Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Biddy - 14 maj 2008 18:22

Jag har fått en ny som har klickat Yes på mig - på Are You Interested.


Han behöver DEFINITIVT en laseroperation av ögonen. 19 år.

Relationship status "it´s complicated with (ja - nån)"

Looking for "whatever I can get"


Uppenbarligen finns det då personer som är mer desperata än jag. 


Tack tack.


Eller så gillar han bara väldigt mycket att latja runt.


Fri tolkning..... ;-)


Ojdå. Gick in igen på "awaiting your click".

FB har gjort någon typ av ändring - måste ha gjort det - för nu har jag plötsligt 23 som väntar på mitt klick. Av dessa är 9 stycken inte anonyma - men bland dem är det 19-åringen som jag skrev om "der uppe" och en är en gammal arbetskompis som säkert hittade mig när han surfade runt bland tjejerna. Men 7 stycken som jag inte har fått meddelande om.

Hm.

Måste nog titta lite på dem.....

Av Biddy - 14 maj 2008 18:13

I går var det longering. Planerad. I vanlig ordning var han superduktig - blir bara duktigare och duktigare - och nu var det märkbart lättare för han att hitta balansen i höger varv (det svåra varvet). Tyckte jag fick några rikigt LÅÅÅNGA steg i traven ett par fyra gånger nu. Alltså när jag ber han länga på sig.


I dag och i morgon är det hästledigt. Pernilla (P&K) mockar i dag och i morgon kommer Lotta låna honom för att rida ut. Bra för han.


Sen har jag annonserat efter medryttare. Och fått 2 svar. En låter väldigt trevlig och vettig - ska ringa lite senare. Den andra började sin kontakt med ett sms utan namn: Letar du fortfarande medryttare. Ok. Jag försökte ringa - kom bara till ett glatt meddelande från en tydligen ung tjej (men svårt att säga hur ung). Nämnde att hon kunde ringa om hon ville veta mer. Men icke sa nicke - ett till sms där hon skrev att hon har mailat och sms´at på så många så hon visste inte vilken häst jag hade - kan du berätta......och då jag inte svarade på en timma fick jag ett nytt sms ...men vill du berätta lite om din häst?

Snäll som jag är sms´ade jag lite tillbaka. Med avslutning att hon kunde väl ringa? Men nix - nytt sms med lite mer info om henne. Nytt sms från mig att nu tycker jag vi kan HÖRAS. Svar: jag ringer i morgon.

Men i morse....nytt sms med jag är 13 år.

Jotack. Men nej tack. Hövligt svar att hon nog var för ung.


Det står väl i annonsen att människan ska ha körkort?????

Av Biddy - 14 maj 2008 15:22

En av dessa dessa applikationer som jag tog bort men som jag la till i takt med ökande desperation. 


Man får ju uppdateringar om vad som händer dådå.


In total, you were reviewed for dating 229 times and 31 people expressed interest in you. Vem?
You are more desirable than 97% of 30,697,545 people. Tack tack tack tack - låter ju alldeles utmärkt tycker jag.

Recently you were viewed 6 times and no people expressed interested in you. Inte lika roligt.

Review your dates (vilket då var en klickbar länk i mailet). Sen när jag klickar på den får jag bl a detta:

To reveal your matches,
review all of your potential dates by selecting Yes or No below

Alltså. Då ska jag klicka Yes or No på x antal potentiella killar som det inte står någon ålder på (ålder ä oviktigt - eller?) för att se vem av dem som evetuellt har klickat Yes anonymt på mig - jag kan själv välja anonymt eller let them know. 

Stackars 22-åringar (som kanske har en bild där de ser äldre ut) om tanten klickar YES på dem och väljer let them know.... Jag vet i alla fall hur jag känner mig när 50-åringar klickar på mig. NOT KUL!!!


Vet inte om jag vill ha kvar den applikationen.

Av Biddy - 14 maj 2008 14:26

Det är fikapaus = bloggning.


Har pratat med elektrikern. Allt klart - hällen monterad OCH fungerande! Kan nästan nästan nästan inte vänta på att få komma hem.


Om bara Pernilla kan mocka åt mig i dag (sms har skickats....) kan jag när jag kommer hem börja mecka med kyl/frys-dörrarna. De ska hängas om. Det finns en UTFÖRLIG anvisning som SKA fungera även för mig - hoppas jag. Vet inte dock om jag hinner bli så klar att jag även kan få in det - problemet blir väl att få tag i nån karl som kan ta i lite och hjälpa mig flytta in det på plats. När och om jag blir klar i kväll - och mest sannolikt OM - så blir det väl ca 23 eller nåt... Kanske kan fråga grannen Martin väldigt snällt?


Sen när det är gjort är nästa grej att justera lådfronterna på andra skåpet så jag kan stänga lådan så den inte tar i ugnen. Om det nu är så enkelt som IKEA-hjälpen sa att hyllan är monterat rätt där den är och att det alltså "bara" är att justera lådfronten...

SEN ska nästa hylla i så att micron kan komma på plats.

SEN ska passbiten ovanför micron justeras eventuellt kapas och sen ska den monteras på plats...  (fast den kan vänta några dagar....)


Först då är alla maskiner borta och monterade där de ska vara. Först då kan jag montera in hyllorna i väggskåpet och börja lasta in prylar i lådor och skåp. Bara det kräver ju endel planering....alltså vart det ska vara.... 


Och allt det här BÖR jag ha klart innan fredag. För då ska skurmaskinen och tvättmedel och oljor hämtas hos Rosersberg Golv på eftermiddagen. Det kommer bli helvetes mycket flytta saker hit och dit. MÅSTE komma i håg att kolla torktiderna på alla kemikalier ordentligt!!!!  

Av Biddy - 14 maj 2008 10:46


Jag är nog inte helt "med" i mitt eget liv just nu - i dag - i går - det har väl varit lite rörigt att flytta tillbaka till katastrofzonen i Märsta - fixa hälften av elen ena dagen - bli väckt av rörmockaren andra dagen - åka iväg nästan med det samma och vara borta i 3 dagar - för jag hade totalt glömt att jag själv hade bokat elektriker till att koppla in spishällen i dag.


Jag låg (inte ovanligt) och snoozade då det ringde på dörren. Jag tänkte - det måste vara en hantverkare - jovisst - jag kommer från Odensala El.

Så jag (mitt dumhuvud) frågade vad han skulle göra.....vilket han såklart inte visste. Varpå jag (fortarande dumhuvud) menade på att han kanske skulle montera dit alla ljusknappar och uttag som byggarna inte hade monterat tillbaka.....

Sen gick det upp ett ljus. Spishällen. Jag hade ju för fan beställt jobbet själv. Det är onsdag i dag.


Efter duschen var jag tvungen att fråga om han har stött på lika virriga människor förr....och antingen var han väldigt sanningsenlig eller väldigt diplomatisk för han medade att det inte alls var ovanligt...  Tack.


Vilken tur - egentligen - att jeg var alldeles för trött för att åka hemifrån och träna kl 0620 i dag.....då hade jag inte fått någon spishäll inkopplad!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards