Alla inlägg under februari 2009

Av Biddy - 24 februari 2009 21:01


...visst är den söt?


Men man måste nästan ha lupp för att hitta motorn.....den är yttepytteliten!


Den är 3 år gammal - har gått 2300 mil - automat - farthållare - 1,2 liter - AC - stereo (med CD-spelare!!!!!!!) - centrallås - och en massa rolig programmering - och den är hundra gånger större invändigt än utvändigt...och väldigt stadig att köra.


OCH DEN DRAR UNDER 0,6 l/mil!!!!

(var tvungen att använda alla extragrejer på teckensnittet jag kunde hitta nu) (sä kär är jag...)


...och den är en äkta italienare...hihi! Pigg och eldig...trots sin ringa storlek (nu hittar jag bara på men det lät bra i alla fall....)


130 km/t på motorväg är inga problem - men tyvärr var det dubbdäck och just nu har jag 4 sommarhjul i baksätet så det kunde varit lite mindre ljud. Men jag ska lasta ur däcken och sen tänkte jag maxa den på måndag på motorvägen utanför Eskilstuna eller nåt sånt...bara för att kolla om toppfarten på 155 km/t gäller...


Nu ska jag chatta lite... :-)

Av Biddy - 24 februari 2009 20:52


Hihi - i mitt kök - min nya spotslinga i taket - jag är så glad för den!!


Av Biddy - 24 februari 2009 17:44


Jag köpte ny bil i dag. En liten blå fågelskit med AC, automat, stereo, motorvärmare etc. Och en motor på 1,2 liter. Med vagnskadegaranti kvar i några månader till.  


Jag kramade Alexandras hand i dag och sa "oj vad kul vi ska ha under våren". Och det känns såenormt gött.


Långt ned i hjärteroten.


(Finns fler känslor där nede....)


Men kan det verkligen vara på riktigt?

Kan det va så att det går uppåt på riktigt?

Vågar jag kasta mig ut i glädje?

Men kan det vara sant?

Kan vi ha det så roligt som det känns nu under våren?

Vågar jag tro på de vackra orden från mitt energipiller - är de verkligen till mig?

Har jag gjort ett bra bilköp i dag?

Har jag verkligen fått ett sånt fint mail från min norska kusin så jag nästan grät?

Har jag verkligen styrt upp min ekonomi med kanske upp till 1500 sparade kostnader i månaden nu?

Har jag verkligen så mycket mindre ångest vid tanke på mitt jobb nu - kan jag skapa en gnista arbetslust - som jag knappt känner igen hur känns?


Vågar jag tro att jag ska slippa all den här osäkerheten i framtiden.....?

Av Biddy - 23 februari 2009 22:45


...känns som det är på väg nåt sånt.


Jag har en liten sol invändigt som växer och strålar och värmer och lyser och ger energi. Det pulserar.


Wow....


(alltså jag är INTE gravid!!!!!!!)


("bara" känslor)


There will be peace in the valley for me some day - oh Lord - I pray

Av Biddy - 23 februari 2009 21:12


Så säger man i Norge. Jag var på tur i dag - med portugisen - vi var väldigt långt från sura. Ensamtur var det. Faktiskt premiär för mig att rida ut ensam. Han var (såklart - vad hade jag trott) HUR COOL SOM HELST!!


Hade tanke på att skriva mer i dag - men jag blev lite trött nu....ska ta lite mer mat nu....och chatta lite med mitt energipiller. Om några dagar kommer han hem...hihi...



Av Biddy - 22 februari 2009 22:55


Det känns så skönt. ENERGI!! Yeah! Rockade loss till BANDIT i hyrbilen på väg hem från stallet i kväll - tänkte jag måste skaffa den där antennkabeln till stereon så jag kan rocka järnet hemma oxå. Det är väldigt länge sen jag har haft den känslan....


Och nu sitter jag och myser, känner efter hur bra det har varit att ha farsan med sin härliga nya tant här i helgen. Han är så BRA min pappa...och det är så skönt att "bara" få vara lite barn ibland....


Mycket kramar och mycket kärlek har det varit i helgen. Och det ger ett enormt överskott.


Sen att det snöar gör inte saken sämre. Jag kan helt enkelt inte låta bli att bli tindrande lycklig från insidan och hela vägen ut när det snöar. Vill krama varenda gran med snö på som jag går förbi. Kan vara ute i evigheter.


Älskar älskar ÄLSKAR snö!!


Och jag hade världens härligaste promenad med portugisen i kväll. Vi gick förbi kossorna (de är SÅÅÅÅÅ söta) och sen "flygande kilometern" och sen när vi kom ut på vägen igen fick han trava på lite - jag hängde i svansen på han. Skulle önska att jag hade pulka!! Han skulle funka klockrent - ska nog prova det.


Nån kilometer från stallet stannade jag pålle och klättrade upp - bara så där. Jag hade träns på han - med longeringslinan - så jag hade viss styrning. Han är SÅÅÅ skön att sitta på - och då vi kom till stallet öppnade vi stalldörren och red in sen. Guldklimpen!!


Han fick några varv i trav och galopp på linan i ridhuset innan han fick gå in till kvällsmaten.


Shit - vad fin han är nu!!

Av Biddy - 18 februari 2009 16:35


Jag ringde till en bilfirma. Som har en bil jag faktiskt kan tänka mig köpa rakt upp och ned. Det var upptaget läääänge på den fasta telefonen men det fanns ett mobilnummer.


Kom till en lätt grinig persom som inte brydde sig om att presentera sig alls. Som efter ett tag meddelade att han var "utanför - ring min broscha Amir" om jag ville veta om det fanns garantier kvar på bilen.


Så jag ringde igen på den fasta telefonen - kom till ännu en som inte presenterade sig - och som sa att "ring Peugeot" om jag ville veta om det fanns garantier kvar.... Han tyckte inte det var det minsta konstigt att jag som kund skulle ta reda på det själv...


Tack och hej - leverpastej...

Av Biddy - 18 februari 2009 13:47


...ett tydligt bevis på att man inte ska tro allt man läser...


...särskilt inte kass reklam på Facebook...


...fast jag hade nog sagt nej i vilket fall som helst...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards