Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Biddy - 8 maj 2008 18:36


.. i alla fall. Men han ska ringa skrev han. Det är lugnt. Känns riktigt bra att sprida tankarna lite.


Känns INTE bra att tålamodet inte finns. Men men - om jag nu skulle träffa på något bra så är det ju bara det att jag vill veta OM det skulle kunna vara något bra. Vill veta fort. Varför slösa energi på ngt som INTE skulle vara bra?

Det här är antagligen en reaktion på de gånger jag har känt mig "bränd". Lilla naiva jag? Alltså där det har varit för mycket skrivande (även snack) fram och tebaks med till viss del fööör mycket utelämning av mig själv (skriver man så?).

Första gången....år 2000. Den sved. Ordentligt. Sen nu i år - ett par tre gånger - men jag börjar förhåppningsvis lära. Fast det ÄR inte roligt att få mail från nån som verkligen absolut vill träffas - och sen knäpptyst i flera flera veckor - och sen då jag gick in på profilen så har ju killen för fan ändrat status till gift!! Men hallå! Efter 1 månads skrivande och inte sagt ett knysst?

Ärligt, rakt, schysst ska det va.


Säger jag - som faktiskt inte har svarat på ett antal flörtar..... Kanske ska städa framför egen dörr och klaga sen?

Av Biddy - 8 maj 2008 18:26

OK. På lördag morgon måste jag alltså åka från stallet ca 0730. Måste räkna med 2 - 2,5 timmar ned till Flen. Dvs hästen måste badas i morgon. Och allt som ska packas måste jag packa i morgon - eller åtminstone lägga fram i morgon. Vad ska packas?

  • kraftfoder (tar bara med mash och havre = 6 l have och 3 liter mash + mått och hink).
  • hö - 30 kg ca 3 balar eller så (får väga).
  • sadel, träns, schabrak (ett för varje dag förståss)
  • ryktlåda + hovolja + smörjsaker + morötter
  • egna kläder - hästiga och vanliga + vin enligt Cricco. Finns tydligen några vintanter med på kursen. Jag kan väl ta med den ena jag har hemma....och öl kanske?
  • nu kan jag inte komma på mer....

Dessutom måste schabrak och ridbyxor tvättas. I morgon. Det blir en "tvättstuga + öl"-kväll i all ensamhet (och stress???) 

Undrar om jag kan ringa ex-mannen och tigga mig till att låna videokameran? Om jag verkligen verkligen tigger kanske det går?


Oj - det blir MYCKET att hålla reda på. Och sen ska det japanska bilhelvetet hålla ihop hela vägen fram och tillbaka oxå...


Kära Gud - eller någon annan kraft i detta univers - låt inte Mr Murphy blanda sig i alldeles för mycket just till helgen - jag känner honom så väl och behöver honom INTE NU!!


Nu ska jag rusa till min lilla portugisiska ÄLSKLING!

Av Biddy - 8 maj 2008 18:15

Yes - jag är kvar på jobbet. Fast jag har stämplat ut. Snyltar nu endast på firmans hårdvara och internetuppkoppling. Inte så farligt - va?


Snickaren är klar. Fast han ville komma tillbaka nästa vecka och göra passbitar. Får väl se om jag kan få dit dem själv (fast troligtvis inte.....). Och jag ska hitta vax/bets/olja eller nåt och godkänna övergången mellan nya och gamla golvet. Jovisst - han ska sätta fast listen/tröskeln oxå.


Elektriker till installation av spishäll beställd. Kommer onsdag morgon nästa vecka.


Snackat med Rosersberg Golv. Om oljor och sånt. Ska dit i morgon och shoppa. Shit vad det kommer bli mycket ligga på knäna i veckorna framöver.


Och i dag då? Det enda jag ska se till att hinna är att shoppa väldoftande (nu står det totalt still i skallen vad det heter.....) "servetter" - alltså torksaker som doftar gott gott. Till köket. Om jag inte är helt död när jag kommer hem i kväll ska jag se om jag kan få in hyllor i skåpen. Hihi!


Snabbt hopp nu till nästa kategori - pållen!


;-)

Av Biddy - 8 maj 2008 14:37

Mail från Meet new people på FB. En av de applikationerna jag tog bort för länge sen. Som jag sen la till för ett tag sen. (Just det - mer desperat singel nu än då....).


Someone is flirting with you. Click here to see what that person says.


Jo du. Inget kort. Inget namn. Ålder 99. Men HALLÅ! Såååå desperat är jag väl ändå inte...

Av Biddy - 8 maj 2008 12:12

Jag har 1 minut kvar av min lunchtid.


Snabbt snabbt snabbt.


Ska i väg till banken - fixa tillfälligt lån. Jädrans skatteverkets svar på frågan om varför de dröjer med utbetalningen från mitt skattekonto (som jag POSTADE för 3 veckor sen): Vi kan inte se att vi har mottaget brevet, du får skicka igen". Suck. Tur man har en bra bank när hantverkare ska ha sitt och även dressyrtränare....


Någon har ringt. Inget nummer. Hm. Kan vara havsfararen. Kan vara en annan? Kanske? Eller så är det bara en försäljare som har plockat upp mitt nummer.


TÅLAMOD!!! (Vad är det?)

Av Biddy - 8 maj 2008 10:09


...han klättrar på sin hagpolare. Hela vägen upp! Hans "bitch" hade tydligen fått en svullen rand över ryggen efter skon - NOT GOOD!


Vad gör man med hormonförvirrade kastrater som fortfarande tror de är hingstar men som inte alls reagerar på ston utan bara på vallacker? Eller närmare bestämt 1 vallack?


Vi har pratat tidigare om det finns halsband eller ngt liknande sånt som man användar till hundar som tar får? Du vet - "tortyrredskap" man kan ge små elektriska stötar med, just när djuret utför den icke önskvärda aktiviteten.

Jag vill ha ett sådant!!!!

Tillfällig lösning blir att sätta honom i egen hage. Och jag som flyttade dit bl a för att han skulle få hagkompisar!!


Shit pommes frittes.


Satte ut annons om medryttare i går. Det är en absolut nödvändighet nu tror jag om jag NÅNSIN ska hinna:

1) renovera färdigt

2) göra om min ogrästäppa till paradistäppa

3) utveckla mitt sociala liv

4) leta mannen i mitt liv


Sen är det även en nödvändighet för att orka med alla mil det blir i nya jobbet.


Av Biddy - 8 maj 2008 09:50

Hade skickat ut ett mail till div chefer på firman i går. Handlade om ytbehandling (mitt "teknikområde"). Fick svar från en av killarna på marknad - och jag blev såååå glad! Så jag måste bara klistra in vad jag fick...


Ville bara säga att det var ett uppfriskande mail! Jag är uppriktigt sagt besviken över att förlora din energi och raka framtoning – hoppas Öhlins förmår ersätta dig med en jämbördig person.



Det är så skönt att känna mig nöjd med mig själv. Jag njuter!! Jantelagen - stick och brinn! I går hann jag med nästan alla "måsten". Sen precis innan jag stack iväg för att leta spishällskabel la jag in annons på gamla kyl/frysen, och fick det solgt direkt! Var förbi både Siba, Elgiganten och K-rauta - ingen kabel att få tag på. Får väl ringa IKEA. Usch. Fast deras kundservice kanske har blivit bättre än förra gången jag hade kontakt med dem.


Kunde inte låta bli att städa lite i Mariehällslägneheten ändå......badrum och kök och golv (fast bara dammsugning av golven). Fick med mig alla grejer och hittade även gulsåpa - så då behövde jag inte köpa det. Och i och med det glömde jag köpa mat.... Nåja.  


Hemma igen hann jag packa ut alla kartonger med kläder, flytta alla kökskartonger till köket, sen kom kylskåpskillen 2130 och tog med sig kylskåpet. Jag hade satt ut det för 350, men han gav mig 400! Han tyckte det var helt perfekt för honom - hans eget hade pajat samma dag! Alla nöjda och glada.  


Fast att såpa golvet i sovrummet hann jag INTE.  


Och 22 kom jag på att SHIT jag hade glömt lämna nycklarna till Skadesanering! Messade Leo med fråga om var han ville ha mig kl 0630, ställde klockan astidigt - och gick och la mig. Men jag somnade snabbt (tack och lov!!) - och sov som en stock. Klev upp då klockorna ringde men inget meddelande från Leo - så jag kröp tillbaka ned i min älskade säng och hade sovmorgon.....till Thomas kom och skulle börja göra färdigt det sista med golvet.  


Ögonen vill INTE jobba framför PC´n i dag.... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards