Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Biddy - 9 augusti 2008 23:32


Pga fredagens jäkla bakfylla efter torsdagens utgång blev det tunt med träning av pålle i går.... Jag fick så himla bråttom (fattar inte det) och det tar faktiskt inte bara 1/2-timma att skrubba en hel hästbox. Nix. Så det blev inte nån träning alls! Bortförklaringen som jag tyckte dög var att han ju skulle stå ute hela natten så han skulle säkert bli så trött så trött..


Nåja.


Han var supertrött i dag. Han var såklart ett riktigt lermonster då han fick komma in - så det var raka vägen i duschen - på med täcken och sen fick han låna Caprice´s box. Precis PRECIS då jag tänkte börja göra i ordning honom hade han lagt sig ned. Trötta lilla pålle! Det är väldigt konstigt men det är en mäktig känsla att få gå in i boxen och kela med han när han ligger. Stora djuret verkar så sårbart på nåt sätt då.


Men i alla fall - han fick ligga ett litet tag och sen fick han lite krafft i krubban - det är bättre att han reser sig själv än att jag går in och jagar upp honom tycker jag.


Det blev i alla fall longering i dag. Han jobbade riktigt bra men var tydligt trött. På slutet körde jag längningar efter långsidorna och jädrans vilket kliv han får nu! Och frambenen är sträckta - inte böjda! Och han tycker det är roligt - vilket jag absolut inte fattar - men han kanske känner sig maffig eller så på nåt vänster?


I morgon blir det i alla fall ridning - ut eller ridhuset - vi får se.

Av Biddy - 9 augusti 2008 23:16


....i sängen. Sov till och från (inkl besök av Alex som lämnade bilen - 2-3 samtal på mobilen - 2-3 toabesök etc etc) enda fram till 15!! Är jag vuxen eller är jag NOT - ICKE - ALDRIG!!!


Alltså - det är helt omöjligt att blogga och chatta samtidigt... Har fått en trevlig kompis på jobbet - som även är på FB. Så nu var det lite chat på FB - det är utgång för han i dag - ska bli kul att höra i morrn.


Måste in på SMHI och kolla vädret för i morgon. Är det superfint - vilket jag hoppas) kan jag kanske få solat lite. Annars blir det väl tvätt mellan morgon- och eftermiddagspasset. Yes - jag har alla pass i morgon....




Av Biddy - 9 augusti 2008 04:44


Har precis kommit hem efter en absolut helkväll på stan. Med Alex och 2 av hennes kompisar som jag inte har träffat tidigare. Lite förfest hos Elin - ned på TGI Fridays - sen ned på Stureplan på 08-festen. Helt sjukt mycket folk ute - det var rena folkvandringen ned till Stureplan. Jag pallade faktiskt - måste ha blivit bättre på folkmängder än förr.


Vi såg ju fram emot en dansande festglad massa - men jag vet inte vad det är för jävla fel på folk för det var knappt en kotte som rörde på benen. Vi hängde runt ett tag - sen tröttnade vi på den tråkiga folkmassan och stack till Golden i stället.


Som var lika bra som förra gången.


Haha - och jag fick hånglat lite - med en riktig sötsak!!


Och nu försöker jag vara duktig och dricka vatten så jag inte får samma huvudvärk senare i dag som jag fick i går - efter torsdagens utgång med Ulrika. Vi tog det rätt lugnt - käkade och drack några olika ale på Bishops Arms - men sen avslutade vi med en whisky då vi kom hem. Inte smart....


Nåja - dags att krama kudden - jag gäspar så stort så det känns som käken ska gå isär...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards