Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Biddy - 4 augusti 2008 22:32


Var så uppåt tidigare i dag - men nu känns det inte så mycket hej-fadde-ruttan direkt.


När jag sitter får jag visst känslebortfall i tårna. Kan det vara ryggen tro? (ja vad f.. skulle det annars vara......)


Cricco tycker jag ska vara extremt noggrann med hur andra rider pålle - men jag KAN inte ha honom 7 dagar i veckan - och han KAN inte stå en hel vecka i taget som nu med ryggen. Jag har inte råd - och jag har ett behov av att ha ett socialt liv - och bevisligen (eftersom jag fick problem med ryggen nu) så måste jag komplettera med annan träning - och det tar tid och kostar pengar - vilket jag inte har NÅT av om jag inte får medryttare till pålle. Ibland glömmer hon nog att jag inte riktigt var klar för en unghäst. Tanken på att han kanske helt och hållet ska få bli hopphäst ligger i bakhuvudet hela hela tiden - men det är faktiskt ett bra tag till nästa vår - jag har inte ens fått ordning på längningarna så jag måste ge honom fram till nästa sommar i alla fall.


Och just nu längtar jag efter min kompis.


Nej - bättre kvällar än det här har jag garanterat haft. Ryck upp mig - någon???

Av Biddy - 4 augusti 2008 22:30


...annat än att jag bestämt mig för att tacka artigt nej till en norrlänning. Via Singelty.


Inget svar från de 2 nya på FB som jag har skickat meddelanden till. Kanske redan har skrämt bort dem? Inte olikt mig i alla fall...


Shit. Usch.

Av Biddy - 4 augusti 2008 22:22


..och jag som trodde jag skulle få ta det lite lugnt i dag...


Det är ingen riktig storm - men det blåser bra och har i princip regnat sen strax efter lunch. Jag fick börja stalldagen med att duscha pålle - och det är inte ens en överdrivelse att han hade 1 cm lera över hela ryggen....


Sen in med stona - Ingeborg och Belize. Sen tänkte jag på Zeb och Kazmir som står i fårhagen....ringde Cessan och frågade om de verkligen skulle stå ute. Så då blev det att traska en halv kilometer och ta in dem oxå - som tur var fick jag hjälp av Jessica.


Sen har Tompa feber och är superhängig. Distriktaren kommer på morgonen - men tempen har gått upp från 40,2 till 40,6 - så jag ska avsluta kvällen ca 23 med en termometer i en hästrumpa.....undrar om jag ens kan sova när han är så hängig?


Och Rositha var oxå dålig (hon är dock människa) - superont i skallen - så jag proppade i henne 1 Eeze (Ulrikas sista) och även en Alvedon 500 mg. Här ska blandas hej vilt! Hon låg i fikarummet i över 1/2-timma men kom i alla fall på benen.


Jo - sen hade jag ju kvällsfodringen oxå!


Tack gode Gud att det finns snabbmakaroner - som jag nu precis har satt i mig under vällans massa hostande - för jag hade väl i liiiiite mycket peppar....


Känner mig lagom mör nu....och det blir ingen säng förän om 1/2-timma.

Av Biddy - 4 augusti 2008 22:21


Inte mycket att säga - korrektiv ridning är inte alltid så trevligt att titta på, men han gick bra på slutet. Fattar inte hur hon får till det - men hon har en jävulsk känsla för när han går rätt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards