Alla inlägg den 24 september 2008

Av Biddy - 24 september 2008 22:31


Om jag tänker så här: 7000 netto ut per månad och i snitt 3,5 t per dag på ena sidan. Dvs MED häst. Och på andra sidan 3 t övertid per dag och mer netto i månaden PLUSS övertid vilket skulle innebära netto 10 000 mer i månaden....


Jag funderar och funderar.....

Har en kollega som är jägare.....


Men allvarligt talat. Tidigare i mitt liv är det enda som har kommit mellan mig och ridningen varit förhållanden. Ridningen har varit mitt liv - utom när mina förhållanden har varit mitt liv. Nu är jag faktiskt på väg att bygga ett eget liv (tacka fan för det i en ålder av 22.....är väl dags då....) - ett liv som innehåller

- behov av trivsamt boende (som jag nu inte hinner klart med pga häst)

- vänner att umgås med (som jag knappt hinner med pga häst)

- en jävligt risig bil (som jag inte har råd att byta ut pga häst)

- en alldeles för tom garderob (som jag inte har råd att fylla upp pga häst)

...och så kan jag hålla på ytterligare. Tanken som har snikit sig in är att jag kanske inte BEHÖVER hästen på samma sätt i mitt liv längre.


Måste fundera mer. Men det ligger nära till hands.


Var och käkade med Eric (dvs han bjöd mig på thaimiddag) i Väsby i kväll. Han skulle garanterad komma tidig och jag kom såklart inte i väg nät jag hade tänkt från Enköping - hade glömt att jag var tvungen att tanka - så jag låg i 150 nästan hela vägen och körde på 30 minuter prick från Enköping till Väsby Centrum.  Så mycket för att hålla bensinförbrukningen på en bättre nivå..... Det var grymt trevligt. Känns som vi verkligen kan prata i timmar men vi hinner liksom aldrig få timmarna.


För en gångs skull är jag i säng innan 23 - känns som jag kommer sova gott i natt. Har fått sms från min dejt med sov sött så det mesta känns som det är på plats för en bra natt.


Nu ska bara dagen i morgon bli jäkligt bra....eller hur?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards