Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Biddy - 8 oktober 2008 14:29


Sitter på Arlanda och har köpt en "surfbiljett" för SEK 29:- Och surfar lite. Jag har 1:27:49 just nu kvar av min tid. Det var en så grej där man blir postivt överraskad - fick veta att 1 timma kostar 29:- men jag fick 1,5! Inte för att jag har användning för det - vem har 1,5 timma att använda på en flygplats över huvudet taget?


Och jag är lite hungrig - men inte sugen på att äta - jag känner mig alldeles uppsvälld. De 3 kilo som jag väger för mycket känns väldigt tunga och plufsiga nu. Usch. Och som vanligt är det ALLTID för varmt på Arlanda. Undrar vad meningen är? Att få flest möjligt ordentligt förkylda kanske?

1) Stressa runt passagerarna i värmen på flyglplatsen mellan check-in, security, tax-free och gate.

2) Placera passagerarna i flygplanet som har en lagom temperatur vid boarding (dvs skönt och perfekt svalare jämfört med flygplatsen)

3) Dra på ACn så ända in i norden på väg upp så att passagerarna verkligen börjar frysa - det är nu de är som mest mottagliga mot div skit som finns kvar i AC-systemet efter föregående flight

4) Vips - smittad passagerare - WELL DONE!!


Var förbi apoteket här och hämtade ytterligare 1 paket med Champix - trodde verkligen det var sista 2-veckors perioden, men tji fick jag....ännu ett till att hämta ut finns det kvar. Fast de senaste dagarna har jag inte tagit nån på kvällen - och i går somnade jag ganska lätt. Undrar om jag kan ringa nån stans och kolla vad som händer om jag bara tar 1 per dag framöver?


Huvuvärken är inte borta - bättre i nacke och axlar dock. Men det kommer som små smärtsmäller lite då och då. Det som har hjälpt bäst hittils är Idomee. Hämtade ut sista på dem oxå.


Tyvärr verkar jag ha blivit väldigt känslig för odörer (valde nu mellan lukter, dofter och odörer som blev det bästa order för tillfället) - tycker alla taxi-chauförer (stavas det så?) och flygplatsarbetare stinker rök - riktig täckligt är det - och alla damer jag har i närheten stinker parfym. Vet inte om det är pga rökstoppet - men kul är det INTE!


Nej - det här får väl räcka - ska se om jag har möjlighet att fortsätta blogga i veckan som kommer. Kan bli svårt - men även jag måste väl kunna hitta ett internet-café i Croatien? Även jag.....


Nu ska jag maila Alexandra - kom på att jag har glömt en sallad i kylskåpet - samt soperna.....inte lätt inte....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards