Alla inlägg den 10 april 2008

Av Biddy - 10 april 2008 15:01


Måste bara skriva lite till. Hittade en länk till en sida med Olof Röhlander. En sån där superklok mental coach - en sån man gärna vill in bakom pannbenet på ibland - men då måste man ju pröjsa! Fast inte nu - han till och med bloggar - och har "tips från coachen".


Coolt. Jag kommer läsa mer där. Och har såklart prenumererat på hans nyhetsbrev.



Av Biddy - 10 april 2008 13:21

Obs! Det är rast nu - så jag kan faktiskt blogga lite!


Och för eventuella "läsare" som kanske tror det kommer nåt djupt, livsåskådande, äkta med helhetsperspektiv måste jag be om ursäkt - det är rena rama egocentriskt önskebabblande från en desperat singeltjej....


På Q500 fick jag en automatch som skrev att han sökte följande i tjejen han letar efter:

* Du må være *futt* i deg (futt = krut)
* Er trygg på deg selv
* Litt alternativ
* Stabil økonomisk
* Leken
* Glimt i øyet
* Kan si meg imot
* Tror på kjærligheten
* Liker å være Prinsesse, samtidig som at du kan ta i et tak


Jag tycker jag känner igen mig. Utom det det med prinsessa - jag är mer tvärt om - gillar att slita ordentligt fast kan vara prinsessa ibland. Sen är det som han skriver egentligen lite av det som jag söker i en karl oxå. Hur ska jag kunna skriva mer vad jag letar efter? Läste i Cosmopolitan i går att man ändå ska lägga alla kravspecifikationer på hyllan - Mr Right - Love of Your Life - kan vara vem som helst i alla fall.

Men några fler saker kan jag väl få ur mig? OBS! Inte ordnat efter betydelse!

  • lukta gott (fattar inte varför det är så viktigt men jag hänger upp mig på sådant) - även andedräkt!
  • kan vara sig själv helt och hållet (och då på ett sånt avslappnad, icke-snorkigt, ibland småbarnsligt och även nära sätt som jag tror jag trivs bäst med) (fast väluppfostrad)
  • ta hand om sig och sin kropp (vill INTE ha en tjock kille till)
  • inte vara konflikträdd
  • veta vad han får mest njutning av (känna sig själv alltså...)(och kunna vara allt från super-mjuk-långsam till riktigt hård och snabb i sängen)
  • rak, öppen, ärlig i alla situationer
  • relativt jämlik (fast tvätten kommer alltid vara mitt område!)
  • snäll - och även vilja ha "snällhet" tillbaka
  • kunna låta sig bli ompysslad utan tankar på gentjänster (låter litet och löjligt men kan ibland vara viktigt)
  • kunna hantera mina råa och primitiva sidor.......den är väl lite svår....

Kommer inte på mer just nu. Får väl fylla på om jag hittar nåt....

Av Biddy - 10 april 2008 12:47


Okej - så jag addade en till okänd person i går - han som matchade och som skickade några meddelanden. Som var så artig och förklarade att han loggar ut och ska ut och resa och det är därför jag då inte kommer höra av han på några dagar. Vilket han skrev efter att jag hade tagit lite tid på mig att svara på hans (innan det) senaste meddelande.

Kan det MÖJLIGTVIS vara så att han är "for real" och vill ha en rak, ärlig, schysst kommunikation? Kan det finnas sådana personer? Han är även den första som själv föreslår "Det enda sättet att ta reda på mer är att förutsättningslöst träffas under rätt förhållanden. Vad sägs?" Jag höll på att ramla av stolen.
Så jag skrev tillbaka att jag har addad honom - han får titta runt lite och sen meddela om han vill gå vidare och ses.


Och han bor nära! Om nu nästan 6 mil räknas som nära....

Av Biddy - 10 april 2008 08:40

Tog mina 17 st i morse. Och det var första gången jag kände mig lätt i kroppen - det kändes som jag inte ens behövde ta i de första 10! Väldigt skön känsla. Hihi.

Har dock världens träningsvärk på fel ställe efter träningen i går; vill ha värk i sätesmusklerna - men det är baksidan av lår (och antagligen senfästena ned mot knät) som gör ont! Fick stretcha lite efter duschen i morse.


Vikten var i alla fall inte under 54 - det var bra.  


Får väl se hur det går senare i dag. Måste äta mina 2 ägg på rasten sen...


;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards