Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Biddy - 20 maj 2008 16:34


..en sån sak man bara inte FÅR göra.


Fick ett akut explotionsartat utbrott på min chef. I samband med "avstämningssamtal" nu innan jag slutar. Det var bara ett par meningar - men det var spott och fräs kan jag säga. Kunde helt enkelt inte behärska mig.


Om det är något jag inte är så är det dum - alltså i betydelsen ointelligent.


Om det är något jag inte har svårt med så är det att se sammanhang.


Om det är något jag inte har svårt att fatta är det vad och hur ett arbete på en arbetsplats ska avslutas.


Om det är något jag faktiskt har jävligt svårt för är det gubbar som inte är tillräckligt vakna i skallen för att vara medvetna om hur deras små små manschauvinistiska ageranden gentemot kvinnliga medarbetare egentligen tar sig uttryck. Man klappar inte sin medarbetare på armen ena sekunden och gör ett uttalande om oavslutade aktiviteter som om hon (jag) skulle vara "dum i huvudet" andra sekunden. Då får man ett utbrott.....helt enkelt.


Manschauvinism är inställningen hos vissa män som anser att de är överlägsna kvinnor.

(Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Manschauvinism)

Av Biddy - 20 maj 2008 09:50


I går i stallet berättade Pernilla att hon hade hittat min blogg. Och att Sole (och Jolin) oxå hade blogg. Så nu har jag "länkat ihop mig" med dem! Hon tyckte jag skrev ganska roligt. Jag blev glad. Hihi. Men det är ju lite så att det är på jobbet jag pratar mest (alltså flest ord per dag om man säger så) - och det blir ändå ett språk då som är anpassad till arbetssituationen. Sen hinner jag inte (än - bättre sen - bara jag får tag på en medryttare...) vara med vänner så vällans många kvällar per ... månad - och det blir det inte mycket snack av heller. Så jag har väl behov att uttycka mig på ett visst sätt - mitt (naturliga?) sätt och det får jag utlopp för här. Lilla dagboken.


Hon hade en reklamgrej på sin blogg. En banner från Kelloggs med fråga Hur bikiniklar är du? Få svaret här.

Sen skulle man fylla i längd och vikt - vilket jag gjorde - men jag fick ju inte svar på om jag är bikiniklar. Jag fick bara mitt BMI.....


Vore väl för bra om man kunde fylla i några siffror på en skärm - och sen kom svaret:

Du är nästan perfekt bikiniklar, bortsätt från att du är totalt fiskbulleblek över hela kroppen, samt att du ABSOLUT måste fixa gorillabenen innan du ens kommer på tanken att bliva in i bikinin. Och by the way; du får nog börja träna 4 dagar i veckan om du ska kunna ge nån som helst illusion av magmuskler inom närmaste månaderna. Javisst - inte att förglömma; du slängde din gamla bikini (från 50-kilostiden) (för 7 år sen) och din megabikini (från 70-kilostiden)(för intill 2 år sen) passar inte nu så du behöver även genomgå tortyren att hitta och sen köpa ny bikini.


Lycka till!



Av Biddy - 20 maj 2008 09:28


I min lägenhet alltså. Fick städat undan nästan allt byggskräp och slängt i går (tippen var ju öppen till 19!) innan stallet. Åkte förbi plantagen och köpte ett par stora kampanula + blomjord. Men hann inte plantera såklart.....


Sen hann jag städa de golven som nu är "pappfria" - dvs allt utom vardagsrummet. Men även om jag drog över nya golvet med grönsåpevatten så blev det inte helt rent. Så förhåppningen jag hade i går att bara behöva använda skurmaskinen på gamla golvet (som ju ska oljas med mörk olja) kunde jag spola i toan... Kommer inte undan för att få det tillräckligt rent för att olja helt enkelt.


Som tur är så kommer Pernilla att ta Xijade på fredag - då jag ska ämta maskinen (igen...) - vilket betyder att det finns en möjlighet att faktiskt hinna. En liten möjlighet...


Det som står på tur att göras nu är att gå loss på allt i vardagsrummet som ska in i förrådet. Allt smått och skit som vid flytten parkerades i vardagsrummet pga att förrådet var fullt. Nu som förrådet är superfint och städat och tömd på alla flyttkartonger finns det HUR mycket plats som helst.


Hihi.

Av Biddy - 20 maj 2008 09:18


På grund av diverse fysiska (huvudvärken), mentala (pga huvudvärken) och andra (renovering) störningar har jag haft dålig hästmoral senaste veckan....


Kom ju hem från Flen måndag.

Tisdag - jobbade honom på linan.

Onsdag - vila och hästledig.

Torsdag - Lotta red ut på honom (dvs hästledig).

Fredag - vila.

Lördag - linan igen.

Söndag - fick springa i ridhuset 1/2-timma. Han tyckte det var roligt - lekte och studsade och sprang som en galning.


Och i går fick jag äntligen ärslet ur vagnen! Red på utebanan som var superfin. Fokuserade riktigt bra. Tycker jag. Han tuggade inte hela tiden på bettet i skritt - vilket är ett bra tecken. Jobbade med övergångar och  sidvärts på volten som vi gjorde på Carde-kursen i både skritt och trav. I stretchningen ur traven då fick han världens jäkla kliv! Hela ryggen kom upp och han nästan svävade. Känns riktigt bra. Galoppen gick inte så bra, jag känner att jag behöver spegeln och kan se vart nosen tar vägen - han dyker gärna då. Övergångarna galopp trav är bättre än galoppfattningarna...


Nåja.

Av Biddy - 20 maj 2008 09:12


Tog mig i kragen i går kväll.


36 st armhävningar. Med lite andningspauser, i och för sig, men ändå. 36 st börjar faktiskt likna nåt! Efteråt kunde jag knappt lyfta armarna...


Sen i morse: krämen tog slut vid 20.... Kunde kanske pressat till 25 men den mentala orken tog oxå slut. Vilken tur att vi inte skal köra direkt på morgonen på måndag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards