom off-shore - som jag ändå känner till lite genom farsans alla år i branschen. Som det är just nu kan jag inte tänka mig utvecklas inom "bara" inköpsområdet - och jag kan inte hellre tänka mig projektledare här på nuvarande jobb - det är för mycket som fattas i utvecklingen för att jag ska kunna ta mig an något sånt jobb här. Bättre att se om det går att få till den väg jag nu har tänkt. Om jag nu inte skulle få det jobbet kommer det krävas en hel del mer planering av utveckling framöver. Vilken väg av alla kringelkrångelvägar kan jag ta.....


Över till något helt annat......

Havsfararen är tillbaks på land igen. 1 vecka tidigare än beräknat. Och då ringer han mig. Hihi! Fast han vet inte än om han tänker komma upp på besök. Brist på cash king kontant. Får väl se hva som sker. Just nu känns det rätt lugnt - jag menar - kroppen kanske börjar lugna ned sig något. Eller??



Av Biddy - 30 mars 2008 00:00


17 st i morse.

17 st på KONTORSGOLVET när jag kom till jobbet i eftermiddag (ja - nu bloggar jag på jobbet igen - men jag har RAST nu!!) (egenpåhittad rast i och med att jag ändå är här på övertid. Som jag ändå "bara" tar ut i flextid...)


Tror INTE det blir nytt rekord i kväll - för jag kommer komma hem supersent och vara supertrött - men några ska jag göra i alla fall.


;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards