Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Biddy - 24 mars 2008 10:57

Har inte orkat skriva - men nu som jag ändå är lite inspirerad kan jag lika gärna uppdatera vad som händer i lägenheten. Alltså vad som har hänt. Närmare bestämt den lilla katastrofen....


Onsdag den 27/2 skulle jag varit på hoppträning - men hade såpass ont i huvudet så jag kände mig tvungen att åka hem och käka Eeze. Kom in genom dörren i samtal med Lin (om hon kunde ta Xijade) - och det är blött i min lägenhet!! Hela köket - och mitt vackra trägolv i hallen och sovrummet hade rest sig! Det sa "schjupp - schjupp" när jag gikk på det. Shit. Ringde direkt till HSB-jouren som kom ut inom 30 minuter - supertrevlig kille - väldigt lugnande. Ringde Sveland. Vilket jävla korkat bolag har endast valen "personskada" och "skada på bil i utlandet" på sin jourtelefon?????? Fick tag på nån tjej som ringde en skadereglerare som sen ringde mig - mycket trevlig karl - som i sin tur kallade ut en jourkille från Skadesanering Stockholm - som direkt började såga bort mitt golv!! Mitt "halva min själv"- golv. Så på kvällen satt jag och saneraren och käkade pizza....


Det som har hänt sen dess är:

- bodde hos Alexandra & Jonas 4 nätter.

- fick ta över lägenheten till Ulrikas dotter i Mariehäll till sista april. (Hur fan ska de bli klara till dess???). Fick flytthjälp av Skadesanering. Supertrevligt företag.

- träff med fuktkille, och byggkille

- allt golv i hall, kök och nästan allt i sovrum är borta. Lite av väggarna är borta. Ofrivillig öppen planslösning kan man säga. Jag hade redan tagit bort de väggar jag inte ville spara....


Så just nu ser det ut som en krigszon i lägenheten. Och det står en avfuktare och brummar. Men Tobbe på Humidus sa i veckan här att torkningen antagligen blir klar redan tisdag v13, så i slutet på den veckan ska Magnus byggkillar sätta  i gång antagligen. Så vi får se. Då kanske det blir klart ändå då??


Av Biddy - 24 mars 2008 10:39

Det blir inte mycket tid att skriva av mig tankar, det är för mycket som händer!!


Först - det viktigaste - eller jag vet inte om det är det men det är det jag tänker mest på just nu, så det får ändå vara det viktigaste. Killfronten. Eller anti-singel-fronten...

Jag har faktiskt gått och blivit lite kär. Och det är ju så himla skönt! Kroppen är VÄLDIGT kär - jag kan inte tänka på honom utan att bli alldeles pirrig. Han bor dock inte i Sverige.  En norrman. En trevlig, söt, snäll, rolig och fantastiskt sexig kille som jag har träffat nu en gång, och han ringer, han skriver.....och han säger han gärna kommer upp och hälsar på mig. Shit pommes frittes!


Sen - ngt som kanske borde vara det viktigaste? Jobb-fronten. Ska på 3e intervjun den 31/3. Och träffa personalchefen. Tjejen från rekrytteringsbyrån har sagt jag måste tänka genom vad som är viktigt för mig map på lön, arbetstider etc etc. Kollade lite med farsan som tyckte jag gott och väl kan förklara mitt behov av löneökning med bl a längre arbetsdagar pga mer resor etc. Och att de säkerligen förstår att en av anledningarna till att jag byter är just högre lön. Inget konstigt i det. Kollade lite med en kompis som menar att jag ska ta i så det gör ont (vilket jag tyckte var mycket konstigt) och att de skiter i att jag får längre resväg. Men vem vet bäst - tror jag litar på farsan.


Sen FB - kära Facebook! Jag gillar FB. Måste erkänna det. Har ju hittat massor med gamla kompisar - och en hel del från Norge! Och sen har jag även tagit bort en FB-vän - en kille som lät bra - som lät som han ville ha en del kommunikation etc etc - och som verkade som han hade lite bakom pannbenet. Men kan han för fan inte svara på ett enkelt meddelande så skit i´t då. Han petas fortfarande - har väl nån rutin att peta x antal av sina "vilande" vänner av ren artighet. Vi får se. Han får finnas med längst i bakgrunden tills han ev tar kontakt igen.

Var hos Petra och Olle på MFF den 14/3. Träffade flera av deras "gamla" polare - väldigt väldigt trevligt! Så då blev det lite fler FB-vänner. Känns lite tryggt på nåt sätt att ha "lite koll" på det som skjer med ens bekanta.


Det räcker väl för i dag?

Av Biddy - 24 mars 2008 00:00


Jo - det har varit fler träningar - men det var alltså det här med motivationen att SKRIVA om dem....


"Hon kom - hon såg - hon red"....??

Ja så var det lite. Det kändes bra när jag började rida - så jag var väl lite förvånad när Cricco ville rida, men hon försäkrade om att det inte var nåt jag hade gjort fel.

Shit - vad fint hon får fram honom. Vilken häst jag har! Han kommer bli en riktig charmknutte på dressyrbanan - om bara jag oxå kan lära mig rida honom. När jag satte upp efter att frun hade ridit var han säkert 1/2 meter kortare och mer kompakt och rundare och allt! Och det kunde jag hålla i ca 2 varv - sen var han tillbaks till vanliga läget (mitt läge.....) igen.


Men det var ändå positivt att hon tyckte han var

1) superfin

2) bättre framåt för sjänkel (jag tycker ju inte det då)

3) mer framåt i det hela

4) mindre benägen att slå ifrån än förra veckan


Det betyder ju att även om jag inte rider honom sååå bra - så rider jag honom tillräckligt bra för att han ska fortsätta sin utveckling i positiv riktning.


Så jag var väl egentligen nöjd. Och särskilt när jag tänkte en stund på att jag ju egentligen inte skulle köpt en unghäst ;-)

Av Biddy - 24 mars 2008 00:00

Ska ju inte glömma att dokumentera mina framgångar!! (????)


Taktik just nu:

1) 15 st varje morgon

2) 15 st varje eftermiddag

3) Så många jag klarar på kvällen


Del1 & 2 har jag kört ett tag. Del 3 av taktiken värkställdes i går kväll.


25 st!!


Alltså egentligen endast halvvägs för att vara på säkra sidan. Mackan berättade i veckan att han hade tagit 20 st - han kanskje inte riktigt talar sanningen? Så FAN vad jag ska ligga i nu framöver...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards