Alla inlägg den 3 april 2008

Av Biddy - 3 april 2008 00:00


Inget litet anställningskontrakt än! Min stackars golvläggare i lägenheten blir väl smått galen på mig - jag har ringt "hem" 4 ggr i dag och frågat om jag fått nån post.... Senaste gången jag ringde sa jag bara "det är den där tjatiga norskan". Som tur var skrattade han..  Och i morgon har jag leverantörsbesök på lunchen så jag kan inte åka hem då heller....så det betyder att jag inte kan säga upp mig förän på eftermiddagen i morgon - och då finns det risk att min chef har gått hem - han brukar sticka tidigt på fredagar. Nästa hemska tanke är - tänk om det inte kommer i morgon????? Då kommer det inte förän på måndag och då kan jag inte fira på lördag - vi ska ju ha förfest och sen är det Garbo som gäller!! Hjälp!


Min havsfarare blev hemskickat igen i går - och nu är det tyst. Hoppas han mår bra i alla fall. Sötnos. Han får ta kontakt när han känner för det. Eller så skickar jag nåt sms - men jag ska hålla mig tills i morgon i alla fall. Tror jag kanske att jag klarar  ;-)


Och nästa vecka blir det väldigt spännande - jag har bokat förundersökning på Cityakuten inför laseroperation av ögonen! Jag har blivit MYCKET inspirerad av stallkompis Lisa som faktiskt komemr genomgå själva operationen på samma dag som jag är där på förundersökning - så vi kommer vara där samtidigt! Vilken tur att jag har semester v18 - då kan jag faktiskt kanske operera mig den veckan. Dvs - om jag nu tillhör det gänget som KAN opereras. Fattas bara att de hittar nåt superkonstigt megaovanligt fel på mina ögon......


Jag är tydligen en sån 10%-människa:

  • ca 10% av alla tjejer har "bubblor" på äggstockarna som stör "livet" till gulekroppen och därför får störningar i menstruationen (men det gör inget att jag kan gå 2-3 månader utan mens....)
  • under 10% av befolkningen har ett extra litet hopp i sin hjärtrytm
  • ca 10% av alla människor har en "bred" ryggmärgskanal - och enlgit kirurgen som opererade mitt diskbråck hade jag varit förlamad om inte jag hade tillhört just de ca 10-procentarna...

Får väl se om det finns något 10%-igt med mina ögon....


;-)

Av Biddy - 3 april 2008 00:00


Det är klart Pettersson kom i håg vilket öl vi drack!

Vi drack White shield pale ale. Mycket gott.


http://www.worthingtonswhiteshield.com/heritage.html


;-)

Av Biddy - 3 april 2008 00:00


...var det att träffa gammel-kompis Johan från KTH och ta en liten matbit och ett par öl på Bishops Arms i Sumpan i går.


Skulle självklart kommit i hög vilket öl jag valde - men det var i alla fall någon Indian Pale Ale sort som smakade riktigt trevligt. Öl ÄR gott!!


Johan har världens sötaste lilla bärbara PC - som inte alls är en PC utan en MacBook (tror jag det hette). VILL HA SÅN! Han hade en liten webcam på den oxå - det är den som har tagit bilderna!


Men nu som jag om inte sååå länge kommer gå upp en hygglig del i lön kanske jag kan köpa en sån? Så behöver jag inte blogga på rasterna på jobbet? Kan börja ligga i soffan/sängen/badkaret (???) och skriva ut alla hjärtans och hjärnans funderingar. Mycket bra tanke.


Oh ja - som bonus var ju personalen på stället riktigt trevlig och SNYGG!


;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards