Alla inlägg den 28 maj 2008

Av Biddy - 28 maj 2008 20:53


De kör systemvård och underhåll etc på IT i dag. Så nu har jag tröttnat på att starta om dator och åker hem. Till lite tvätt. Lika roligt det som jobb - eller hur?


Fast 2 roliga (man jobbiga) saker ska jag göra - lägga ut min stooora, fina köksmatta på mitt nya fina köksgolv! Och kånka in det supertunga köksbordet och placera precis där det ska vara. Jäklar vad jobbigt jag kommer få med att få både mattan och bordet placerat absolut megamittpåsupersymmetriskt.


Fråga syrran hur jag är när det gäller saker och symmetri. Exv tavlor. Jag får ONT när jag ser att tavlot hänger huller om buller.


Måste väl erkänna att på vissa områden är jag kanske inte heeelt normal....

Av Biddy - 28 maj 2008 18:51


 Systemkräsch igen.


Jag vet att det är massor jag ska ta och städa upp nu - det är bara 2 dagar kvar - men JUST NU blev det tvärstopp.


Lär garanterad komma in och städa prylar och papper i helgen. Med övertid. I och med att själva anställningen inte går ut förän den 4e så kan och får jag göra det. Tur? Eller bara svindåligt planerat så jag inte kommer få sol på mig i helgen....


Ett sista tag i dag dådå..


Jo - sen har jag fått megapanik på datorfronten. Jag har ju faktiskt ingen egen dator (och hur länge har jag vetat det tro??? I 5 års tid eller så kanske????). Och inget internet. Och sånt. Och kompisen Johan och jag har pratat utbildning av nollkollaren jag på området men jag har ju inte fått ärslet ur vagnen...


Shit pommes frittes. Must fix. Nån dag....


;-)

Av Biddy - 28 maj 2008 15:51


...stereo- och/eller elektronikkunnig person som kan koppla in min lilla mikrostereo hemma.


Det finns bara en massa tåtar som jag inte har nån aning om vart ska gå.

Och ingen bruksanvisning.


Och jag vill ha min nya favvostation bandit rock hemma nu. NU!!!


Så jag kan skrämma slag på alla mina grannar runtomkring. Ingen av mina "vägg-mot-vägg" grannar är under 70 ... så de kommer garanterat bli relativt upprörda...


Undrar om jag är på väg mot en 40-årskris? Men det är väl lite tidigt om jag nu bara är 22...?

Av Biddy - 28 maj 2008 15:13


Jag tänkte hitta nån ny liten bakgrund. Tänk att ibland (ytterst ytterst sällan dock.....) är jag jävligt korkad. Jag hade helt missat att mina egna bilder låg längst ned på listan där man kan välja bakgrund!


Så jag fixade lite med min skorpionbild från förr och la in den - och jag tyckte den blev riktigt cool. Bakgrunden alltså.


Passar ju bra nu med mitt återfunna hårdrocksjag oxå.


På fredag blir det utgång till GH. Då kommer jag knappt lämna hårdrocksdansgolvet (fast senast var det inte särskilt tungt i och för sig....)

Av Biddy - 28 maj 2008 12:40


Finns det sådant???

Är jag för gammal???


Lite efter-lunchen-surf. Via giraffspråket kom jag in på göra-ett-gott-intryck-på-första-mötet - där någon image-expert uttalade sig.


http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2053897.ab


Googlade sen på bilder av henne (tyckte nemligen hon såg så stylad ut på bilden - ville bara se hur hon egentligen ser ut). Hamnade in i nåt forum där nån hade lagt in en tråd "har du någon stilikon/stilförebild"....


http://www.modette.se/Mode/ForumThread.aspx?id=33986&room=27&topic=130


Alltså jag kanske har missat nåt här i världen men jag HAR ingen sån. Förebild. Många av dem som nämndes var modeller, artister och annat kändistjafs. Och nån hade då Jessica Mittleton som stilförebild.

Måste vara asjobbig att ha som stilförebild. För på varje bild jag hittade såg hon ut som ... en helt annan person än på föregående bild. Tänk att klara att hänga på det! Måste vara mer jobb att hålla sig uppdaterad om sin ikons stil så man kan följa den än att ha en häst 7 dgr per vecka (ja eller 6 då - tack Pernilla!!).


Jag är imponerad. MYCKET imponerad.

Av Biddy - 28 maj 2008 10:15


"Min" snickare hade en kille med sig första dagarna eller så då de började lägga nya golvet (alltså i mars/april där nån gång). En ung kille. Väldigt läcker (ja man FÅR säga så). Som jag var säker på att jag hade sett nån stans. Kände mig såklart som en idiot då jag frågade - men jag var bara tvungen. Jag kommer fortfarande inte i håg i vilken sammanhang jag har sett han eller om jag ens HAR träffat honom - vilket irriterar mig nåt fruktansvärt - men i dag fick jag i alla fall ett meddelande från han på FB. Det var riktigt roligt! (Ja alltså - meddelandet i sig var inte så mycket annat än att han nu är på FB - men det var roligt att få ett!).


Men shit - nu som jag har skickat ett svar till honom lär han ju komma åt alla mina JÄLVLIGT fula kort som jag har på mig på FB. Haha - då får han ju roligt ett tag i alla fall!


Av Biddy - 28 maj 2008 10:07


Nu som jag har vunnit utmaningen med Mackan kan jag inte låta kategorin heta just det längre - så nu har jag bytt namn till träning. Lite tråkigt men vad då?


På lunchen i förrgår frågade Anton om jag var en "smygbiff". Tyckte det var lite roligt. En spinkig liten sak som jag.


I morse var jag och tränade igen i alla fall. Det var bara Kenneth och jag. Jag hade ju aldrig kommit mig ur sängen bara för att hinna till jobbet....hihi.


Sista träningen på Öhlins blir på fredag morgon. Trist, sen måste jag hitta nya träningskompisar på nya jobbet.

Av Biddy - 28 maj 2008 09:52


I går efter jobbet var det direkt hem och polera av det sista på alla golven med min kompis skurmaskinen. Blev riktigt riktigt fint!


Sen då jag kom hem efter stallet drog jag över med torrmoppen - sen skruvade jag ihop sängen - sen flyttade jag sofforna tillbaka till vardagsrummet från hallen och badrummet - men jag orkade sen inte gå ut i förrådet och börja plocka in dynorna. Tog även in lilla bordet från trädäcket och rottingfåtöljen. Det ser liiiite konstigt ut med en massa rottingstommar som står där - men i dag ska jag nog fylla upp lite mer!


Kom i säng kl 0100.....och klev upp 0610...men jag var nästan snygg ändå i morse!


Börjar må lite bättre kanske?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards