Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Biddy - 19 maj 2008 15:35

Har fått lite kommentarer (via FB och mail) på ett inlägg jag skrev den 13 maj. Fick råd att redigera - men det var ju förra veckan så jag skriver hellre ett nytt ... om det gamla.


Så här skrev jag:

Har fått kontakt med en ny potentiell bra. Kille då då. En riktig man? Det vet man aldrig... En upptagen en - men det är väl ok. Har inte direkt tid att rulla tummarna själv - eller hur?


Alltså - han (vad jag vet) är inte upptagen i en relation - men har bara en jädrans massa att göra!! Fruktansvärt massa! Typ häcken full och lite till! Just nu såååå mycket verkar det som så att han har absolut inte tid att svara på mitt senaste meddelande...som jag skickade för snart 1 vecka sen...


OK att jag är rätt så (väldigt) desperat singel - och vill helst ha en karl NU - det går snart bra med en uppblåsbar - men jag är inte så desperat att jag medvetet påbörjar en kommunikation med nån jag VET är i en relation.


Bara så det så.


Tyvärr kan jag inte ta ansvar för eventuellt drömliknande plötsligt kemiska störtförälskelser som nån gång har hänt och kanske händer igen och som kan vara totalt enkelriktade. Fast agera är ju inte nödvändigt då.


Fick just NU totalt "Bridget-Jones-beteende-alarm" i skallen. Eftersom jag läste bok nr 2 (igen) i går har jag huvudet fullt med alla no-nos och don´ts och andra regler i hur-man-beter-sig-korrekt-och-absolut-inte-som-den-desperata-singel-man-är-under-jakten-på-mannen-i-ens-liv.


Tror (eller snarare hoppas) det är enklare än hos BJ - typ nånting liknande vad fan - om han säger han absolut vill höras kan han väl få ärslet ur vagen och slå en signal????


Vrål!

Av Biddy - 19 maj 2008 15:12


Mackan tog tag i det hela i dag - så nu kör vi utmaningen på måndag. 1 vecka. Seriöst - kallelse via outlook har skickats.


Sen mitt i lite löst snack vevade jag väl lite på armarna (förklarade min kraftigt växande träningsvärk i armar/axlar efter kampen med monsterrosen och syrenerna i går) - och han började titta lite konstigt på mig. Riktning på blicken var typ mitt i klyftan (inte bröstklyftan - men bröstmuskelklyftan - sitter ju lite högre upp). Du börjar ju få lite....håll i hop armarna sa han. OK. Sen petade han lite försiktigt ... och sen sa han det här kommer gå åt helvete...

Han tyckte jag börjar få lite muskler. Fast de är ynkligt små. Nu kommer han väl tokträna hela veckan - vilket betyder att jag själv måste tokträna - shit shit shit.


Fick tanken att jag måste se till att proteinpumpa ordentligt kommande veckan - men hjälper det egentligen? Kanske rent mentalt - och som man säger - alla medler är bra utom de dåliga (visst säger man så?).


Shit.

Av Biddy - 19 maj 2008 13:49


Shit.


Har kollat lite runt och läst lite här och där. Oj. Satan vad folk skriver bra. Men oj vad det finns massor med olika människor (ja - det är väl f f självklart men ändå!). Jag känner mig väldigt genomsnittlig just nu. Känns rätt tryggt, faktiskt. 


Det finns alltså en viss trygghet att även andra ibland skippar träning, strular med jobb, boende och pengar, sätter orealistiska mål på än det ena än det andra som sen inte uppnås. .. etc etc etc. Dvs bra att det finns fler som inte är 100% i fas med sig själv, sina drömmar och viljor.


Men på några områden känner jag inte riktigt igen mig.

Många verkar ha väldigt tråkigt. Fan vad trist att ha tråkigt i sitt liv. Jag är väldigt glad jag slipper det. Visst - jag kan ibland känna mig rastlös, och även göra saker där jag tänker - det här är inte roligt - men riktigt tråkigt har jag väldigt väldigt sällan.


;-)


Av Biddy - 19 maj 2008 10:00


...att jag inte skriver om allt i mitt liv här i lilla dagboken.


Den som läser och TROR att bloggen ger en komplett "bild" får nog tänka om...


Inte för att jag vill säga att "oj - det finns så mycket mer" - för det låter inte så bra - men allt lämpar sig inte på "tryck". Och allt har jag inte hellre behov att skriva om. Som t ex min familj i Norge. Bara för det så slänger jag in ett kort på min underbara nevö. Jag måste självklart få vara med oxå!



Av Biddy - 19 maj 2008 09:40


Ja - eller på min lilla täppa dådå. Kan väl knappt kalla det trädgård.


Jag hade bestämt mig för att ta ned monsterrosen. Det fanns 3 från början - 2 var barnen till han som bodde i min lya och grävde upp förra året. Den som blev kvar är en buskros av okänd sort - väldigt svår att bestämma sorten på en ros som faktiskt inte bemödade sig ens blomma förra året! Den har vräkt sig över det lilla staketet så granntanten ovanför har klagat flera gånger.....


Och sen skulle jag slänga alla byggsopor efter köksmaskiner och dylikt.

Så jag hade taget hem hästtransporten - den är superbra till sånt. Obegränsat med plats nästan!


Började med att fånga in monstret med spännband. Drog och kämpade - och fick några skrapsår trost handskar och jacka! Några av stammarna var så tjocka så jag fick ta i ordentligt med stora grensaxen - men det gick! Sen låg den där...och det blev väldigt öppet in till min lilla plätt plötsligt...


Gick sen loss på syrenerna - hade tänkt ta alla - men jag sparade en i hörnet mot grannen - en lila. Bästa grannarna på andra sidan fick komma och klippa av några blomkvistar - och jag letade reda på kartongen med "blomvaser" och tog oxå in några. Blev så fint så!


Sen tittade jag lite på ogräset....och sen gick jag loss på det med. Så nu ser det i alla fall ut som nån GÖR nåt på täppan! Måste se till att få beställt hem idegran till det som ska bli året-tunt-insyns-skydd. Ska köpa så stora (höga) planter det nästan går att få tag på. Hihi!


Skulle sen träffa Jessica och åka med ut och titta på hennes nya boende - en liten hästgård! Så jag hann inte till tippen - och inte hann jag fylla transporten med resten av soperna heller - men det gör inget -  tippen har faktiskt öppet även på vardagar!

Av Biddy - 19 maj 2008 09:04


These friends of your friends have similar strengths and weaknesses to you:


* Marko Lehtosalo
** strengths: best public speaker, craziest
** weaknesses: most useful, most trustworthy


Sen när blev det en svaghet att vara useful & trustworthy? Och att vara galen är väl inte så där superbra ... i längden alltså.

Och varför kommer Mr Lehtosalo in på det sättet via Carro - han är faktiskt även vän med Anneli, så det så. Och att jag över huvud taget skulle vara en minsta gnutta lik den lilla finnen är ju ett skämt i sig....haha!


Jag använder ju FB mest för att jag INTE hinner ha kontakt och ÄKTA IRL umgänge med alla mina nya och gamla vänner - ja och för att kanske få kontakt med nån kille (ny) dådå...


Måste nog kanske ta bort den applikationen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards