Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Bara en massa skit!!

Av Biddy - 24 mars 2008 10:57

Har inte orkat skriva - men nu som jag ändå är lite inspirerad kan jag lika gärna uppdatera vad som händer i lägenheten. Alltså vad som har hänt. Närmare bestämt den lilla katastrofen....


Onsdag den 27/2 skulle jag varit på hoppträning - men hade såpass ont i huvudet så jag kände mig tvungen att åka hem och käka Eeze. Kom in genom dörren i samtal med Lin (om hon kunde ta Xijade) - och det är blött i min lägenhet!! Hela köket - och mitt vackra trägolv i hallen och sovrummet hade rest sig! Det sa "schjupp - schjupp" när jag gikk på det. Shit. Ringde direkt till HSB-jouren som kom ut inom 30 minuter - supertrevlig kille - väldigt lugnande. Ringde Sveland. Vilket jävla korkat bolag har endast valen "personskada" och "skada på bil i utlandet" på sin jourtelefon?????? Fick tag på nån tjej som ringde en skadereglerare som sen ringde mig - mycket trevlig karl - som i sin tur kallade ut en jourkille från Skadesanering Stockholm - som direkt började såga bort mitt golv!! Mitt "halva min själv"- golv. Så på kvällen satt jag och saneraren och käkade pizza....


Det som har hänt sen dess är:

- bodde hos Alexandra & Jonas 4 nätter.

- fick ta över lägenheten till Ulrikas dotter i Mariehäll till sista april. (Hur fan ska de bli klara till dess???). Fick flytthjälp av Skadesanering. Supertrevligt företag.

- träff med fuktkille, och byggkille

- allt golv i hall, kök och nästan allt i sovrum är borta. Lite av väggarna är borta. Ofrivillig öppen planslösning kan man säga. Jag hade redan tagit bort de väggar jag inte ville spara....


Så just nu ser det ut som en krigszon i lägenheten. Och det står en avfuktare och brummar. Men Tobbe på Humidus sa i veckan här att torkningen antagligen blir klar redan tisdag v13, så i slutet på den veckan ska Magnus byggkillar sätta  i gång antagligen. Så vi får se. Då kanske det blir klart ändå då??


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards