Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Biddy - 2 augusti 2008 22:23


....är väldigt enkel. Jag blir MYCKET snabbt beroende. Efter 2 dagar i Ulrika och Eriks hus - med deras TV - är det redan kört.


Särskilt nu i kväll - BANDIDAS är på tv!! Jag VET att jag är jävligt barnslig i bland - och jag skäms inte för att jag med absolut största njutning vältrar mig i de totalt absoluta orealistiska scenorna....


Som tur är ska jag bara bo här några dagar - sen kan jag ta kontroll över beroendet...ett av de få jag faktiskt kan ha kotroll på.





Av Biddy - 2 augusti 2008 20:54


Lugn kväll! Har nattat hästarna - precis ätit - ska snart kolla FB och nätdejtingsidorna....kanske blogga lite till om ett tag  - men NU ska jag ringa min kära norska far!

Av Biddy - 2 augusti 2008 17:03


Det började ju regna strax innan 12 - sen har det regnat till och från fram till nu - ja fortfarande till och från dådå.


Min pålle var inte längre skimmel. Han var jordfärgad. Jag överdriver bara yttepyttelite när jag säger att han hade 2 cm lera över hela ryggen. Så han fick komma in sist och gå raka vägen in i spolspiltan. Nu står han och sover i boxen med filt på sig så han ska bli torr lite fortare.


Det har varit så lugnt och allt har gått så snabbt nu som nästan hälften av hästarna har varit borta. Men i dag kommer Dibo hem - och i morgon (tror jag) kommer både Sole och Tompa hem.


Nu ska jag ta en liten liten tupplur innan jag släpper ut Belize i hagen igen (hon är inne och äter bara) och tar itu med longeringen.


;-)

Av Biddy - 2 augusti 2008 11:35


...så jag är inne igen. Fick inte långa stunden, men men. Ska sätta på tv´n tror jag, falla i lätt trans och hämta täcket och halvsova lite.


Resten av den här månaden kommer bli fantastisk tråkig. Jag är absolut superpank - redan. Det blir att skippa färdigmat - och jag kan glömma Cricco-träning efter måndagen - och jag kan lätt glömma den planerade utgången med Alex nästa helg.


Min kollega som var intresserad av solstolarna (som jag inte har plats med) har inte hört av sig. Får väl slå en pling och kolla läget innan jag slänger ut dem på blocket.


Det bör kunna ordna upp sig nästa måndag - jag är på väg att komma i fatt - men sen ska jag köpa Annas hoppsadel var det tänkt...hur nu det ska gå till....

Av Biddy - 2 augusti 2008 10:43


Nåt måste vara knas med Are You Interested. Fast jag har kollat mina inställningar och det ser ut som det ska. Tror jag. Men nu hinner jag knappt med att ta bort en "felaktig" innan det trillar in en ny.


Nu hade jag 8 nya från 20 till 49 år!


Det var bättre förr - då stod det vad folk letar efter.


Nu vaknade en av mina FB-vänner. Lite chat. Han är rolig. När vi pratar (IRL) blir det en del fniss - rätt roligt. Försökte få i gång en annan polare på chatten - men han verkar inte få fart på den. Chaten alltså. Kjelle - min gamla Scania-jobbakompis.


Nej - ut härifrån - chatta lite mer - ut i solen! Ja - eller molnen då...

Av Biddy - 2 augusti 2008 10:16


Fantastiskt skönt att bara kunna vila, slappa, halvsova - och slippa de 3,5 milen fram och tillbaka till stallet.


Och en otrolig lättnad över att ryggen är tillbaka som vanligt igen. Inte för att jag kommer provocera nåt med ridning - kommer någ vänta tills på onsdag. I dag tänkte jag longera pålle. I morgon ska Anna hoppa honom - ska bli kul att se! Alex har ridit honom nästan hela veckan - och det var så trevligt att höra från både Ewa och Linnea att han går fram fint och utan att krulla ihop sig. Fast han hade studsat en del och halvrest sig då Dior drog i från honom i galoppen....not bra.


Om det kommer regn i dag (fast det verkar inte så) eller i morgon ska även jag ut på stubbåkern och jobba honom i veckan som kommer (ja om ryggen är ok dådå).


Nu har Palle fått sitt lunchhö och jag ska ut i solstolen igen. Ska bara kolla lite på FB....

Av Biddy - 2 augusti 2008 09:07


Kollade i går. Det skulle regna hela dagen i dag.


Och nu ska jag strax gå ut och sola i det fina vädret???? Men hallå!


Kollade SMHI igen nu. I och med att prognosen senast uppdaterades 0730 borde det väl stämma någotsånär? Det står ett stort, grått moln på prognosen för dagen - inget regn dock. Men här är det små, söta, vita, lätta fina moln - och SOL!!


Ska hälla upp en kopp kaffe - ta med en kudde ut - på med bikini (och solfaktor) och sen NJUTA!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards