Direktlänk till inlägg 11 april 2008

Mot vuxenvärlden....??

Av Biddy - 11 april 2008 14:42

I och med att jag endast är 22 (!!) så utvecklas jag ständigt mot vuxenvärlden. I och för sig - enligt "vuxenpoäng" på FB är jag egentligen 32,5 år (vilket jag inte förstår för jag har inte ens barn - borde hamnat på - ja just det - 22!) - men poängen är att jag kanske borde känna till lite mer än det jag gör.  Jag "borde" ha mer koll på ett antal saker än jag faktiskt har.

Ta ekonomin t ex. Jag sparar i dag inget annat än de futtiga bonuspengar jag får på mitt kreditkort där jag ändå har en rätt så saftig kredit....som kostar pengar - så det är bara fake egentligen.

Jag har lån på lägenheten.

Jag har ett litet lån kvar på bilen - ca 10 000 (tror jag).

Jag har glasögonen på kredit fortfarande.

Jag kommer ha ögonoperationen på kredit - i 4 år!! (Fast det är ca samma kostnad per år som för linser + glasögon så efter 4 år är jag UTAN dessa kostnade för resten av livet! ) hihi

Jag har ytterligare ett kreditkort som jag använder som reserv när jag har lågt cashflow - som jag har just nu!!!!!

Så nu måste jag börja tänka till ordentligt framöver - lära mig lite mer. 

Jag måste köpa ny bil. Om jag köper Peugoten kommer jag ned i en hygglig ökning av bränslekostnader. Men jag kommer även öka lånekostnaden - inte servicekostnaden - den har jag även på Galanten. Av mina 5000 i löneökning blir det alltså kvar endast drygt 1 000 SEK mer på sista raden per månad. Fast det är rena "sparpengar" - även alla "rörliga" kostnader som träningar, mat, hovslagare, veterinär etc är redan inkluderade.  

En sak jag absolut ska göra är att skaffa medryttare till pålle. 2 dagar i veckan skulle för mig spara ca 600 kr/mån. Eller nästan en tankning.

Då ökar det till 1 600 mer på sista raden.

Om jag flyttar från Sigtuna kommun till Upplands Bro kommun blir skatten lägre - jag skulle kunna lägga på ytterligare 500 mer kvar efter skatt. Under förutsättning att jag kommer på lägst samma boendekostnad som i dag - men det borde jag kunna göra.

Då ökar det till över 2 000 SEK mer per månad. Möjliga sparpengar. Men som alla vet gör man ändå av med det man har.


Men nån gång ska väl även jag bli heeeelt ekonomiskt vuxen? Eller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards