Alla inlägg den 9 april 2008

Av Biddy - 9 april 2008 18:24

Lördag. Skulle ju på Garbo! Skulle ju bli värsta megapartykvällen!

Var helt ok att sitta hos mig och snacka och dricka lite av varje (mycket av varje.....) - och det var ok att vi från 8 st från början bara blev 4. Faktiskt helt ok - var supertrevligt! 

Men jag gillade inte Garbo! Kan ha haft nåt att göra med att jag rätt snabbt blev rätt så alldeles überfull? Men på nåt sätt kände jag inte för stället alls - inte som på Golden Hits. Hade faktiskt inte roligt.

Så kort sagt kan jag säga att jag var hemma kl 0100 - och jag hade stora (mycket stora) problem att gå hem.......och det är 5 minuter...


Sen var det såklart rätt jobigt att kliva upp kl 0640 (hällde i mig en trio comp...) och åka till stallet och ha morgontjänsten. Guuud vad trögt det gikk! Erik kom och erbjöd mig en Whisky som återställare men om jag inte tagit nån sån hittils i mitt liv får det va ett tag till - men kaffe fick jag! Och hjälp att släppa ut några av hästarna!


Planen var att vara klar 1030 - men sen ville inte Fizzie kliva på transporten - så jag hjälpte till lite och hon var verkligen superblockerad - men vi kom förbi det och efter ett bra tag klev hon på väldigt bra. Men jag var inte hemma förän strax efter 12... En till Trio Comp och sen 2 timmars sömn - och gissa vem som var som en (nästan) ny människa??

Fast efter lektionen var jag rätt spak igen...


;-)

Av Biddy - 9 april 2008 18:18


Skulle tränat i måndags - men då var jag slut.


Och jag har slarvat såååååå mycket med armhävningarna - vill inte ens kolla bakåt när jag gjorde senaste. Just nu lever jag lite i en egenpåhittad "lögn"... Att om jag bara kommer i gång att träna 3 dgr i veckan så kommer jag bli urstark på kort kort tid....så då behöver jag väl knappt träna armhävningarna - eller? Idiot.... 


Men jag tränade alltså i dag. 3e gången är det bara - på fredag blir fjärde.  Och jag har faktiskt inte gått upp nåt i vikterna - men från nästa vecka måste jag ju det. Och jag måste ta mina armhävningar 3 ggr per dag de dagarna jag inte tränar.


Får väl se i morgon om jag lyckas pumpa upp energin till förra veckans nivå....

Av Biddy - 9 april 2008 18:06


...ja inte med pålle men med träningsdagbok!


Lördags: red på utebanan - med sporrar. Gick hyggligt - men inte superbra.


Söndags: lektion för Cricco - med sporrar. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag nu börjar känna när nosen är rätt och benen går rätt. Tyvärr upplever jag honom som mjukare och mer bekväm när han dippar lite fram - men denna gången kunde jag korrigera mig själv och honom - och vi körde en del roliga övningar. Alltså - denna lektionen kunde jag rida igen - inte som förra veckan.... Cricco tycker vi ska ut i en LB i maj. Hjälp!


Måndags: red i rihuset utan sporrar - med spö. Han var pigg!! Och vi gjorde en heeeelt perfekt halt från trav. Galopplängningarna sitter över hela långsidan eller diagonalen nu. Sen gjorde jag även 1 perfekt balanserad övergång till trav från galopp - måste nog säga att det var vår första!! Jippie!! Och det blev även några rätt så bra galoppfattingar. Måste kolla med Cricco när jag kan börja lägga in fattningar från skritt - tror det ska fungera.

Han ställer dock inte genom......är lite orlig för det faktiskt. Tror ändå att han går och spänner emot lite framtill - han har en punkt på varje sida på halsen där han är rätt spänd i muskulaturen. Hmm. Måste nog kanske ta Carro till hjälp. Hon är hemma från Thailand och ser ut på FB-bilden som en bränd pepparkaka! USCH på dig!!


Red även Ingeborg i går - men det var tungt. Fast Britt tyckte hon såg bra ut - och visst gick hon riktigt bra bitvis - men jag skulle så väldigt väldigt gärna önska vi kunde komma fram till ridning utan kämpandet!! Jag ska köra lite annan taktik nästa gång. Ska variera att länga och plocka tygeln i skritt och trav - för det funkade hon väldigt bra på på slutet. Hon är ändå rätt intressant att rida - väldigt bra sätesträning - och det ska jag oxå träna mer på på henne - för hon verkar svara bra.


I går var det knökfullt i ridhuset - och hur kul är det att arbete från hand i snöyra???? NOT KUL! SÅ det blev uppmjukande lätt träning för pålle i ca 30 min - sen härdade jag inte ut längre.....


...och i dag har jag hästledigt! Så jag kan hinna blogga av mig lite!!


;-)

Av Biddy - 9 april 2008 18:02


Efter matchning på "Are You Interested" (fin-fin applikation....) och en liten gåva (ja - man kan skicka virtuella gåvor till folk - från öl till bilar och palmer......) och svar på den så fick jag friend request....

Och jag kör på med samma - meddelade att det kanske inte är min stil att adda utan att det ska bli nåt mer. Fan. Vill inte hamna i "utlämna mig själv"-träsket igen - bättre att vara lite på hugget då i så fall. Är det nåt att ha så tar han tråden - annars är det helt enkelt inget att ha. Men GUUUUD så söt. Fast det är ju ändå en bild.....och jag är väl ändå rätt megadesperat singel - eller hur???

Av Biddy - 9 april 2008 00:00

Herregud - jag har inte haft tid att skriva nåt sen i fredags! Och jag har SÅÅÅ mycket att skriva..... Får väl se om jag kan korta ned några av händelserna - men jag är nog bland världens minst fåordiga personer så det kan bli svårt...


I dag har jag i alla fall fått tummen ur och postat tillbaka mitt anställningskontrakt till MacGregor. Fint. Och lagt ut på FB att jag börjar nytt jobb den 9 juni. Superfint - fick massor med gratulationer och det känns ju bra! Det är rätt officiellt på jobbet nu oxå - har fått många trevliga kommentarer - och några (som jag vet om vet om det) är bara knäpptysta. Konstigt vad olika man kan vara som personer. Fast så är det väl alltid.


I dag var jag på förundersökning inför laseroperation av ögonen. Var grymt nervös att de skulle hitta nåt konstigt fel - men jag SKA OPERERAS!!!! Fredag 25 april kl 10:00 ska jag under laserstrålen - hi hi hi hi!!

Mötte upp Lisa - och väntade kvar på henne - och hon var bara helt cool efteråt. "Jag ser". "Varför har jag inte gjort det här tidigare". Och sen läste hon upp registreringsskyltar på bilar. Och hade knappt ont! Gissa om jag har höga förhåppningar nu då....

Men hon ska höra av sig sen i kväll och berätta hur hon mår - hoppas hoppas det funkar bra!!!!


Havsfararen och jag har pratat. Han är lite tveksam. Klart det - förstår ju det. Fast han blir inte mindre sexig av den orsak. Men det kanske finns fler där ute???


Jag har addad en "okänd" som friend på FB i dag. Men på bilden som följde med satt en karl på en supersnygg Lusitano - så det var bara att klicka yes på den requesten (killen i sig ser ut som vilken som helst portugis - och de är faktiskt inte i snitt särskilt snygga) (förlåt eventuella portugiser som råkar titta på det här) (kom i håg att man får ha sin egen knasiga smak....).

Och vi har skrivit lite till varann - bl a tyckte han att om jag hade köpt min Lussebulle från Lynce så är det nog en bra häst - det gjorde gott att läsa. Och det är han ju!!! Min lilla älskling!! Bästa Lussebullen i världen! (bara han lär sig länga i traven.....)


Vad mer? Resten hamnar väl under de andra kategorierna så jag hoppar väl lite snabbt dit då...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards