Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

85 % syn nu!?

Av Biddy - 5 maj 2008 14:13

Nu är det alltså gjort - ögonen är laseropererade och JAG KAN SE!! inte 100% än men bättre för varje dag. Om nu någon stackare läser det här och vill veta mer så läs här:

http://www.cityakuten.se/stockholm/helprivat/nya-ogon/index.php


Ok - så här gick det i alla fall:

  • Fredag 25/4  - dags för operation. Jag kom dit kl 10 och var "hemma" i Mariehäll igen kl 1230. Grundlig undersökning innan. Operationen var helt ok. Bortsätt från att min hornhinna var så "bucklig" att gummiringen de la på först inte höll spriten på rätt sida - den rann ut och det sved!! Så de fick köra med stålring i stället. Sen luktade det lite bränt när de lasrade men inte mycket. Doktorn höll stadigt om mitt huvud när han körde lasern så det kändes sååååå tryggt. Kuriosa: i Dubai håller dom INTE om huvudet nnär de kör lasern! Kändes även tryggt att bli opererad av gubben (han var en gubbe) som har gjort flest laseroperationer i Sverige!! Direkt när lasern var klar kunde jag se klart!!! På med bandagelins och utrustat med en mindre kasse full av droger etc bar det hemåt. Det gick bra. Jag kom hem.
  • Fredag 25/4 - kväll. Rätt jobbig. Smärtan gick att döyva (stavas det så?)med bedövningsdroppar - men de satans ögonen ville inte vara öppna!!! Var inte supersvullen - men ögonen ville bara vara slutna.  I säng kl 2100 med sovpiller.
  • Lördag 26/4 - det JÄVLA sovpillret ville ju inte göra sitt jobb! Var uppe säkert 4 ggr på natten - i med bedövningsdroppar och i säng igen. På förmiddagen sov jag mycket - och såg VÄLDIGT bra!! SMS-ade runt överallt att jag kunde se. Johan kom på middag och fast doktorn hade sagt att jag INTE skulle göra mat gjorde jag middag åt oss. Väldigt trevligt. Men shit vad slut jag var sen! I säng ??? 21 kanske - eller innan?? Jag hade fått en Imovan - den sov jag tre (3) timmar på. Jippie...
  • Söndag 27/4 - jag sov alltså inte hela natten - bara bitvis - och då är det inte kosntsigt att bedövningsdropparna går åt. För fort!!! Sen på morgonen var jag väl lagom yr i mössan - fick för mig att bandagelinsen kanske satt fast och skulle "bara" känna efter. KL 0830 på morgonen. 12 timmar för tidigt. Det är klart den trillade ut. Och min klara syn på vänsterögat blev typ omedelbart ersatt av mjölkseende. Såg bara mjölk alltså. Vad kan jag säga? Tur attde hade sagt att det inte var kris om den skulle trilla ut tidigare. Sängliggande typ nästan hela dagen. Lisa kom på besök sen på kvällen - med chokladbollar!! Då hade det börjat bli lite bättre - men ändå. Sen efter 20 tog jag bort den andra bandagelinsen - inga smärtor - ingen dimmighet. Tack!!
  • Måndag: bättre. Åkte med Lisa till stallet. Longerade.
  • Tisdag: bättre. Åkte igen med Lisa till stallet. Red.
  • Onsdag: direkt på morgonen var det nåt som kändes annorlunda - jag såg med båda ögonen!! Alltså "mjölkögat" var nästan helt borta och kunde nu "interagera" med högerögat- Fantastiskt. Hade tvättstuga hela förmiddagen. Körde sen bil till stallet, red (i ridhuset), hade kvällsfodring - och var TVÄRSLUT i ögonen efter det.

Ja - det är faktiskt fikapaus nu!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biddy - 10 februari 2010 08:07

I måndags kväll var potentiell medryttare ute och tittade. Söt trevlig tjej - men hon red inte då utan det gör hon på söndag. Så jag red på utebanan som är lite knögglig men funkar - det blir inget riktigt flyt dock - men hon tyckte han såg väldigt f...

Av Biddy - 5 februari 2010 10:25

Tränade ju i tisdags. Styrke   . Sen i onsdags - 15 minuter på löpbandet gång (hastighet 6 km/t)  -sen 15 minuters löpning (10,2 km/t) sen 30 min gång (6 km/t). Alltså inte gång GÅNG men promenad. Inte världens hårdaste pass - men svettig blev jag i ...

Av Biddy - 4 februari 2010 13:18


Röd & Silver i fint skick, har bara några få repor. Den är körd endast 116 mil och bara 4 ggr i år sen i april 2009. Säljes pga bristande intresse. Se http://www.kymco.se/mope/kymco_vitality.html för mer information om modellen.      ...

Av Biddy - 4 februari 2010 12:27

Det vore väl bra. Att skapa en buffert från i år att ta av nästa år - så att i fall det blir en lika kass vinter som vanligt då så kan man fylla på med lite härlig vinter från i år?    ...

Av Biddy - 3 februari 2010 07:49

Det flöt på bra på jobbet! Hade nog nästan den bästa dagen hittils (och det säger en hel del) - hade rent av roligt flera gånger under dagen i går.   Kom hem - kastade i mig ett par mackor - kastade in ett par tvättar i maskinerna - kastade iväg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards