Alla inlägg den 23 april 2008

Av Biddy - 23 april 2008 12:22

Kom ju på att jag måste skriva lite om gårdagens ridning!! Alex var med till stallet - och filmade mig lite! Vi red på utebanan som var något torr och hård, men funkade fint ändå.

Det är VÄLDIGT nyttigt att se sig själv på film. Men inte alltid roligt.... De flesta av mina ovanor och felupfattningar (om man kan säga så) finns kvar.

1) ned och fram mer i sadeln vid nedsittning trav!

2) hålla överlivet mer stilla i galoppen - låta "underlivet" jobba mer tillsammans med sadeln - samt ha lite bättre hållning i axelpartiet.

3) fortfarande lite för långa tyglar

4) bättre och mer stabil kontakt på yttertygleln i vänster varv krävs!

5) när sjänkeln flyttas ska ju faktiskt inte hälen dras upp

6) böja lite mer på kneet så jag får vaderna lite mer under mig

7) mjukare och mer stabil kontakt på båda tyglarna i trav! Jisses - de glappar ju ibland!!

 Men det är på det hela taget bättre än säg för ett år sen. GUUD vad jag ska fokusera sen!

Alex fick sen rida - hon red Xijade riktigt bra. Jag måste erkänna att jag rider min häst bäst från marken! haha!

Tar med några kort. Sen var tanken att länka till filmerna som jag försöker ladda upp på Youtube - men det tar ju havla dagen att få upp dem så den som vill titta får söka fram på Xijade och sen sortera på senast inlagda.


Nu så - det här var SISTA inlägget på drygt en vecka.... Suck.

Av Biddy - 23 april 2008 09:15

Nästa vecka - ja - eller faktiskt redan från i dag - blir det ingen bloggning alls (hur ska det gå????)(vad ska jag då göra med mina tankar?) - för i morgon är det Danmark (tjänsteresa) hela dagen - sen på fredag är det operation - och då lär jag bara vara hemma och göra ingenting några dagar (och jag har ju ingen dator hemma då då....) - och hela nästa vecka har jag semester. På torsdag den veckan åker jag till Cricco, pålle åker med förståss, det blir kombinerad träningsläger, springa med åringen (han ska visas!!) och vara hästskötare på dressyrtävlingen där hon ska starta Toureio i 2a MSV-tävlingen för året. Första (och 1a MSV för dem) var helgen som var men det gick inget bra. Tydligen. Det ska nog gå bra nu.


Sen ska det till att få ihop färdigställande av lägenhet - och packning - och flytt - och åka - så jag är såååå glad att jag faktiskt har semester. Men sen - om jag får superont och allt sånt och det inte blir bra syn lika fort som Lisa - vad gör jag då? Shit.


Snällaste Tiina ska komma på fredag eftermiddag med musik till mig. Hon är så söt. En riktig ängel till person. Och på lördag kväll kommer Johan. Och på söndag kommer exet - men det är bara för att gå genom deklarationen.


Pratade med fastighetsmäklaren i dag. Hon vi hade då vi sålde slutade ju i höstas. Och meddelade såklart inget. Och ingen tog över hennes ärende heller. Men nu har vi klarat ut allt på egen hand och det är skönt att få se att jag inte kommer drunkna i kvarskatt. Bara nästan........


Jag grät en lite skvätt i går. Då jag hade gått och lagt mig. Har inte gråtit på väldigt länge. Det bara kom liksom. Antagligen som en sen reaktion på att Ramesh ringde i går. Det är väldigt rörande att ha fått en kompis som han - som verkligen är så öppen och ändå rätt annorlunda - och som visar så tydligt att han sätter pris på mig - som människa - som kompis - och mina tankar och reflektioner även om det är en annan kultur. Och jag vet att jag kommer lära mycket från han med.

Jag ska vårda vår vänskap.

Jag ska absolut börja spara (när jag börjar nya jobbet) så jag kan åka och hälsa på han om nåt år. Då lär han ha börjat få ihop sin lilla familj bra oxå!


Det blev några bilder nu oxå. Ramesh då han var med till stallet. Criccos Toureio. Åringen - men han har tydligen växt enormt sen jag var där nede senast.

Av Biddy - 23 april 2008 09:14

Känns lite trist. Funderade ett tag på att åka in på fredag morgon för att få en till träning men det är ju dumt - operationen är kl 10 - så även om jag skulle hinna tror jag att jag mår bäst av att bara andas och ta det lugnt på morgonen.

Det gick i alla fall väldigt bra i dag. I bänkpressen la jag på hela 2,5 kg till - så nu är jag uppe i totalt 37,5 kg.... Känns lite sådär att läsa på nån 18-årings blogg här om dagen att hon tar en bit över 80 kg.... Shit pommes frittes!  

Sen körde vi chins i dag - med överhandsgrepp - och jag klarade väl  5, 4 (och 1/2) och 3 (& 1/2). Rätt nöjd ändå - var ju första gången.


Nästa vecka blir det bara att köra armhävningar  - varje jävla dag - flera gånger om dagen - och maxa varje dag. Sen kommer det inget resultat förän den 5/5!!


Vi har kommit överens (efter idé från Alex) att köpa en svinfin champagne - dela kostnaden - och den som vinner får då en svinfin champis till halva priset.


Wish me luck......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards