Alla inlägg den 11 april 2008

Av Biddy - 11 april 2008 15:23


Jag är förkyld! Mest förkyld i skallen känns det som - hjärnan funkar liksom inte som vanligt - men i dag har nästan hela kroppen systemfel känns det som. (Och nu är jag inne 3e gången och redigerar alla jälva stavfel på detta inlägget.......)

Världens jävla träningsvärk/smärta i mina stackars muskler/senfästen på baksidan lären. Yes - jag min IDIOT tog i för hårt på liggande benpressen i onsdags.....

Sen i morse "pajade" magen och har inte varit rolig en sekund på hela dan... Klev på vågen i morse: 53,8 - vilket är lite lågt men okej då. Sen vettu - fick jag sitta på toan ett bra tag. Kände mig som en kille (nån som känner en kille som kan skita på mindre än 5 minuter????) - och efter det var jag nede på 53,0. Inte bra alls.

Men jag tog mina 17 st armhävningar - och jag ska ta mina 17 när jag kommer till stallet - och även i kväll (tror jag)(vi ska på fika till Tiina & Stefan) - men träningen som var planerad till efter jobbet gick tokbort.


Hörde på lunchen att Mackan är lite orolig inför utmaningen - men att han samtidigt "tror" han kan ta 30 nu om han tar i så han får blodsmak. Då blev jag orolig......som bara har varit uppe i 28 st...

Dessutom tillhör jag inte den kategorien människor som kan ta i mer än vad jag tror jag kan. Tror jag.

Av Biddy - 11 april 2008 14:42

I och med att jag endast är 22 (!!) så utvecklas jag ständigt mot vuxenvärlden. I och för sig - enligt "vuxenpoäng" på FB är jag egentligen 32,5 år (vilket jag inte förstår för jag har inte ens barn - borde hamnat på - ja just det - 22!) - men poängen är att jag kanske borde känna till lite mer än det jag gör.  Jag "borde" ha mer koll på ett antal saker än jag faktiskt har.

Ta ekonomin t ex. Jag sparar i dag inget annat än de futtiga bonuspengar jag får på mitt kreditkort där jag ändå har en rätt så saftig kredit....som kostar pengar - så det är bara fake egentligen.

Jag har lån på lägenheten.

Jag har ett litet lån kvar på bilen - ca 10 000 (tror jag).

Jag har glasögonen på kredit fortfarande.

Jag kommer ha ögonoperationen på kredit - i 4 år!! (Fast det är ca samma kostnad per år som för linser + glasögon så efter 4 år är jag UTAN dessa kostnade för resten av livet! ) hihi

Jag har ytterligare ett kreditkort som jag använder som reserv när jag har lågt cashflow - som jag har just nu!!!!!

Så nu måste jag börja tänka till ordentligt framöver - lära mig lite mer. 

Jag måste köpa ny bil. Om jag köper Peugoten kommer jag ned i en hygglig ökning av bränslekostnader. Men jag kommer även öka lånekostnaden - inte servicekostnaden - den har jag även på Galanten. Av mina 5000 i löneökning blir det alltså kvar endast drygt 1 000 SEK mer på sista raden per månad. Fast det är rena "sparpengar" - även alla "rörliga" kostnader som träningar, mat, hovslagare, veterinär etc är redan inkluderade.  

En sak jag absolut ska göra är att skaffa medryttare till pålle. 2 dagar i veckan skulle för mig spara ca 600 kr/mån. Eller nästan en tankning.

Då ökar det till 1 600 mer på sista raden.

Om jag flyttar från Sigtuna kommun till Upplands Bro kommun blir skatten lägre - jag skulle kunna lägga på ytterligare 500 mer kvar efter skatt. Under förutsättning att jag kommer på lägst samma boendekostnad som i dag - men det borde jag kunna göra.

Då ökar det till över 2 000 SEK mer per månad. Möjliga sparpengar. Men som alla vet gör man ändå av med det man har.


Men nån gång ska väl även jag bli heeeelt ekonomiskt vuxen? Eller?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards