Alla inlägg den 17 april 2008

Av Biddy - 17 april 2008 14:24


Vissa funderingar, drömmar, önskemål, fantasier, tankar har återkommit lite då och då såhär långt i livet.


En av dem är  det här med häst. Jag har i många år velat ha egen häst - jag är inne på nr 2 (ja eller 3 om man räknar spatt-stoet i somras). Så det kan jag väl kalla en förverkligad dröm.


En annan är laseroperation av ögonen. Jag var inne på det redan -92, fick nemligen för mig att jag skulle söka in til "vapenteknisk högskola" eller vad-det-nu-hette i norska försvaret - ca motsvarande högskoleingenjör. Men jag hade alltså ingen chans för jag såg för dåligt, och då tittade jag på just det - laser - men det fanns ju inte en sportmössa då att jag skulle ha råd! Men nästa vecka läggs jag "under strålen" - så då är det väl en till bock i rutan "dröm förverkligad".


Den mest aktuella funderingen just nu - och lite udda kanske - är tatuering. Det har jag oxå tänkt på då och då genom "tiderna" - men nu känns det nära. Och jag vill inte ha en liten, söt nånstans - utan en hyggligt stor och då ska det vara en skorion förståss....

Har hittat en Skorpion-bild som har en form som jag gillar - sen har jag hittat en tatueringsdesign som har en stil jag gillar. Funderar på om jag kan ta med dem till en tatuerare och be om ett utlåtande om hur det kan gå att få till.


Men varför jag tänker så mycket på den just nu har jag lite svårt att förstå. Jag är väl för ung för någon ålderskris - jag är ju bara 22.....eller hur?

Av Biddy - 17 april 2008 12:38


I dag är jag extremt befriad från arbetslust. I dag vill jag bara vara - inte göra nåt - kan tänka mig att det mest perfekta göremålet för mig i dag vore att ladda en termos kaffe + god bok och lipa sol på mitt trädäck. I lägenheten som jag då alltså inte bor i för tillfället.


Jag har extrem längtan efter mitt badkar - särskilt efter att ha varit i lägenheten i går. När jag flyttar tillbaka är det nog det absolut första jag ska göra; hälla upp ett bad och ligga tills jag inte bara känner mig utan även är som ett russin....


Var ju med grabbarna på White Horse i Väsby och käkade i går. Första gången jag var där - har mest gått förbi och tyckt att stället ser skumt ut. Vilket det ju gör när man har mörka fönster som det inte går att se in genom. Väldigt positivt överraskad! Supernice personal, god mat, mysig "äkta" matpub-känsla och mellanölen var den godaste mellanölen jag har druckit på länge. Fast det var ett tag sen jag drack en öl så det kanske bara var för att det var rätt nice med ölsmak över huvudet taget.


Nej - jobbsamvetet slår till när man minst anar det - nu får det räcka med slöfockfasoner - på´t igen!


;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards