Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Bloggpaus! Hjälp!

Av Biddy - 23 april 2008 09:15

Nästa vecka - ja - eller faktiskt redan från i dag - blir det ingen bloggning alls (hur ska det gå????)(vad ska jag då göra med mina tankar?) - för i morgon är det Danmark (tjänsteresa) hela dagen - sen på fredag är det operation - och då lär jag bara vara hemma och göra ingenting några dagar (och jag har ju ingen dator hemma då då....) - och hela nästa vecka har jag semester. På torsdag den veckan åker jag till Cricco, pålle åker med förståss, det blir kombinerad träningsläger, springa med åringen (han ska visas!!) och vara hästskötare på dressyrtävlingen där hon ska starta Toureio i 2a MSV-tävlingen för året. Första (och 1a MSV för dem) var helgen som var men det gick inget bra. Tydligen. Det ska nog gå bra nu.


Sen ska det till att få ihop färdigställande av lägenhet - och packning - och flytt - och åka - så jag är såååå glad att jag faktiskt har semester. Men sen - om jag får superont och allt sånt och det inte blir bra syn lika fort som Lisa - vad gör jag då? Shit.


Snällaste Tiina ska komma på fredag eftermiddag med musik till mig. Hon är så söt. En riktig ängel till person. Och på lördag kväll kommer Johan. Och på söndag kommer exet - men det är bara för att gå genom deklarationen.


Pratade med fastighetsmäklaren i dag. Hon vi hade då vi sålde slutade ju i höstas. Och meddelade såklart inget. Och ingen tog över hennes ärende heller. Men nu har vi klarat ut allt på egen hand och det är skönt att få se att jag inte kommer drunkna i kvarskatt. Bara nästan........


Jag grät en lite skvätt i går. Då jag hade gått och lagt mig. Har inte gråtit på väldigt länge. Det bara kom liksom. Antagligen som en sen reaktion på att Ramesh ringde i går. Det är väldigt rörande att ha fått en kompis som han - som verkligen är så öppen och ändå rätt annorlunda - och som visar så tydligt att han sätter pris på mig - som människa - som kompis - och mina tankar och reflektioner även om det är en annan kultur. Och jag vet att jag kommer lära mycket från han med.

Jag ska vårda vår vänskap.

Jag ska absolut börja spara (när jag börjar nya jobbet) så jag kan åka och hälsa på han om nåt år. Då lär han ha börjat få ihop sin lilla familj bra oxå!


Det blev några bilder nu oxå. Ramesh då han var med till stallet. Criccos Toureio. Åringen - men han har tydligen växt enormt sen jag var där nede senast.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards