Alla inlägg den 4 april 2008

Av Biddy - 4 april 2008 21:25


Det var en hel vecka sen Alexandra och jag var på gymet! Känns som i går....väldigt konstigt.


Sen var det dags i dag igen.

3 x 10 dips - ingen ökning men jag fick ont i axeln....

Lite andra småövningar - och i dag gick jag upp lite i bänkpress. Kom i håg nu att jag är en liiiiten liiiiten tjej - men efter uppvärmning med bara stång (20 kg) tog jag 8 st (lite hjälp på sista) med 35 kg och sen 7 + massor med hjälp på sista nr 8.... Måste slappna av lite i armarna - jag håller så hårt om stången att jag får kramp i underarmarna! Och det är faktiskt inte underarmarna som tränas i bänkpress. Alexandra lastade på så stången vägde 55 kg!!! Det är ett liiiitet tag tills jag kommer dit.

Det blev även ben/stjärt-träning i dag.

Magen har vaknat i alla fall. Jag fick inte kramp direkt när vi gjorde sit-upsen och de andra magövningarna. Blev 4 olika övningar - riktigt roliga faktiskt - jag är såååå glad att jag kan träna med Alexandra. Och jag tål även att hon "peppar". Jag som brukar ha rätt svårt för sånt...


Nästa vecka blir det träning 3 ggr - måndag, onsdag, fredag. Det ska köras hårt nu framöver - och GUD vad skönt det är att ha energi över till sånt!


Vilken tur att de har gym på nästa jobb oxå!!!


Nu är det go´ natt - och i morron är det party och utgång på Garbo. Om jag nu bor i Sumpan tillfälligt MÅSTE jag ju gå ut en gång på Garbo i alla fall - i morrn är det dags!

Av Biddy - 4 april 2008 21:02


Då var det klart - jag har sagt upp mig! Var hemma och hämtade mitt nya anställningskontrakt - inga konstigheter (utom att det inte stod nåt specifikt om provanställning) - så jag skrev ut min lilla uppsägningslapp - skrev under och lämnade till chefen. Som inte blev så glad. Han är ju inte så ung - blir 63 i år (men han är mycket yngre av sig till sättet) och det finns väl roligare saker än att personalen säger upp sig. Typ 3 stycken av en grupp på 6 inom 5 månader.....

Vi hade ett långt samtal och man kan väl sammanfatta det med 3 meningar:

- "svikare" sa han (fast jag kontrade med att de svek mig först....)

- nu går jag nog i pension

- jag ska nog hem och supa ned mig i dag...

Får väl tolka det som han hellre hade sett att jag var kvar. Vi har faktiskt en bra relation han och jag. Och han är väl minsta orsaken till att jag byter.

Största orsaken är ju nya jobbet - det var bara "mitt" jobb redan då jag läste annonsen. Men å andra hand kan man diskutera om jag ens hade börjat titta på annonser om jag hade haft det superfint där jag är.....de flesta vet nog svaret på det!

Fick en sittning till på eftermiddagen med avdelningschefen - som undrade om det var förhandlingsbart. Och det hade jag väl inte väntat mig att höra, men även om de hade gått upp de 5000 som jag nu får i löneökning hade det inte hjälpt. Det är hela grejen nu med möjlighet (och LUST) att utvecklas. Har man först gått hela processen med

1) kanske inte trivs så bra?

2) börja titta lite

3) hittar några jobb

4) ansökning

5) intervju

6) erbjudande

 - ja för mig var det helt klart att det bara fanns en väg och det var till nytt jobb!


Sen då jag tankade efter jobbet träffade jag personalchefen på macken. Han hade hört ett rykte sa han. Det var inget rykte sa jag......så nästa vecka blir det sittning även med han. Lite jobbigt. Han verkar riktigt bra, får se vad han har att säga om mina reflektioner. Får försöka få det att bli just reflektioner och inte bara en massa gnäll......


;-)

Av Biddy - 4 april 2008 21:02


Blev petat på (poke dådå) av havsfararen i dag. Han lever i alla fall....

Av Biddy - 4 april 2008 20:56


Min lilla myshäst! (Man ska INTE förmänskliga djur har jag hört....)


Då jag kom till stallet i dag stod han halvsovande i boxen. Jag bytte om och då jag kom ned igen hade han lagt sig! Han ligger mycket den lilla portugisen. Och han är så trygg så jag får så gärna gå in och gosa lite med han, och sen fick jag Jessica att ta ett par kort på oss - visst är han alldeles supersöt?


I dag blev det gymnastik-löshoppning. 2 x kavalettistuds + 6,5 m till rättuppstående + 6,5 m till nästa 2 x kavalettistuds. Superkul tyckte han. Räcket höjde jag upp till 1,05, inga problem.


Plastbandet som man spärrar av banan med är superkul! Xijade gick bakom mig och nafsade i bandet och drog lite i det - både då jag satte upp banan och tog bort den igen. Han var väldigt fascinerad av det! Så på slutet lekte vi "prassel-prassel" med plastband över hela kroppen (pålles kropp). Han bara stod där - hur cool som helst. Vilken häst.....


Cricco tycker det börjar bli dags för tävling. Shit. Hjälp. Längning - vad är det??????

Av Biddy - 4 april 2008 00:00


....från havsfararen fortfarande. Det blir i alla fall sms i kväll - det är säkert - för att kolla att han mår okej.

Av Biddy - 4 april 2008 00:00


Skulle ju haft hoppträning i går - kom ut - drog ut pålle ur boxen mot spolspiltan - men OJ vad konstigt det lät! Höger fram var av.


Glöm hoppträning. Hade det varit bak hade det inte gjort ngt, men fram känns liiiite sådär för mig som annars inte är särskilt pjåskig med pålle (och pålle är ju väldigt väldigt tålig). Så - ut i hagen och leta sko - och jag hittade även gamla vinterskon som han tappade i förra veckan! Sms till hovslagare Sussi om hon hade någon tid att återkomma på. Sen blev det mycket kaffe och snack.....och sen började jag kvällsfodra vid 8. Gissa vem som klev in i stallet ca 830? Min superbästa kanonhärliga hovslagare! Hon tyckte det var lika bra att ta det på en gång. Alltså - jag har världens bästa hovslagare! Hon är heeeelt suverän!


Tackar och bugar mig djupt för kära Sussi! 


Gissa vem som ska ha boots på sig fram i hagen???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards