Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Biddy - 3 oktober 2008 23:19


...från killen som har min tvärtEmotblogg i Norge.


Om att jag skulle skriva lite om vad jag som norsk uppfattar som märkligt i Sverige, och nu måste jag bara skriva om det för jag får inte tanken ur huvudet...


Fast jag kommer inte riktigt på något vettigt - annat än att varje gång jag har varit ute och rest i något annat land (gäller ALLA länder - även Norge) och flyger in över Stockholm så undrar jag vad i fridens jag har här att göra....


Det är väl märkligt om något - fast det säger väl mer om min egen vekhet än om Sverige...


Nu är det definitivt go natt!

Av Biddy - 3 oktober 2008 22:47


..vilket är ett jäkligt bra uttryck. Kort. Precist. Kraftfullt.


INTE nöjd nu.


Men vad fan ska jag göra - kan inte sticka huvudet i sanden heller och låtsas som ingenting - det är bara att ligga ned och dra. Bryta i hop och gå vidare.


Sen håller jag på att bli förkyld. På riktigt. Kliar i hela näsan och det känns i halsen. KAN INTE BLI DET NU  - jag ska ju ha semester nästa vecka!!!


I och med att jag är trött och inte på världens glattaste humör (för den som nu hittils inte har fattat det) men ändå har ett visst behov av att skriva några rader om några av de olika delarna av mitt liv så måste jag alltså göra det innan jag stupar i säng...


Hästen;

- har fortfarande 4 ben som är hela - han äter och skiter och har ingen feber så det går ingen nöd på honom. Får dock en känsla av att han tycker jag är lätt dum i huvudet som inte låtar honom göra ngt - han är väldigt VÄLDIGT kelig....men han får faktiskt helt enkelt vänta! Tur för han att han inte vet att han är i vägen för precis hela mitt liv (bara liiite överdrivet) just nu...


Träningen;

- är det (enda??) som går riktigt bra - kommer få in 3 pass på crosstrainern denna veckan och core-passet i torsdags var riktigt tuff för magen. Det kändes som att OM jag skulle köra sånna övningar efter varje crosstrainerpass skulle jag nog få klockrena rutor innan jul....typ....men inte orkar jag det så de får väl vänta till sommaren (haha!)


Lägenheten;

- sover jag i.....dvs när jag lyckas somna.....


Lilla täppan;

- växer det fullt av saker i. I och med att jag endast har tittat ut på den i mörkret senaste par veckorna ser jag bara att det växer ngt där....det räcker väl med det? Grönt är skönt....


Rökningen;

- känns fortfarande enormt naturligt att inte röka, nu är det bara drygt 2 veckor kvar med Champix - och jag har hört så många skräckhistorier (typ 3....) om personer som blivit helt knäppa av att käka dem så jag undrar verkligen vad det är för fel på mig som inte känner mig mer än normalt söndertressadknäpp (haha - för DET vet jag faktiskt hur känns!)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards