Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Biddy - 27 augusti 2008 22:58


...hade en något fattig kommunikation här om dagen...


Brev 1 från MrPilsner:

hejsan vad vacker du är på bilderna
och dina ögon mmm dem vill jag se djupt in i men hur ska jag få det om vi ej börjar bekanta oss nu
så har du lust ses på msn ?
eller ring om lust alltid trevligt prata med en vacker kvinna och en norsk
brukar ta en tur till norge ibland..
var i norge är du från?
trivs bra i Sigtuna?
kanske du bjuder på en fika framöver bara vvi lärt känna varandra lite
så ring gärna nu eller smsa
smsa kan du dygnet runt .. vaknar ej av det..
varm kram och heta kyssar
ha en trevlig kväll
hoppas du hör av dej om ej nu så snart..
klem


 

Mitt svar:

Tack så mycket för komplimangen - mycket trevligt.
I övrigt är du så långt bort från min stil det går att komma. Så ingen fika - men tack för uppmärksamheten och lycka till.
...och sluta skriv ej - skriv inte - annars blir du 10 år äldre bara på det sättet du uttrycker dig... 


Brev2 från MrPilsner:

tack för svaret synd du tycker så mycket då innan vet
vad är det som är så långt bort om jag får fråga?
och hur blir jag 10 år äldre? ok ok om 10 år är även du det
vad har du för stil då? du skulle ju kunna lära känna mej så hade du sen kunnat uttala dej men synd du bara tror och ej vet men du som förlorar en mycket bra människa i ditt liv
tack för lycka till med .. 


Och sen ett litet brev 3 från MrPilsner:

nu förstog ja du pratar innan vet står ju det i din press
men du har allt fel om mej .. och du döm ingen innan du gett en chans ta reda på hur människan är..
ok du menar långt ifrån din stil det stämmer för jag har nämligen stil men det kanske inte du har som tror dej veta hur någon är innan ens tagit reda på det så ha ditt liv du
adjö
men vacker är du på utsidan
är du från trondheim? varit där flera gånger.. en fin by...
även varit mycket på sörlandet
men du ville ej ha vänner heller ju så kan väl inte säga var i norge du kommer från.


Ja vad säger man?????


Go natt!

Av Biddy - 27 augusti 2008 22:32


...i alla fall på jobbet. Måste skriva ett kontrakt med turbofart. Och ett till med ännu högre tempo. Och ha besök halva dagen. Och jobba över lite men inte lika mycket som i dag. Och sen ska jag direkt till Uppsala...middag, film och mys.... Tror det kommer bli väldigt trevligt.


Hihi!


Så nu är det väl läggdags...

Av Biddy - 27 augusti 2008 21:36


Vår såkallade IT-ansvariga kom in i dag och villa förklara för mig att han inte har nån jourverksamhet på IT-frågor.


Vilket jag såklart fattar helt på egen hand.


Men i och med att det SÅG UT SOM han hade skickat ett mail till mig kl 2211 med en fil som han hade lovat skicka från bussen på väg hem (som han tog strax innan 16...) och i och med att jag samtidigt satt med ett LITET problem tog jag chansen att ringa då jag trodde han satt och jobbade (som man ju gör om man skickar ett jobbmail kl 22 på kvällen).


Men nej - han sov. Fast jag väckte honom. (Men han svarade ändå inte....)


Han försökte än en gång att meddela att hon INTE är någon jour, men då blev jag liiiite irriterad. Och sa att om han hade gjort det han skulle då han från början skulle gjort det hade vi aldrig varit i den här situationen.


Såh!


Tack och lov att det finns kollegor som man faktiskt KAN få ringa till när som helst det strular och som faktiskt kan hjälpa en! Fast inte de heller har någon jourverksamhet....

Av Biddy - 27 augusti 2008 21:23


vill jag tacka för den välmenande och trevliga kommentaren - ang lilla språkförvirringen som mitt as till PC hade i går - om att jag skulle kolla om jag av misstag hade ställt in engelska på tangentbordet.


Jag har inte tillgång till nåt språkverktyg där nede överhuvudet taget....


Och ja alltså tack så mycket - men det var typ det första jag kollade....fast det jag faktiskt hade var ett väldigt konstigt verktyg som pluppade upp och placerade sig högst upp till höger direkt när jag startade aset och där jag kunde välja på 2 japanska inställningar! Slå den ni!


Och så länge jag skrev i bloggen och även gmail så gick det att läsa - men kolla in vad fint det blev när jag skulle skriva mail i Outlooken:


尾c尾chぬか亜dヶl亜lkfgぁk亜fg;kじゃああ;kjdhg;か亜jds亜’あBんBD;FKGはⅴ  

Alltså det är inget skämt ens!!!


Det jag till slut kunde göra efter råd från Heikki var att göra en system restore - tillbaks till måndagens setting. Och då blev det ordning på aset.


Men då var det läggdags sen länge.....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards