Alla inlägg den 16 april 2008

Av Biddy - 16 april 2008 19:35


Min havsfarare har vaknat till liv. Eller ja - han har ju petat ett antal gånger per dag - i ett antal dagar - men i dag kom ett sms. Hihi. Så då kanske det är nåt på gång igen. Trippelmega-hihi!! Känns väldigt väldigt bra - men vi får väl se om det blir mer än bara ord....


Förväntningar och förhoppningar - var kommer alla dessa från egentligen? Och så snabbt!?? Jag är ytterst förvånad....


;-)

Av Biddy - 16 april 2008 19:23

Min indiske vän Ramesh - som jobbade som cad-konsult några månader - skickade i dag mail från Indien. Han åkte hem förra måndagen och nu börjar han komma i ordning där hemma. Han är verkligen en riktigt "guldgosse" - så snäll och trevlig och öppensinnad - en sån person som man bara vill lära känna mer. Och tiden räckte inte till! Det är såklart även fascinerande i sig bara det att lära känna nån som tillhör en sån helt annan kultur - för det är otroligt annorlunda jämfört med vår nordiska kultur.

Han letar nu en fru. Och han har tittat på ett par tjejer - men han kommer nog behöva titta en hel del till. Hoppas han hittar nån som det är lite krut i!


Jag har aldrig känt nån fascination för att åka till just Indien - men om vi klarar att hålla kontakten hoppas jag nog nån gång kunna åka dit. "Jag ska bara en sväng till Indien till min polare". Hihi!

Av Biddy - 16 april 2008 13:30


Så det så!

Av Biddy - 16 april 2008 12:18


...inte om jag ska på pub och ta en öl eller 2! Då blir det bara att slappa.


Paltkoman efter lunchen är på ingång.


Fick svenskgrammatiklektion på lunchen. Jag säger "vart bor du?" - vilket är fel - det ska vara "var bor du?"

Vart = riktning (vart åker du)

Var = position (var bor du)

Tydligen. Tur att jag är norska så jag kan komma undan med lite sånt.

Sen tog jag även tacksamt mot min kollegas råd att börja skriva förhoppning och inte förhåppning....


Fick rätt i sak gällande en inköpsfråga som har stötts och blötts ett tag mellan marknad och inköp. (Fast jag hade rätt hela tiden i och för sig....) Och kommentaren jag fick på lunchen säger MYCKET och är ett typiskt exempel på vad jag möter som tjej i såkallad mansdominerad industi:

"Nu fick du som du ville - då är du väl nöjd - det brukar ni tjejer bli när ni får som ni vill!!!!"

Jag kontrade med att jag skulle kunna anmäla honom för en sån kommentar - "men det var ju bara skämt".  Jävla idiot. Jävla idiot!

Och sen om jag då skämtar med grabbarna på samma grova sätt som de (som jag inte har något problem med att göra) (undrar varför??) då är jag inte tillräckligt "tjejig". Det är INTE alltid lätt inte!


Tyvärr finns en del rötägg med den inställningen - jag känner mig ibland som "the underdog" i jobbsammanhang....


Underdog by definition is the longshot in what ever the competition.

http://au.answers.yahoo.com/answers2/frontend.php/question?qid=20080415062122AAJk0tj

Av Biddy - 16 april 2008 00:00

Hade ju världens träningsvärk i går - axlar, bröst, rygg efter måndagens träning. Så det blev inga armhävningar i går.


I morse var det träning igen - och jag börjar bli starkare! Det märks bäst på bänkpressen, körde uppvärmning igen på bara stången - sen 3 x 8 st med 35 kg (inkl stång) och de 2 första seten kunde jag ta alla 8 själv (Alex hade ett finger på stången på den sista men sa att hon inte tog i nåt...) - på sista setet fick jag dock ta hjälp på 7an och 8an. Men MYCKET bättre än i måndags!


Får se om jag orkar med några armhävningar i kväll - känns som det vore kul att se hur många jag tar nu - om jag verkligen tar i så jag kräks...om jag kan....


Av Biddy - 16 april 2008 00:00


Hämtade bilen hos Mats the meck igen i går. Så nu tycker jag om den igen. Tyst och fin - och nu fick den även nya vindrutetorkare. Wow. Skulle jag nog gjort för länge sen!


Tyckte så mycket om den att jag var tvungen att gasa på lite i går kväll.....en bit på motorvägen hem från stallet blev jag plötsligt helt själv så då tog jag chansen. Inte jättefort (för den går ju inte jättefort) men 180 (på mätaren) nån kilometer eller så. Hihi.

Av Biddy - 16 april 2008 00:00

Det blev 2 x longering i går - för båda Xijade och Ingeborg.

Han var inte öm bak på vänster sida som han var i måndags. Bra bra bra.


Potrugisen har nåt konstigt som kommer fram i höger varv. Inte som oren eller halt - mer som otakt och obalans - för sen rätt vad det är så hittar han balansen och då är allt "perfekt". Det är inte mer på liten volt - hellre mindre då. Vilket i sig är positivt.

Vi körde med kapson - men det var väl inte väldigt lyckad. Han la sig på rätt ordentligt - i båda varven - och det känns inte så bra att hålla på och "dra och slita" i han. Men för att öva på längningarna i trav var det bra - han fick bra hjälp då! Och börjar verkligen få till det! Jag är bara så fascinerad av att han faktiskt tycker det är riktigt kul! Fiiiiin pålle - vi ska nog få till det här! Jag var duktig att inte öva för många den här gången.


Ingeborg la sig oxå en del på kapsonen - det var första gången jag longerade "normalt" - dvs inget jobba från marken. Hon var riktigt duktig - hittade fin balans i trav i båda varven och var ordentligt på gång även i galoppen. Jag flyttade lite lite runt sidvärts då vi var klara - i skritt - och hon var så mjuk och fin och flyttade väldigt fint med alla ben. Hon är inte vacker i kroppen - men hon är "förlåtande" i själen och gillar beröm - och sen har hon en speciell personlighet - jag gillar henne verkligen.


Lyckad kväll i stallet i går med andra ord!

Och i dag är jag hästledig!


Lägger in en bild på Ingeborg från en hoppträning för nån vecka sen - Ulrika rider.


;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards