Alla inlägg den 2 april 2008

Av Biddy - 2 april 2008 11:08


Okej - JA - det är arbetstid - men jag bubblar över - vet inte vart jag ska ta vägen - måste måste MÅSTE skriva av mig lite - och jag vill skriva så det bara sprutar glädje (hur f.. gör man det??)!!


JAG FICK JOBBET!!!


Nytt jobb - ny utveckling - NY LÖN - nya möjligheter.


Om ca 2 månader börjar det - 1/3 av mitt liv kommer börja på "nytt"!


Nu ska jag lämna in en liten ansökan om några semesterdagar framöver - och sen får jag kontraktet i morgon eller på fredag - och sen säger jag upp mig på fredag. Hoppas min kära kära chef inte kommer tycka världen är förjävlig - jag vet ju att han tycker om mig och det jag gör i dag. Det kommer vara svårt att lämna in den till honom...


Och hjälp - lämna mina kära ingenjörer som jag är så fäst vid? Väl - jag kommer väl märka vilka som även är fäst vid mig - det är väl de jag kommer ha kontakt med framöver - tack GODE gud för Facebook i så fall - det är en bra kanal.


Och vilken tur att jag har bokat in pub-träff med Johan i dag - då kan jag fira litegrann i alla fall!!


Måste ringa syrran nu - och resten av världen oxå förståss!!!


SUPERMEGAEKSTATISK GLAD JAG!

Av Biddy - 2 april 2008 08:11


Nu har pålle fått nya skor - han är så fin så fin i fötterna! Jag rider inte gärna direkt när han är skodd, så det blev arbete på långa tyglar i går, på utebanan. Det mesta gick bra - mycket "gung" i han i traven (funkar fint - han travar - jag går!) MEN: Vi (han, jag, båda tillsammans) har problem att flytta undan åt höger. Vänster gick superbra, sjänkelvikning skritt & trav, sluta (nästan sluta) oxå. Sen undan höger gick det inte bra, i sjänkelvikningarna "ledde" han för mycket med framparten och fick inte med sig bak och gick inte framåt heller när det blev svårt. Sen när jag i skritten skulle ställa åt höger (och flytta åt höger - jag är då på hans vänster sida) som i en sluta blev det väldigt svårt. Konflikt. Eller mest konflikt hos han själv. Låste sig på högertygeln, spände upp hela halsen, blev stel och sen ville han vända runt kroppen men utan att ta med sig bakdelen. Så det blev både backning och lite stegring och det var verkligen tydligt att han hade svårt att både förstå och göra det jag ville. Jag var rätt nöjd med mig själv, jag var lugn och bytte även varv och körde slutan åt vänster så att jag koordinerade mig själv bra - och även för att kolla om han var istadig eller bara hade problem. Varje gång jag flyttade undan åt vänster gick det väldigt bra så han hade verkligen problem! Det var bara att vara lugn och berömma när jag fick flyttning av bak framåt samtidigt som jag fick jobba på att få "loss" högertygeln. Det tog väl kanske 15 minuter - sen fick jag 5-6 steg klockren sluta åt höger - då var passet klart. Massor med beröm och jag kanske inbillar mig men han verkade väldigt lugn själv just då. Hoppas det var rätt!


Det var allmänt kaos i går map fodringen. Det var egentligen min kvällsfodring, men då jag kom hade någon gjort i ordning kvällspåsar och hängt på boxarna. Ingen visste vem... Och under tiden jag jobbade Xijade kom Lotta ut och undrade vad jag gjorde där för hon skulle väl ta fodring (och även min pålle?) - men Lotta hade sett på fel månadsschema!

Sen när Linnea kom var det hon som hade gjort påsarna - så vi gjorde ett snabbt byte - jag tar hennes fodring på torsdag efter hoppträningen.


Så då hann jag rida Ingeborg - hade från början tänkt jobba lite från marken och även lina henne.

Guuud vad trög hon var till en början! Sen emellanåt gick hon väldigt väldigt fint. Helt bärig, öppen och helt avslappnad i underhalsen - det gick även att variera tempot lite i traven utan att tappa bärigheten. Övergångarna går bättre men jag klarar inte hålla ihop dem helt, men bättre.

När hon går bra är hon väldigt bra träning för min sits. Jag får ständigt jobba på att slappna av så jag kommer ned och jag får rätt känsla för hur drivningen i sätet ska kännas. Ulrika och Erik (och Lotta - och vem fler??) hade tjuvkikat från fikarummet - i mörkret - så jag såg dem inte! men Ulrika tyckte hon gick fint. Det är viktigast.


Och jag var totalt genomsvettig.....


;-) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards