Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Biddy - 23 maj 2008 13:15


Ska på grillfest hos Carro i morgon. Kombinerad med inflyttningsfest. Men hon vill inte ha nåt! Har vällans ångest över att komma dit utan en enda liten pyttepresent...


Men en blomma då - det kan man väl få köpa? Ska ju ändå till Ulriksdal i dag och då kan jag likväl köpa en liten kryddplanta kankse?


I dag är jag hästledig.


Ska hämta "skurmaskinen" och oljorna till mina golv i dag - men jag vet inte hur mycket jag hinner göra. Jessica kommer och ska hjälpa mig flytta på lite saker.


Så nu ska jag alldeles strax begä mig - kompar ut ett par timmar för att hinna hem från Ulriksdal INNAN det blir tvärstopp. Dvs ÅK NU!!


Hihi!

Av Biddy - 23 maj 2008 12:43


Just nu är jag inne i total paltkoma. Jag kan riktigt känna hur det är slime i hela hjärnan. Det rör sig trögt där uppe nu kan jag säga....


Haha! Kraschade just mitt MPS-system. Skulle "bara" sortera leveransdatum på en inköpsorder jag hade sökt på - fyllde i sortera fallande på datum - glömde att jag skulle fylla i ordernumret en gång till.


Så nu har jag en fin vit skärm...... Får starta om. Som tur är bara det och inte hela PCn...


Kaffe kanske?

Av Biddy - 23 maj 2008 12:14


Jag som aldrig lyssnar på musik. Nu för tiden. Oftast vill jag bara ha lugn och tystnad när jag är hemma - eller i bilen. Jag tycker till och med det kan bli jobbigt att radion står på i stallet ibland!


Fick en impuls i går att sätta i stereon (ja alltså fronten dådå) i bilen. Den har väl legat i handskfacket i nåt år sådär.


Bläddrade lite fram och tillbaka - och hittade en station som heter Bandit Rock. Som spelar blandat rock, heavy och sånt. Så nu rockar jag för fullt i bilen!


Favvoskiva? Live in the raw med WASP.


Hihi!

Av Biddy - 23 maj 2008 10:23


Var ju så glad i går. Att jag hade hittat min häck. Så jag ringde så glad i hågen och skulle beställa - via Slottsträdgården Ulriksdal - fick prata med Arne.


Som ABSOLUT inte rekommenderar vintergrön liguster...

1) alla kloner är inte vintergröna = kan bli ojämnt på vintern = inte så fint...

2) all liguster kan få bladfläcksjukan = vanlig liguster tappar de fula bladen men inte den vintergröna = inte så fint...


Så jag fick dra mina "baktankar" med min häck - och jag nämnde att jag bl a har tänkt även på avenbok....så nu i eftermiddag ska jag en snabbtur till Solna och titta på de superfina planterna som Arne säger att de har där...


Suck.


Finns väl risk att jag kommer gå fullkomligt amok där - de har ju fin-fina planter...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards