Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Biddy - 6 maj 2008 12:35


..Ramesh har varit såååå trevlig - ringt flera gånger efter laseroperationen och kollat hur det har gått med mig. Varit faderligt förmanande och bekymrad - inte köra bil, du ska väl inte jobba!!??! och sånt urgulligt. Och vi har bl a pratat fruar. Eller fru-ämnen vill säga. Han har väl tittat på ett antal och träffat några - och mellan en av tjejerna och Ramesh blev det väldigt fin kontakt sa han. Blev det kemi? frågade jag. Mm sa han. Lilla plutten!


Och i dag fick jag mail - han har bestämt sig - samtal pågår mellan familjerna - och han skrev så glatt - det måste vara samma tjej. Hoppas hoppas jag får bild på henne snart! Synd att det inte är 1 års förlovning i Indien. Då kankse jag hade kunnat spara till en resa - men det lär bli bröllop snabbt - inom några veckor bara. Antal gäster - ca 2-3000 (TVÅ TILL TRE TUSEN)!! Dvs hela byn där de bor och några fler. Väldigt annorlunda.


Kram på dig - hela vägen till Indien!!

Av Biddy - 6 maj 2008 09:19


I mitt kök! Blandare och avlopp inkopplat!

Och köket är väl till 60% färdigt. Kanske. Om jag är lite positiv - och gudarna ska veta att det behövs - för det var väl med blandade känslor som jag kom hem i går...... Mariehällsområdet var så himla fint. Nära till Sumpan som jag gärna skulle blivit bättre bekant med. Suck.


I morse fick jag samma känsla ungefär som då jag först flyttade in....ska jag verkligen kunna bo här? Men men - det är väl bara att sätta fart och städa - och fortsätta renovera - och det har ju jag tid med varje dag - för jag har väl inget annat att göra...


Som man bäddar får man ligga.. 


Dubbelsuck i dag - nej - trippelsuck....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards